עמוד 1 מתוך 3

העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: ה' מאי 01, 2014 1:58 pm
על ידי סגן אלוף
מעשה בהג"ר יואל קלופט זצ"ל שעלה ברכב לכיוון מירון להתפלל על ציונו של ר"ש בר יוחאי, ובדרכו כשהוא עולה בהר נזעק כשהוא קורא [בשפת יידיש כמובן] 'זה מריח ריח עבודה זרה' ופנה חזרה לביתו.
שמעתי מאדם נאמן, ונפשי בשאלתי האם ידוע לחכמים שליט"א עוד מעשיות כעין זה המעשה מגדולי ישראל האמיתיים [ולא משום ביטול תורה גרידא]?

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: ה' מאי 01, 2014 2:24 pm
על ידי עשוי לנחת
יש חת"ס ידוע.
בכל אופן שטו העם ולקטו ודחו וכתשו
viewtopic.php?f=28&t=4958
viewtopic.php?f=7&t=9576

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: ה' מאי 01, 2014 2:29 pm
על ידי סגן אלוף
איני מדבר על חגיגת לג בעומר, אלא העליה אל הר מירון השורץ משתגעים ועובדי אלילים 'קדושים'

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: ה' מאי 01, 2014 3:32 pm
על ידי ארזי ביתר
כמדומני, שניתן לזהות כאן סחף חמור ביותר!
גדולי עולם, קדושים אשר בארץ המה, הפליאו והגדילו את העניין לנסוע להילולא דרשב"י באתרא קדישא מירון, וכאן בא אדם ומכנה אותם:
סגן אלוף כתב:משתגעים ועובדי אלילים

הנשמע כזאת?

רבינו סגן אלוף, בכדי שלא יורידו אותך מדרגתך, חזור בך מדברים אלו.

נ.ב. ברור שהדבר מהווה מחלוקת אידיאלוגית-השקפתית בין גדולי ישראל. בגדול, מדומני, שה'מתנגדים' - מתנגדים, וה'חסידים' - נוסעים. וראה כאן את צדקתי.

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: ה' מאי 01, 2014 7:37 pm
על ידי סגן אלוף
חס וחלילה לא נתכוונתי אל הכלל העולה, אלא על יחידים המסתובבים שם כידוע ומטמאים את המקום בטמטום והזיה

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: ה' מאי 01, 2014 9:53 pm
על ידי איש רגיל
נראה שמימיך לא היית במירון בל"ג בעומר (זכותך), כיון שביום זה לא רואים את כל המטורפים האלו. וגם בשאר ימות השנה מי שלא רוצה לא נפגש עמם.

אגב, האילם הידוע מציון הרשב"י נפטר בשבוע שעבר בלא קרוב ומודע, מי שיכול, שיעשה אי מה לטובת נשמתו.

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: ו' מאי 02, 2014 2:20 am
על ידי שטייגעניסט
משהו מוזר עבר עלינו
איך קורה דבר כזה?
שנים לא ידעו בכלל מהיום הזה ופתאום אנו מקבלים חג חדש. זמן גדול - אפשר לפעול - כל מי שישלם כסף לאכילת רבבות ... ול...
מנהג ירושלים היה לעשות מהיום הזה עסק . אולם כל הגליות שעלו מאירופא וצפון אפריקא והמזרח הפנימי לא שמעו מזה, הפרי מגדים מתקש לבאר למה בהלכה מובא שדיני אבילות של ספירת העומר כלים בו.

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: ו' מאי 02, 2014 6:42 am
על ידי ארי במסתרים
באירופה שמעו מזה וחגגו את זה
תלוי באירופה של מי
גם בארץ ישראל זה לא היה נהוג עד ימות האריז"ל

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: ו' מאי 02, 2014 11:21 am
על ידי משולש
ארי במסתרים כתב:באירופה שמעו מזה וחגגו את זה
תלוי באירופה של מי
גם בארץ ישראל זה לא היה נהוג עד ימות האריז"ל

