מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

הלכות נקיון פסח

הלכות חג בחג, חקרי מנהג, מאמרים לעיון והורדה
יאיר
הודעות: 10739
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

הלכות נקיון פסח

הודעהעל ידי יאיר » ו' מרץ 11, 2011 12:40 am

הלכות נקיון פסח (וקצת ליל הסדר)
קבצים מצורפים
נקיון פסח.jpg
נקיון פסח.jpg (405.77 KiB) נצפה 3536 פעמים

דראל
הודעות: 692
הצטרף: ה' ספטמבר 16, 2010 8:55 pm

Re: הלכות נקיון פסח

הודעהעל ידי דראל » ו' מרץ 11, 2011 4:51 pm

א. כיון שקיימת דעה שכזית מצה הוא כשמונה גרם, ראוי להזכיר דעה זו (במיוחד כשלא הוזכרה בעית חולי צליאק (אחד ממאה באוכלוסייה בעולם), שכל גלוטן הנכנס אליהם לגוף הגורם, במקרה הטוב לכאבי בטן).
ב. נחלקו הפוסקים לגבי מצות מכונה, כך שיש בעיתיות באמירה "צריך להשתמש במצת יד". עדיף להשתמש (כאן המילה מתאימה, להבדיל ממקרה של מצה שצ"ל 'לאכול') בביטוי 'ראוי' וכד'.
ג. כיון שליקוט ההלכות הזה לא מוגדר במיוחד לאשה, יש בעיתיות בהוראות ניקיון בפנייה נקבתית בלבד. אאל"ט, הבית שייך לבעל לפחות כמו לאשה, וכך גם החובות עליו.

יאיר
הודעות: 10739
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: הלכות נקיון פסח

הודעהעל ידי יאיר » ו' אפריל 15, 2011 9:27 am

לא אתייחס ל-א' ו-ב' אבל לגבי ג'..כל הפואנטה כאן היא שבד"כ האשה "מחמירה" שאבק זה חמץ ומשום כך מרגישה ומקיימת בעצמה יציאה מעבדות (הנקיון) לחירות ולכן פנו אליה לומר שאין צורך כ"כ...

דרדקי
הודעות: 157
הצטרף: ד' יוני 23, 2010 8:21 pm

Re: הלכות נקיון פסח

הודעהעל ידי דרדקי » ו' אפריל 15, 2011 9:55 am

ועם כל היפיופיות שלך הבית ועבודותיו כן שייך לאשה, אני עוזר לה, אבל זה שלה. כך היא גדלה וזה ברור לה.
בציבור המכוער שלך היא לא גדילה כך וממילא איןן סיבה שלא תרגיש רע בעבודות הבית.
אשתי שמחה לקיים את חלקה כראוי.

דראל
הודעות: 692
הצטרף: ה' ספטמבר 16, 2010 8:55 pm

Re: הלכות נקיון פסח

הודעהעל ידי דראל » ו' אפריל 15, 2011 1:15 pm

דרדקי כתב:ועם כל היפיופיות שלך הבית ועבודותיו כן שייך לאשה, אני עוזר לה, אבל זה שלה. כך היא גדלה וזה ברור לה.
בציבור המכוער שלך היא לא גדילה כך וממילא איןן סיבה שלא תרגיש רע בעבודות הבית.
אשתי שמחה לקיים את חלקה כראוי.


אינני יודע אם פנית אלי או אל יאיר, אבל רק מכוער משתמש בביטויים כאלה כלפי ציבור שלם.

חג שמח

אדג
הודעות: 1520
הצטרף: ה' מאי 13, 2010 11:11 am
מיקום: צפת, אה"ק תובב"א
יצירת קשר:

Re: הלכות נקיון פסח

הודעהעל ידי אדג » ו' אפריל 15, 2011 1:18 pm

כבר זעקתי עליו ככרוכיא בפרטי. וכמדומני שכבר שב בתשובה שלימה, בבחינת "אם ראית ת"ח שחטא בלילה, אל תהרהר אחריו ביום שמא עשה תשובה".

דראל
הודעות: 692
הצטרף: ה' ספטמבר 16, 2010 8:55 pm

Re: הלכות נקיון פסח

הודעהעל ידי דראל » ו' אפריל 15, 2011 1:26 pm

אם היה שב בתשובה, היה מוחק את הודעתו הזולה.

