כתב מהרי"ל בשם רבינו שמחה, וז"ל: אם יש שם קטן השואל לו ולמה הגבהת הקערה, אז אינו אומר כל ההגדה, וראיה בגמ' דאמר התם 'פטרתנו לומר מה נשתנה', וכולה חדא מילתא היא עד רבן גמליאל היה אומר כו'. עי"ש. וכן הוא במחזור ויטרי (הלכות ליל פסח סי' סט) וז"ל: ואחר כך נוטלין הקערה מלפניו וכו' כדי שישאלו תינוקות מה נשתנה, ויפטירהו מן האגדה, אם אין שם תינוק שישאל שואל הוא בעצמו, ואומר הא לחמא עניא, וכשמגיע למה נשתנה מחזירין אותו לפניו וכו' ע"כ.
וכן הוא גם בסידור רש"י (סי' שפד) שכתב וז"ל, ואחר כך נוטלין הקערה מלפניו כמות שהיא עם שתי המצות שלימות וחצי המצה, והירקות ושני תבשילין, ומניחין אותה בראש השלחן כדי שישאלו התינוקות מה נשתנה, ויפטרוהו מן האגדה, ואם אין תינוק שישאל, שואל הוא לעצמו ואומר הא לחמא עניא. וכשיגיע למה נשתנה, מחזירין אותה לפניו, והולך וקורא אגדה וכו'..
אם הבן שואל שאלה על סילוק הקערה וכדומה, האב נפטר מכל ההגדה?
מישהו מדבר על זה?
הערני לזה הג"ר משה פרנס. והוא נושא מעניין כמובן.