איש לוי כתב:הסתפקתי מה עדיף על מה, מיץ הנסחט מן הענבים שאינו מבושל כלל ולא עבר פיסטור, או יין שעבר פיסטור, דהרי דעת הר"מ וכ"נ המשנ"ב להעדיף יין שאינו מבושל מיין מבושל. ומאידך יש מעלה ביין המשכר דווקא בד' כוסות להרבה מן הפוסקים.
אשמח למקורות
מוטוש כתב:רגע!
מיץ ענבים ראוי לניסוך על המזבח?!
איש לוי כתב:הסתפקתי מה עדיף על מה, מיץ הנסחט מן הענבים שאינו מבושל כלל ולא עבר פיסטור, או יין שעבר פיסטור, דהרי דעת הר"מ וכ"נ המשנ"ב להעדיף יין שאינו מבושל מיין מבושל. ומאידך יש מעלה ביין המשכר דווקא בד' כוסות להרבה מן הפוסקים.
אשמח למקורות
אראל כתב:מוטוש כתב:רגע!
מיץ ענבים ראוי לניסוך על המזבח?!
וכי גרע מיין מגתו דכיון דבדיעבד כשר לנסכים מקדשין עלי' לכתחילה (ב"ב צז)?
עזריאל ברגר כתב:אראל כתב:מוטוש כתב:רגע!
מיץ ענבים ראוי לניסוך על המזבח?!
וכי גרע מיין מגתו דכיון דבדיעבד כשר לנסכים מקדשין עלי' לכתחילה (ב"ב צז)?
גרע, לדעות מסוימות.
יין מגיתו ראוי לתסוס ולהיות יין, משא"כ מיץ ענבים הנמכר בחנויות.
לענין כתב:איש לוי כתב:הסתפקתי מה עדיף על מה, מיץ הנסחט מן הענבים שאינו מבושל כלל ולא עבר פיסטור, או יין שעבר פיסטור, דהרי דעת הר"מ וכ"נ המשנ"ב להעדיף יין שאינו מבושל מיין מבושל. ומאידך יש מעלה ביין המשכר דווקא בד' כוסות להרבה מן הפוסקים.
אשמח למקורות
אין אפשרות שלישית???
הצעיר באלפי כתב:איש לוי כתב:הסתפקתי מה עדיף על מה, מיץ הנסחט מן הענבים שאינו מבושל כלל ולא עבר פיסטור, או יין שעבר פיסטור, דהרי דעת הר"מ וכ"נ המשנ"ב להעדיף יין שאינו מבושל מיין מבושל. ומאידך יש מעלה ביין המשכר דווקא בד' כוסות להרבה מן הפוסקים.
אשמח למקורות
יין המשכר הוא לכל היותר מצוה מן המבחר, אך המעלה של יין שאינה מבושל הוא בגלל שי' הגאונים והרמב"ם שמבושל פסול !
איש לוי כתב:לענין כתב:איש לוי כתב:הסתפקתי מה עדיף על מה, מיץ הנסחט מן הענבים שאינו מבושל כלל ולא עבר פיסטור, או יין שעבר פיסטור, דהרי דעת הר"מ וכ"נ המשנ"ב להעדיף יין שאינו מבושל מיין מבושל. ומאידך יש מעלה ביין המשכר דווקא בד' כוסות להרבה מן הפוסקים.
אשמח למקורות
אין אפשרות שלישית???
באופן שאין אפשרות שלישית, יין יבש לא מבושל לא מתאים, גם יין בסגנון קהור
איש לוי כתב:הצעיר באלפי כתב:איש לוי כתב:הסתפקתי מה עדיף על מה, מיץ הנסחט מן הענבים שאינו מבושל כלל ולא עבר פיסטור, או יין שעבר פיסטור, דהרי דעת הר"מ וכ"נ המשנ"ב להעדיף יין שאינו מבושל מיין מבושל. ומאידך יש מעלה ביין המשכר דווקא בד' כוסות להרבה מן הפוסקים.
אשמח למקורות
יין המשכר הוא לכל היותר מצוה מן המבחר, אך המעלה של יין שאינה מבושל הוא בגלל שי' הגאונים והרמב"ם שמבושל פסול !
יין המשכר הוא מצוה מן המובחר, לעומת יין מבושל שלהלכה לא קיי"ל כר"מ. ומ"מ הוא רק לכתחי' לחשוש לדעתו, משא"כ ביין משכר הוא לכתחי' להרבה מהדעות. ובזה הסתפקתי
איש לוי כתב:עזריאל ברגר כתב:אראל כתב:מוטוש כתב:רגע!
מיץ ענבים ראוי לניסוך על המזבח?!
וכי גרע מיין מגתו דכיון דבדיעבד כשר לנסכים מקדשין עלי' לכתחילה (ב"ב צז)?
גרע, לדעות מסוימות.
יין מגיתו ראוי לתסוס ולהיות יין, משא"כ מיץ ענבים הנמכר בחנויות.
