האם יכול בן חו"ל להחליט באמצע יו"ט שני של שביעי של פסח כי הוא משתקע באר"י, ומיד לעשות מלאכה ולאכול חמץ?
מסתמא שלא. אבל הייתי שמח לשמוע את דעתכם במה ניתן לתלות זאת, ומה היא בעצם הנקודה היוצרת את החיוב של יו"ט שני.
עושה חדשות כתב:שאלה ידועה, וכהאי מעשה התפרסם על הוריו של הגר"א גניחובסקי.
פרנקל תאומים כתב:האם יכול בן חו"ל להחליט באמצע יו"ט שני של שביעי של פסח כי הוא משתקע באר"י, ומיד לעשות מלאכה ולאכול חמץ?
מסתמא שלא. אבל הייתי שמח לשמוע את דעתכם במה ניתן לתלות זאת, ומה היא בעצם הנקודה היוצרת את החיוב של יו"ט שני.
עושה חדשות כתב:שאלה ידועה, וכהאי מעשה התפרסם על הוריו של הגר"א גניחובסקי.
בברכה המשולשת כתב:למיטב זכרוני היה על זה גם מאמר בכה"ע המעיין לפני מס' שנים
וונדרבר כתב:עושה חדשות כתב:שאלה ידועה, וכהאי מעשה התפרסם על הוריו של הגר"א גניחובסקי.
וכן ידוע כמדומה על הג"ר נתן גשטטנר בצעירותו.
צולניק כתב:ויש לעיין אם צריך לעשות הבדלה לפני עשיית מלאכות.
עושה חדשות כתב:צולניק כתב:ויש לעיין אם צריך לעשות הבדלה לפני עשיית מלאכות.
עי"ש (להורות נתן) סי' ל.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 89 אורחים