במה דברים אמורים בסעודת הרשות או אפילו סעודת מצוה אלא שאין זמנה בערב שבת שיכול לדחותה ליום אחר ולעשות הסעודה באותו יום אבל אם זמנה היום ... לפיכך מותר לעשות הסעודה ג"כ בו ביום ואם אח"כ לא יוכל לקיים סעודת שבת שבלילה אין בכך כלום כיון שזוהי גם כן סעודת מצוה ויאכל למחר ביום שלש סעודות כמ"ש בסי' רע"ד:
מחולת המחנים כתב:האם יש חשש להשתכר בפורים שחל להיות בערב שבת, יותר מכל שנה, וזאת משום שעל ידי כן יתכן שלא יוכל לאכול סעודת שבת?
האם נתבאר הדבר בפוסקים?
דרומי כתב:שאלת תם: איך קיימו הכהנים בבית המקדש - שהיתה משמרתם בשבוע של פורים - את החיוב לבסומי בפוריא?
ובשלמא הכהנים האשכנזים, הסתמכו על דברי הרמ"א, אך הכהנים הספרדים איך קיימו את פסקו הברור של מרן?
דרומי כתב:אפשר לכאורה להביא כהנים מערים אחרות שכבר חגגו פורים בי"ד ויבואו מאוחר כך שלא יתחייבו בט"ו, ואז הכהנים הירושלמים פנויים לקיים מצות היום.
לענין כתב:מזכיר לי את השאלה של הרב ארוש מי יעבוד בבית המקדש בראש השנה?
[לפי השיטות שביהמ"ק יקדם לתחיית המתים]
שומע ומשמיע כתב:לענין כתב:מזכיר לי את השאלה של הרב ארוש מי יעבוד בבית המקדש בראש השנה?
[לפי השיטות שביהמ"ק יקדם לתחיית המתים]
הוא גם שאל את זה בפורום פורים, או בפורום ר"ה?
דרומי כתב:עם כל הכבוד לכל מה שהזכירו כאן, אינו דומה כלל לפסק דין בשולחן ערוך (ולמעלה בקודש).
בברכה המשולשת כתב:דרומי כתב:עם כל הכבוד לכל מה שהזכירו כאן, אינו דומה כלל לפסק דין בשולחן ערוך (ולמעלה בקודש).
היכן נאמר בשו"ע לגבי שכרות בפורים שחל בערב שבת? (כת"ר הביא זאת לעיל משו"ע של בעה"ת. הלא כן?)
שומע ומשמיע כתב:לענין כתב:מזכיר לי את השאלה של הרב ארוש מי יעבוד בבית המקדש בראש השנה?
[לפי השיטות שביהמ"ק יקדם לתחיית המתים]
הוא גם שאל את זה בפורום פורים, או בפורום ר"ה?
עזריאל ברגר כתב:בברכה המשולשת כתב:דרומי כתב:עם כל הכבוד לכל מה שהזכירו כאן, אינו דומה כלל לפסק דין בשולחן ערוך (ולמעלה בקודש).
היכן נאמר בשו"ע לגבי שכרות בפורים שחל בערב שבת? (כת"ר הביא זאת לעיל משו"ע של בעה"ת. הלא כן?)
אני הבאתי מבעל התניא, שלא כתב במפורש על פורים, אבל כתב במפורש שלא צריכים להיות מוטרדים מסעודת שבת כשעוסקים בסעודת מצווה בעש"ק.
דרומי כתב:התכוונתי לפסק השו"ע בסי' תרצה, לגבי חיוב עד דלא ידע, ולא חילק בין פורים לפורים.
מחולת המחנים כתב:האם יש חשש להשתכר בפורים שחל להיות בערב שבת, יותר מכל שנה, וזאת משום שעל ידי כן יתכן שלא יוכל לאכול סעודת שבת?
האם נתבאר הדבר בפוסקים?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 13 אורחים