גמ' פסחים דף ו' שואלין בהלכות הפסח קודם לפסח שלושים יום שהרי שמה עומד בפסח ראשון ומזהיר על פסח שני,
יש לבאר אם דין זה דאורייתא או דרבנן שלכאורה נלמד מהפסוקים אבל אין לזה לימוד ממש ואני מחפש עוד דוגמאות כאלה שהגמ' לומדת מהעניין ולא מהפסוקים ממש למרות שאח"ז
הגמ' שם מביאה פסוקים זה מהעניין ולא לימוד כמו כל לימודי התורה, ואולי זה גם תלוי אם אומרים שמקימיים תשיבתו מדאורייתא משלשים יום קודם הפסח והרי הכל מהלימוד הזה אשמח לתשובות מהלומדים.