יאיר
הודעות: 10739
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: הלכות נקיון פסח

הודעהעל ידי יאיר » ו' אפריל 15, 2011 1:57 pm

דראל כתב:
דרדקי כתב:ועם כל היפיופיות שלך הבית ועבודותיו כן שייך לאשה, אני עוזר לה, אבל זה שלה. כך היא גדלה וזה ברור לה.
בציבור המכוער שלך היא לא גדילה כך וממילא איןן סיבה שלא תרגיש רע בעבודות הבית.
אשתי שמחה לקיים את חלקה כראוי.


אינני יודע אם פנית אלי או אל יאיר, אבל רק מכוער משתמש בביטויים כאלה כלפי ציבור שלם.

חג שמח

אני מסכים אך גם כותב תגובה זו אינה טלית שכולה..בנושא זה (השמצת ציבור וכו') וד"ל.

[ברור שהפניה היתה אליך]..

שבת שלום!

דרדקי
הודעות: 157
הצטרף: ד' יוני 23, 2010 8:21 pm

Re: הלכות נקיון פסח

הודעהעל ידי דרדקי » ו' אפריל 15, 2011 1:58 pm

אני מתכוון בהחלט רק על דבר אחד, והוא הלחץ סביב נושא השוויון.
גם אני נושא בעול בביתי הרבה יותר מכל אחד אחר.
רק הלחץ המפגר סביב זה שלא נכתב ההלכות בלשון זכר, הוא עיוות מטורף.
גם הורינו עזרו זל"ז אבל לא שמענו מהם כך.

דראל
הודעות: 692
הצטרף: ה' ספטמבר 16, 2010 8:55 pm

Re: הלכות נקיון פסח

הודעהעל ידי דראל » ו' אפריל 15, 2011 2:03 pm

כתיבה בלשון זכר יכולה להיות כתיבה סתמית, למשל: "הדלק את המכשיר". הרי לא יעלה על הדעת שנאמר שמכשיר זה נועד לשימוש זכרים בלבד.
לעומת זאת, כתיבה בלשון נקבה היא מונחית מטרה. כלומר, אם יש לחץ סבי לשון הפנייה, היא רק מאלה שבאופן עקרוני לא כתבו בלשון זכר.

דרדקי, אני מצפה שתתנצל בפני, אם אכן התכוונת אלי, ובפני הציבור שלי (אם רק תדע מיהו...).

יאיר, אם יש בכתיבתי משהו שפגע בציבור שלם, אנא הראה לי זאת (השתדל במיוחד למצוא משפטים כמו: "הציבור המכוער" וכד'), עד שתמצא, אבקש שתוותר על האשמות כאלה.

דרדקי
הודעות: 157
הצטרף: ד' יוני 23, 2010 8:21 pm

Re: הלכות נקיון פסח

הודעהעל ידי דרדקי » ו' אפריל 15, 2011 2:24 pm

דראל כתב:כתיבה בלשון זכר יכולה להיות כתיבה סתמית, למשל: "הדלק את המכשיר". הרי לא יעלה על הדעת שנאמר שמכשיר זה נועד לשימוש זכרים בלבד.
לעומת זאת, כתיבה בלשון נקבה היא מונחית מטרה. כלומר, אם יש לחץ סבי לשון הפנייה, היא רק מאלה שבאופן עקרוני לא כתבו בלשון זכר.

דרדקי, אני מצפה שתתנצל בפני, אם אכן התכוונת אלי, ובפני הציבור שלי (אם רק תדע מיהו...).

יאיר, אם יש בכתיבתי משהו שפגע בציבור שלם, אנא הראה לי זאת (השתדל במיוחד למצוא משפטים כמו: "הציבור המכוער" וכד'), עד שתמצא, אבקש שתוותר על האשמות כאלה.

הציבור שלך מוכר, לא אוכלי הרגל הקרושה.
הרב שיינברג לא מוכר כאחד שמנסה להשפיל את הנשים סתם. רק הוא בתוך עמו יושב ומכיר את המציאות. הוא בא לקראתם וניסה לעזור ולהקל.
ושוב פעם אני חוזר, הציבור הכותב פה ברובו יודע בדיוק מה אני רוצה.


חזור אל “פסח”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 22 אורחים