י. אברהם כתב:קונטרס
סוגיא דשתי הלחם
בו נאספו ונקבצו דברי אחרונים בסוגיא דשתי הלחם מנחות צה:
זאת לפנים בישראל נהגו ללמוד סוגיא דשתי הלחם לקראת חג השבועות וכן בעיצומו של יום.
בעזרת ה' אשר מאתו מענה לשון אמרתי להציע מקצת דברי האחרונים לפני הלומדים שלבם חפץ להשתעשע בסוגיא זו ואין עתותם בידם לחפש בספרים ותן לחכם ויחכם עוד.
עושה חדשות כתב:התנור שאפו בו את שתי הלחם, היה כלי שרת?
(כי ראיתי מקשים למ"ד אין דוחה יו"ט, למה לא התירו כדין ממלאה אשה כל התנור וכו', ובכלי שרת הרי לא משכח"ל).
י. אברהם כתב:קונטרס
סוגיא דשתי הלחם
בו נאספו ונקבצו דברי אחרונים בסוגיא דשתי הלחם מנחות צה:
זאת לפנים בישראל נהגו ללמוד סוגיא דשתי הלחם לקראת חג השבועות וכן בעיצומו של יום.
בעזרת ה' אשר מאתו מענה לשון אמרתי להציע מקצת דברי האחרונים לפני הלומדים שלבם חפץ להשתעשע בסוגיא זו ואין עתותם בידם לחפש בספרים ותן לחכם ויחכם עוד.
אליהו בעסער כתב:שמן
אליהו בעסער כתב:ממה עשוי שתי הלחם חיטים עם מים? שמן?
HaimL כתב:אליהו בעסער כתב:ממה עשוי שתי הלחם חיטים עם מים? שמן?
חשבתי לענות שממ"ש חמץ תיאפינה ע"כ מים, דשמן ה"ל מי פירות ואינו מחמיץ, אבל אז ראיתי שבמשנה לכ"ע מחמיץ את שתי הלחם בשאור. ועכשיו התעוררה אצלי שאלה, מנ"ל שמחמיצים בשאור, ולא בוללים את הסולת במים ומניחים אותה עד שתחמץ.
עזריאל ברגר כתב:אכן יש דעה שעושים שאור מן הסולת שלהם (דהיינו לבלול אותו במים ולהניחו עד שיתחמץ), אך להלכה לא קיי"ל הכי, מסתמא משום "הקריבהו נא לפחתך" וגו'...
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 5 אורחים