נא הבא מקורות מה נקרא אצלך "חגגו" בלג בעומר באירופה.
תודה

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: ו' מאי 02, 2014 11:25 am
על ידי איש רגיל
אין צורך להביא מקורות באשר הדברים ידועים ומפורסמים, וברוב ספרי החסידות מובאים מאמרים שאמרו בעת עריכת השולחן לכבוד יום זה. וידוע עד כמה היה יום זה גדול כבר אצל הרה"ק ר"ב ממז'יבוז זי"ע.
אמנם אצל חוגי המתנגדים, היה זה יום רגיל, או סתם יומא דפגרא, ונהרא נהרא ופשטיה, אך א"א להכחיש מה היה אצל חסידים ביום זה.

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: ו' מאי 02, 2014 11:51 am
על ידי משולש
אצל כל המתנגדים מה שידוע לי. (מאות שנים לפני הופעת החסידות) כבר נהגו לעשות סעודה ביום לג בעומר, ולצאת לשדות וליערות. וברוב התקופות לא קישרו את זה לרשב"י בכלל. וגם כשקישרו, זה היה יותר העניין של סודות התורה ולא יום פטירה.
אז הסעודה אינה חידוש בשבילי.
החידוש הוא מה שכאן בארץ עושים ממש שמחות וריקודים לכבוד פטירת הצדיק. שזה צורם לכל ילד קטן. (אני זוכר עוד מהילדות איך צרם לי העניין הזה שהסבירו לנו כמה שמחים שרשב"י נפטר ח"ו).

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: ו' מאי 02, 2014 11:54 am
על ידי איש רגיל
תתבע את הגננת שלך.
אתה בעצמך כותב שהשמחה היא על סודות התורה ולא על הפטירה, אז מה לא ברור.

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: ו' מאי 02, 2014 12:32 pm
על ידי משולש
תמיהה זאת אינה שלי אלא של החת"ס והשואל ומשיב.
וזה לא תביעה על הגננת אלא על גדולים וטובים שכתבו שהשמחה היא על הפטירה, למשל השם אריה.

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: ו' מאי 02, 2014 2:00 pm
על ידי איש רגיל
איש רגיל כתב:אגב, האילם הידוע מציון הרשב"י נפטר בשבוע שעבר בלא קרוב ומודע, מי שיכול, שיעשה אי מה לטובת נשמתו.

מצאתי:
שמו הוא משה בן שמעון ורחל אזהרי, נמצא בציון הרשב"י בערך מגיל הבר מצוה שלו, כיובל שנים עד לפטירתו ביום כ"ד ניסן השתא.

שמעתי ממישהו שאותו אילם מסמל בעיניו את ציון הרשב"י, היינו, אדם שאינו יכול לפתוח את פיו בתפילה, אף אחד לא מבין אותו, המקום היחיד בו הוא רצוי ואהוב זה ציון הרשב"י. יהיו הדברים לעילוי נשמתו.

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: ו' מאי 02, 2014 5:17 pm
על ידי ירח מלא
האמינו לי חברי שעמלתי וחקרתי ודרשתי מה קרה לרבי שמעון בי"ח אייר ולא הגעתי לשום מסקנא. (כמובן חוץ מטעות הדפוס הכי מפורסמת בעם ישראל שכאילו רשב"י מת או גילה סודות בו ביום).
אך לשמחתי גיליתי תשובה לשאלתי בדברי קרבי חיים ויטאל המפורסמים על העליה למירון בל"ג בעומר. ושם כתב שהסיבה שעולים לרשב"י היא כיון שניצול ממיתה יחד עם רבותינו שבדרום [תלמידי רבי עקיבא]. וא"כ ידידי החשובים וכל בית ישראל המחפשים סיבה למסיבה אנא עלו ביום זה לקברו של רבי עקיבה רבי מאיר בעל המנס ורבי יהודה בר עילאי ורבי יוסי (חלקם לא מוסמכים). וירווח לחסידי מירון.

