הודעהעל ידי מנחם ירושלמי » ו' אפריל 03, 2015 1:05 pm
א. אם כולם היו מכבסים את כביסות המועד בערב פסח אחר חצות איך היה נרגש שזה יום טוב של הקרבת קרבן?
ב. האם שאר מלאכות האסורות ביום הקרבת קרבן מותרות לצורך המועד? בפשטות אין נראה כן, ומסברא אסור, דהא הביאו התוס' ריש פרק מקום שנהגו שכל יום הקרבת קרבן אסור בעשיית מלאכה, ואין זה שייך למועד, וא"כ מדוע נתיר עשיית מלאכה בו לצורך המועד, זהו כמו שנתיר מלאכה מחג אחד לצורך חג אחר.
ג. עיין שמירת שבת כהלכתה ח"ב פמ"ב הערה קל"ט שדן דדוקא מלאכה גמורה אסורה וא"כ יהיה מותר להכניס כביסה וללחוץ על הכפתור אף אחר חצות דאי"ז מלאכה גמורה ולא נאסרה במועד אלא כדי שלא יכנס לרגל כשהוא מנוול והכא ל"ש זה, אך עצם השאלה שיהיה מותר משום דזהו לצורך הרגל לא קשיא ליה מהטעמים הנ"ל.