עמוד 1 מתוך 1

שיבושי נוסח ב''נשמת'' שבהגדות

פורסם: ו' אפריל 10, 2020 3:42 am
על ידי שייף נפיק
האם דובר על כך שברוב ההגדות המצויות נוסח נשמת כל חי משובש מעורב ובלול אשכנז עם ספרד, (אף שכתוב במפורש נוסח אשכנז..) האם יש הצדקה לכך? ואם לא איך אירע שיבוש זה?

Re: שיבושי נוסח ב''נשמת'' שבהגדות

פורסם: ו' אפריל 10, 2020 4:43 am
על ידי סופר-סתם
ככה זה שכולם מעתיקים את הטקסט מאותו מקור..

Re: שיבושי נוסח ב''נשמת'' שבהגדות

פורסם: ו' אפריל 10, 2020 7:44 am
על ידי בברכה המשולשת
בגלל זה אני מכיר יהודים שאומרים את נשמת מהסידור

Re: שיבושי נוסח ב''נשמת'' שבהגדות

פורסם: ו' אפריל 10, 2020 12:37 pm
על ידי סופר-סתם
עשיתי פעם חיפוש באוצה"ח על אחת ההוראות שבהגדות, ונוכחתי שיש כשלשה סוגים של טקסטים עיקריים שכל המעמדים עושים בהם שימוש..

אגב, אציין טעות נפוצה בשיר השירים [גם בסידורים] (פרק ב פסוק טו): אֶֽחֱזוּ־לָ֙נוּ֙ שֻֽׁעָלִ֔ים שֻׁעָלִ֥ים קְטַנִּ֖ים מְחַבְּלִ֣ים כְּרָמִ֑ים וּכְרָמֵ֖ינוּ סְמָדַֽר.
שועלים חסר ב פעמים, כן כתב רעק"א (שבת) שכך המסורה וכן הוא בכתר (בשונה מהמדרש שאחד מלא אחד חסר), ופוקו חזו כיצד כתבו המדפיסים..

Re: שיבושי נוסח ב''נשמת'' שבהגדות

פורסם: ש' אפריל 11, 2020 9:33 pm
על ידי האמת והשלום
כן הדבר לא ברור,א"כ בחלק מההגדות נוסח ספרד הובא בסוגרים כמו בהגדה "דרך אמונה",ונוסח אשכנז ברגיל.(על אף שבברכה ראשונה לא הובא "פותח...",אפי' לא בסוגרים)

Re: שיבושי נוסח ב''נשמת'' שבהגדות

פורסם: ג' אפריל 14, 2020 11:33 am
על ידי צורב מתחיל
סופר-סתם כתב:אגב, אציין טעות נפוצה בשיר השירים [גם בסידורים] (פרק ב פסוק טו): אֶֽחֱזוּ־לָ֙נוּ֙ שֻֽׁעָלִ֔ים שֻׁעָלִ֥ים קְטַנִּ֖ים מְחַבְּלִ֣ים כְּרָמִ֑ים וּכְרָמֵ֖ינוּ סְמָדַֽר.
שועלים חסר ב פעמים, כן כתב רעק"א (שבת) שכך המסורה וכן הוא בכתר (בשונה מהמדרש שאחד מלא אחד חסר), ופוקו חזו כיצד כתבו המדפיסים..

אחרי שכן הוא במדרשים במפורש, לכאורה קשה לקרוא לזה טעות.
כ'סופר סתם', אולי תלמדינו מה הנהוג בזה למעשה?

Re: שיבושי נוסח ב''נשמת'' שבהגדות

פורסם: ג' אפריל 14, 2020 5:52 pm
על ידי סופר-סתם
צורב מתחיל כתב:
סופר-סתם כתב:אגב, אציין טעות נפוצה בשיר השירים [גם בסידורים] (פרק ב פסוק טו): אֶֽחֱזוּ־לָ֙נוּ֙ שֻֽׁעָלִ֔ים שֻׁעָלִ֥ים קְטַנִּ֖ים מְחַבְּלִ֣ים כְּרָמִ֑ים וּכְרָמֵ֖ינוּ סְמָדַֽר.
שועלים חסר ב פעמים, כן כתב רעק"א (שבת) שכך המסורה וכן הוא בכתר (בשונה מהמדרש שאחד מלא אחד חסר), ופוקו חזו כיצד כתבו המדפיסים..

אחרי שכן הוא במדרשים במפורש, לכאורה קשה לקרוא לזה טעות.
כ'סופר סתם', אולי תלמדינו מה הנהוג בזה למעשה?

במגילות שיר השירים על קלף כותבים ב' פעמים חסר.