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: א' מאי 04, 2014 2:02 am
על ידי משולש
דרך זו של המצאת הילולות על פי דמיון ההמון, חזרה על עצמה עוד כמה פעמים בהסטוריה, כמו שכותב בענייני ל"ג בעומר (בתוך ספר טעמי המנהגים עמ' רסב הערה ל: ) "ובליל כ"ה אלול אחר הסיום עושים שם סעודת מצוה לגמר סיום הזוהר. ומרוב שמחה עושים הדלקה על גג החצר הקדוש ומשיאין משואות. ועל ידי זה נשתבש בפי ההמון שאומרים שביום כ"ה אלול הוא יום הילולא של רבי אלעזר ברשב"י, ואינו נכון כלל, כי לא ידוע ולא מובא בשום מקום יום פטירתו של ר"א, רק יום שהביאו את ר"א למירון למנוחתו אצל אביו רשב"י היה בערב יום הכפורים..." ועוד המצאה ראה שם בהערה: "בדרך אגב באתי להעיר שיום פטירת התנא רבי מאיר בעל הנס לא נזכר בשום מקום וחדשים מקרוב באו ובדו מלבם חג חדש, כאילו יום פסח שני הוא היא"צ של רמבעה"נ, וידועה כוונתם בזה שיסדו זאת בעסקם בדררא דממונא והמב"י." וראה שם בהמשך כרוז בשם האדמו"ר מסלונים: "יש להם לזכור ולבטל המנהג הזה מכל וכל ולא יעברו על בל תוסיף בחג הבדוי הזה שקראו להם הבריונים החג המסורתי. והוא באמת החג המסורסי שהוא מסורס מדעת החכמים המבינים... לכן כהיום הננו מוחים במכג הזה ובסדר הזה ומגלים דעתינו בזה שלא באלה חלק יעקב ושלום על ישראל."

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: א' מאי 04, 2014 3:01 am
על ידי מלבב
ירח מלא כתב:האמינו לי חברי שעמלתי וחקרתי ודרשתי מה קרה לרבי שמעון בי"ח אייר ולא הגעתי לשום מסקנא. (כמובן חוץ מטעות הדפוס הכי מפורסמת בעם ישראל שכאילו רשב"י מת או גילה סודות בו ביום).
אך לשמחתי גיליתי תשובה לשאלתי בדברי קרבי חיים ויטאל המפורסמים על העליה למירון בל"ג בעומר. ושם כתב שהסיבה שעולים לרשב"י היא כיון שניצול ממיתה יחד עם רבותינו שבדרום [תלמידי רבי עקיבא]. וא"כ ידידי החשובים וכל בית ישראל המחפשים סיבה למסיבה אנא עלו ביום זה לקברו של רבי עקיבה רבי מאיר בעל המנס ורבי יהודה בר עילאי ורבי יוסי (חלקם לא מוסמכים). וירווח לחסידי מירון.

אפשר את הציטוט?

ומה עם המעשה עם האריז"ל?!

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: א' מאי 04, 2014 7:46 am
על ידי בברכה המשולשת
כפי שכבר נאמר לעיל- יש מספר מקורות מתקופת הגאונים שי"ח באייר הוא יום פטירתו של יהושע בן נון

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: א' מאי 04, 2014 8:02 am
על ידי משולש
מלבב כתב:
ירח מלא כתב:האמינו לי חברי שעמלתי וחקרתי ודרשתי מה קרה לרבי שמעון בי"ח אייר ולא הגעתי לשום מסקנא. (כמובן חוץ מטעות הדפוס הכי מפורסמת בעם ישראל שכאילו רשב"י מת או גילה סודות בו ביום).
אך לשמחתי גיליתי תשובה לשאלתי בדברי קרבי חיים ויטאל המפורסמים על העליה למירון בל"ג בעומר. ושם כתב שהסיבה שעולים לרשב"י היא כיון שניצול ממיתה יחד עם רבותינו שבדרום [תלמידי רבי עקיבא]. וא"כ ידידי החשובים וכל בית ישראל המחפשים סיבה למסיבה אנא עלו ביום זה לקברו של רבי עקיבה רבי מאיר בעל המנס ורבי יהודה בר עילאי ורבי יוסי (חלקם לא מוסמכים). וירווח לחסידי מירון.

אפשר את הציטוט?