בגמ' מבואר דסוחט אדם אשכול ואומר עליו קידוש היום. ובזה הר"מ לא פליג.
אראל כתב:איש לוי כתב:עזריאל ברגר כתב:אראל כתב:מוטוש כתב:רגע!
מיץ ענבים ראוי לניסוך על המזבח?!
וכי גרע מיין מגתו דכיון דבדיעבד כשר לנסכים מקדשין עלי' לכתחילה (ב"ב צז)?
גרע, לדעות מסוימות.
יין מגיתו ראוי לתסוס ולהיות יין, משא"כ מיץ ענבים הנמכר בחנויות.
בגמ' מבואר דסוחט אדם אשכול ואומר עליו קידוש היום. ובזה הר"מ לא פליג.
בגמ' מובא המימרא סוחט אדם אשכול וכו' לראיה להכשיר יין מגיתו, וכאמור, יין מגיתו ראוי לתסוס בעתיד, משא"כ מיץ ענבים, הוציאו ממנו הייעסט, ואינו ראוי כלל להיות תוסס בעתיד
אראל כתב:איש לוי כתב:עזריאל ברגר כתב:אראל כתב:מוטוש כתב:רגע!
מיץ ענבים ראוי לניסוך על המזבח?!
וכי גרע מיין מגתו דכיון דבדיעבד כשר לנסכים מקדשין עלי' לכתחילה (ב"ב צז)?
גרע, לדעות מסוימות.
יין מגיתו ראוי לתסוס ולהיות יין, משא"כ מיץ ענבים הנמכר בחנויות.
בגמ' מבואר דסוחט אדם אשכול ואומר עליו קידוש היום. ובזה הר"מ לא פליג.
בגמ' מובא המימרא סוחט אדם אשכול וכו' לראיה להכשיר יין מגיתו, וכאמור, יין מגיתו ראוי לתסוס בעתיד, משא"כ מיץ ענבים, הוציאו ממנו הייעסט, ואינו ראוי כלל להיות תוסס בעתיד
מוטוש כתב:רגע!
מיץ ענבים ראוי לניסוך על המזבח?!
איש וילנא כתב:מוטוש כתב:רגע!
מיץ ענבים ראוי לניסוך על המזבח?!
קושייתך שואל הרשב"א בתשובותיו ח"ז תשובה תקכ"ט ומכח זה דוחה דברי הרמב"ם. אם כי הר"ם עצמו פוסק את שני הדינים וצ"ע
הצעיר באלפי כתב:איש וילנא כתב:מוטוש כתב:רגע!
מיץ ענבים ראוי לניסוך על המזבח?!
קושייתך שואל הרשב"א בתשובותיו ח"ז תשובה תקכ"ט ומכח זה דוחה דברי הרמב"ם. אם כי הר"ם עצמו פוסק את שני הדינים וצ"ע
אך התי' לשי' הרמב"ם הוא ממש"כ הרשב"ם שם ע"ד הגמ' דסוחט אדם וכו', היינו משום דבכחו להיות ראוי לנסך ע"ש.
החבר כתב:ידוע שלאחר שהרבי מליובאוויטש קיבל התקף לב (בש"ת תשל"ח), לא הסכים לקדש על מיץ ענבים, למרות שלבו הי' חלש מאוד.
איש וילנא כתב:הצעיר באלפי כתב:איש וילנא כתב:מוטוש כתב:רגע!
מיץ ענבים ראוי לניסוך על המזבח?!
קושייתך שואל הרשב"א בתשובותיו ח"ז תשובה תקכ"ט ומכח זה דוחה דברי הרמב"ם. אם כי הר"ם עצמו פוסק את שני הדינים וצ"ע
אך התי' לשי' הרמב"ם הוא ממש"כ הרשב"ם שם ע"ד הגמ' דסוחט אדם וכו', היינו משום דבכחו להיות ראוי לנסך ע"ש.
הרשב"א לא קיבל את זה, כי הרי דוחה הרמב"ם מכח זה.
עזריאל ברגר כתב:אראל כתב:מוטוש כתב:רגע!
מיץ ענבים ראוי לניסוך על המזבח?!
וכי גרע מיין מגתו דכיון דבדיעבד כשר לנסכים מקדשין עלי' לכתחילה (ב"ב צז)?
גרע, לדעות מסוימות.
יין מגיתו ראוי לתסוס ולהיות יין, משא"כ מיץ ענבים הנמכר בחנויות.
סליחות כתב:עזריאל ברגר כתב:אראל כתב:מוטוש כתב:רגע!
מיץ ענבים ראוי לניסוך על המזבח?!
וכי גרע מיין מגתו דכיון דבדיעבד כשר לנסכים מקדשין עלי' לכתחילה (ב"ב צז)?
גרע, לדעות מסוימות.
יין מגיתו ראוי לתסוס ולהיות יין, משא"כ מיץ ענבים הנמכר בחנויות.
מיץ ענבים יכול לתסוס. ראיתי איך מכינים מזה יין.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 11 אורחים