הודעהעל ידי מזמור שיר » א' מרץ 31, 2013 12:56 am
אולי תסביר לבער כמוני מה ההבדל בין שני המעשים? הרי בתרווייהו משמע של"צ לומר את המה נשתנה הרגיל, ואם תוס' כתבו על ההיא דאביי [ואני מעריך שממעשה דאביי הביא לייטנר את ראיתו] שבאמת לא היה זה סוף שאלתו, כיון שסברו שצריך לומר את המה נשתנה בכל מקרה, א"כ מסתבר מאד שזה גם הפירוש במעשה דר"נ ודרו עבדיה. והדברים פשוטים.
אלא אי קשיא לי הא קשיא, מה הפשט בתוס' שכ' שלא פירש אלא תחילת שאלתו, הרי הגמ' אמרה שבזה פטר מלומר מה נשתנה, שמשמע שפטורין לגמרי.