ומה עם המעשה עם האריז"ל?!


המעשה עם האריז"ל כתוב שם יום שמ' ומתכוין ליום שמחתו. ועוד כותב שם מהרח"ו, (וכנראה לזה כיון ר' ירח) שטעם השמחה הוא מכיון שחמשה תלמידי ר"ע נסמכו בו ביום, ורשב"י הוא אחד מהם.
והציטוט מפרי עץ חיים: "אמר לו לאיש הזה שלמה הוא אומר נחם ביום שמחתי. וטעם שמ/ רשב"י ביום ל"ג לעומר כי הוא מתלמידי ר' עקיבא שהוא שמ/ ל"ג בעומר..." (ואגב כל מי שעיניים בקדקדו יראה שאין שום אפשרות לפתוח את הר"ת "שמ" = "שמת", א) בגלל שבהתחלה כתוב בלי ראשי תיבות "ביום שמחתי". ב) בגלל שבהמשך חוזר הר"ת הזה "שהוא שמ' ל"ג לעומר" ושם א"א לפתוח את הר"ת "שהוא שמת ל"ג לעומר". ג) אין שום מובן למשפט אם גורסים "שמת" וכי רשב"י מת בגלל שהוא מתלמידי ר"ע??).
ומצורף צילום מהכת"י המקורי שגרם לכל השיבוש:

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: א' מאי 04, 2014 8:46 am
על ידי חובב_ספרים
שטייגעניסט כתב:מנהג ירושלים היה לעשות מהיום הזה עסק.
זה לא כ"כ מדויק. מנהג ירושלים היה כמו בשאר המקומות. החסידים וספרדים עשו מזה עסק והפרושים לא.
יש לציין שיש די מקורות לל"ג בעומר. אין אומרים בו תחנון ונהגו בהרבה מקומות לעשות משהו. הוזכר בחיי עולם שעושים קצת שמחה לכבוד רשב"י, והוא לא היה חשוד בחסידות כלל. גם ביוסף אומץ, מנהגי פרונפורט, הוזכר שהת"ת לא למדו כל היום [או משהו דומה, איני זוכר בדיוק]. אבל הכל יחסי. יש עושים ממנו עסק גדול ויש שלא.

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: א' מאי 04, 2014 9:29 am
על ידי פרי יצחק
אגב, האילם הידוע מציון הרשב"י נפטר בשבוע שעבר בלא קרוב ומודע, .


יש לו אח המתגורר במושב שפר, שם נערכה הלוויתו ושם ישבו שבעה.

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: א' מאי 04, 2014 9:42 am
על ידי משולש
חובב_ספרים כתב:
שטייגעניסט כתב:מנהג ירושלים היה לעשות מהיום הזה עסק.
זה לא כ"כ מדויק. מנהג ירושלים היה כמו בשאר המקומות. החסידים וספרדים עשו מזה עסק והפרושים לא.
יש לציין שיש די מקורות לל"ג בעומר. אין אומרים בו תחנון ונהגו בהרבה מקומות לעשות משהו. הוזכר בחיי עולם שעושים קצת שמחה לכבוד רשב"י, והוא לא היה חשוד בחסידות כלל. גם ביוסף אומץ, מנהגי פרונפורט, הוזכר שהת"ת לא למדו כל היום [או משהו דומה, איני זוכר בדיוק]. אבל הכל יחסי. יש עושים ממנו עסק גדול ויש שלא.

ל''ג בעומר ידוע מאז ימות הראשונים כיום שמחה, והטעם הוא בגלל שפסקו מלמות.
הזיהוי של היום עם רשב"י התחיל מטעות ושיבוש ככל הנראה, ובסביבות המאה שנה האחרונות לפני האריז"ל זה הפך להיות מנהג מקובל.
לכן אין לערב את היוסף אומץ או כל פוסק אחר שאינו מזכיר רשב"י כי על זה אין ויכוח שיום לג בעומר הוא יומא דפגרא במדינות אשכנז ופולין מקדמת דנא.

עוד אוסיף שבספרים נמצאו הרבה שיבושים ושקרים על גדולי הדורות ויחסם להילולת רשב"י. וכל סיפור בנושא זה טעון בדיקה אחר בדיקה שחזקתו אינו נכון.
(ואתן רק דוגמא בקיצור על "מכתב הר"ע מברטנורא" שרוב הסיכויים שלא יצא מתחת ידיו של הר"ע כלל, ובנוסף לזה הוא כותב כ"ח אייר ושיבשו לי"ח אייר, והוא כותב שזה יום פטירתו של שמואל הנביא, והשמיטו את זה. והוא כותב שם לא להאמין לשמועות הבדויות שיוצאות על "מופתים" בקבר שמואל הנביא, ומשתמשים במילים אלו עצמם להפך כוונתו, ועוד הרבה שיבושים שחלקם בטעות וחלקם כנראה במזיד ואכמ"ל).

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: א' מאי 04, 2014 9:44 am
על ידי שטייגעניסט
מה שכואב כאן הוא כך:
כמו שלא טוב לעשות עסק קטן מדבר גדול, כך ויותר חמור הוא לעשות עסק גדול מדבר קטן.
כמדומני שגדולים רבים אם היה כוח בידם היו מבטלים בזמננו את העליה לרגל הזאת. - מי פה לא הפנים שבית המקדש חרב והשכינה נסתלקה לשמים ומאז רק יגיעת הצדיקים תורתם ויראתם מקרבים את היהודי אליה ???
אין שום הצדקה שהיהודית התורנית כולה תחשוף את פניה כמלוכדת סביב המקדש החדש הזה. אם האר"י וגוריו עלו - יעלו נא הקדושים אשר בכל דור ודור וישמחו בסודות הנגלים להם, אבל מה לנו, שאין לכולנו יד בנסתרות, להצטרף יחד עם הפרחחים בחטיפות הצ'ולנט בהר הקדוש ??? הלא לזה שהתפילות שם נשמעים יותר ממקום אחר בוודאי שאין שום מקור קדום, ואם כן יש, בואו נתחיל להתפלל לכיוון צפון כדי שתעלנה בקשותינו משם!!!

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: א' מאי 04, 2014 1:07 pm
על ידי ארי במסתרים
אם כשאתה עולה אתה מצטרף לחטיפות הצ'ולנט אז באמת אין טעם שתעלה.
לכך שתפילות נשמעות בקברי צדיקים בודאי שיש מקורות קדומים גם בלי קשר לרשב"י.

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: א' מאי 04, 2014 2:17 pm
על ידי משולש
ארי במסתרים כתב:אם כשאתה עולה אתה מצטרף לחטיפות הצ'ולנט אז באמת אין טעם שתעלה.
לכך שתפילות נשמעות בקברי צדיקים בודאי שיש מקורות קדומים גם בלי קשר לרשב"י.

אי אפשר להתכחש לעובדה ש90 אחוז מהעולים באים לחגוג. (גם להתפלל) יעידו על כך מאות המדורות, התזמורת ללא הפסקה, חלוקת מזון ושתיה לאורך כל הדרך, ריקודים ומחולות בכל פינה, והאירגונים עושים את עיקר הקמפיין שלהם על חלוקת הצ'ולנט.
אם היו כולם עולים להתפלל נטו, אולי גם אני הייתי בא. אבל ל"ג בעומר במירון זה חגיגות ועליה לרגל כבר מאות שנים ואי אפשר להתכחש ולדחות את שטייגניסט בקש.

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: א' מאי 04, 2014 2:48 pm
על ידי ארי במסתרים
כנראה שמכיון שגם כבודו וגם שטייגעניסט לא נוסעים למירון בל"ג בעומר, א"כ זה הרושם שנותר אצלכם ש 90% נוסעים לחגוג וחוטפים צ'ולנט וכדו'.
יכול להיות שאם תסעו תראו דברים אחרים, אבל באמת שאין לי שום עניין לשכנע.

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: א' מאי 04, 2014 3:04 pm
על ידי ברקים רב
שטייגעניסט כתב:אם האר"י וגוריו עלו - יעלו נא הקדושים אשר בכל דור ודור וישמחו בסודות הנגלים להם, אבל מה לנו, שאין לכולנו יד בנסתרות, להצטרף יחד עם הפרחחים בחטיפות הצ'ולנט בהר הקדוש ??? הלא לזה שהתפילות שם נשמעים יותר ממקום אחר בוודאי שאין שום מקור קדום, ואם כן יש, בואו נתחיל להתפלל לכיוון צפון כדי שתעלנה בקשותינו משם!!!

מנהג העלייה לציון הרשב"י איננו מנהג של "האר"י וגוריו" ולא מנהג של "הקדושים שבכל דור". הרח"ו מכנהו: "מנהג שנהגו ישראל", ואף כותב כי המנהג הוא ש"אוכלים ושותים ושמחים שם". [ועל מנהג גזיזת שער הראש הוא כותב: "המנהג הידוע"].

מיעוט כוונת הלב, כמו גם עירוב כוונות זרות רבות, וכן גם הוצאת הדברים מפרופורציה, ועוד כיו"ב כמו טענת החת"ס על עצם המנהג וכו', הם ענין נפרד לענות בו, אך אין בכך כדי לשנות עובדות היסטוריות.

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: א' מאי 04, 2014 3:09 pm
על ידי סגן אלוף
הלכות עבודה זרה פרק א

א בימי אנוש טעו בני האדם טעות גדולה, ונבערה עצת חכמי אותו הדור; ואנוש עצמו, מן הטועים. וזו הייתה טעותם: אמרו הואיל והאל ברא כוכבים אלו וגלגלים אלו להנהיג את העולם, ונתנם במרום, וחלק להם כבוד, והם שמשים המשמשים לפניו--ראויים הם לשבחם ולפארם, ולחלוק להם כבוד. וזה הוא רצון האל ברוך הוא, לגדל ולכבד מי שגידלו וכיבדו, כמו שהמלך רוצה לכבד עבדיו והעומדים לפניו, וזה הוא כיבודו של מלך.

ב כיון שעלה דבר זה על ליבם, התחילו לבנות לכוכבים היכלות, ולהקריב להם קרבנות, ולשבחם ולפארם בדברים, ולהשתחוות למולן--כדי להשיג רצון הבורא, בדעתם הרעה. וזה, היה עיקר עבודה זרה.

ג וכך הם אומרים עובדיה היודעים עיקרה, לא שהם אומרים שאין שם אלוה אלא כוכב זה. הוא שירמיהו אומר "מי לא ייראך מלך הגויים, כי לך יאתה . . ." (ירמיהו י,ז-ח)--כלומר, הכול יודעין שאתה הוא האל לבדך; אבל טעותם וכסילותם, שמדמין שזה ההבל רצונך הוא.

ד [ב] ואחר שארכו הימים, עמדו בבני אדם נביאי שקר, ואמרו שהאל ציווה להם ואמר להם: עבדו כוכב פלוני, או כל הכוכבים, והקריבו לו ונסכו לו כך וכך, ובנו לו היכל ועשו צורתו כדי להשתחוות לה--כל העם הנשים והקטנים ושאר עם הארץ. ומודיע להם צורה שבדה מליבו, ואומר זו היא צורת הכוכב הפלוני שהודיעוהו בנבואתו.

ה והתחילו על דרך זו לעשות צורות בהיכלות ותחת האילנות ובראשי ההרים ועל הגבעות, ומתקבצים ומשתחווים להם; ואומרין לכל העם שזו הצורה מטיבה ומריעה, וראוי לעובדה וליראה ממנה. והכומרין אומרין להם שבעבודה זו, תרבו ותצליחו; ועשו כך וכך, ואל תעשו כך וכך.

ו והתחילו כוזבים אחרים, לעמוד ולומר שהכוכב עצמו או הגלגל עצמו או המלאך דיבר עימהם ואמר להם, עבדוני בכך וכך, והודיע להם דרך עבודתו, ועשו כך, ואל תעשו כך. ופשט דבר זה בכל העולם, לעבוד את הצורות בעבודות משונות זו מזו, ולהקריב להן, ולהשתחוות.

ז וכיון שארכו הימים, נשתקע השם הנכבד והנורא מפי כל היקום ומדעתם, ולא הכירוהו: ונמצאו כל עם הארץ והנשים והקטנים, אינן יודעין אלא הצורה של עץ ואבן וההיכל של בניין, שנתחנכו מקטנותן להשתחוות להן ולעובדן, ולהישבע בשמן.

ח והחכמים שהיו בהן כגון הכומרין וכיוצא בהן, מדמין שאין שם אלוה אלא הכוכבים והגלגלים שנעשו הצורות האלו בגללן ולדמותן. אבל צור העולמים, לא היה שם מכירו ולא יודעו, אלא יחידים בעולם, כגון חנוך ומתושלח ונוח ושם ועבר. ועל דרך זו, היה העולם מתגלגל והולך, עד שנולד עמודו של עולם, שהוא אברהם אבינו עליו השלום.

וכך קורה עוד במהלך הדורות, וגם כיום לאט לאט הולך יום גילוי תורת הנסתר להיות קרנבל ופולחן קדושים, וחלילה לעדת ישראל כזאת.

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: א' מאי 04, 2014 3:17 pm
על ידי שטייגעניסט
סגן אלוף כתב:
הלכות עבודה זרה פרק א

א בימי אנוש טעו בני האדם טעות גדולה, ונבערה עצת חכמי אותו הדור; ואנוש עצמו, מן הטועים. וזו הייתה טעותם: אמרו הואיל והאל ברא כוכבים אלו וגלגלים אלו להנהיג את העולם, ונתנם במרום, וחלק להם כבוד, והם שמשים המשמשים לפניו--ראויים הם לשבחם ולפארם, ולחלוק להם כבוד. וזה הוא רצון האל ברוך הוא, לגדל ולכבד מי שגידלו וכיבדו, כמו שהמלך רוצה לכבד עבדיו והעומדים לפניו, וזה הוא כיבודו של מלך.

ב כיון שעלה דבר זה על ליבם, התחילו לבנות לכוכבים היכלות, ולהקריב להם קרבנות, ולשבחם ולפארם בדברים, ולהשתחוות למולן--כדי להשיג רצון הבורא, בדעתם הרעה. וזה, היה עיקר עבודה זרה.

ג וכך הם אומרים עובדיה היודעים עיקרה, לא שהם אומרים שאין שם אלוה אלא כוכב זה. הוא שירמיהו אומר "מי לא ייראך מלך הגויים, כי לך יאתה . . ." (ירמיהו י,ז-ח)--כלומר, הכול יודעין שאתה הוא האל לבדך; אבל טעותם וכסילותם, שמדמין שזה ההבל רצונך הוא.

ד [ב] ואחר שארכו הימים, עמדו בבני אדם נביאי שקר, ואמרו שהאל ציווה להם ואמר להם: עבדו כוכב פלוני, או כל הכוכבים, והקריבו לו ונסכו לו כך וכך, ובנו לו היכל ועשו צורתו כדי להשתחוות לה--כל העם הנשים והקטנים ושאר עם הארץ. ומודיע להם צורה שבדה מליבו, ואומר זו היא צורת הכוכב הפלוני שהודיעוהו בנבואתו.

ה והתחילו על דרך זו לעשות צורות בהיכלות ותחת האילנות ובראשי ההרים ועל הגבעות, ומתקבצים ומשתחווים להם; ואומרין לכל העם שזו הצורה מטיבה ומריעה, וראוי לעובדה וליראה ממנה. והכומרין אומרין להם שבעבודה זו, תרבו ותצליחו; ועשו כך וכך, ואל תעשו כך וכך.

ו והתחילו כוזבים אחרים, לעמוד ולומר שהכוכב עצמו או הגלגל עצמו או המלאך דיבר עימהם ואמר להם, עבדוני בכך וכך, והודיע להם דרך עבודתו, ועשו כך, ואל תעשו כך. ופשט דבר זה בכל העולם, לעבוד את הצורות בעבודות משונות זו מזו, ולהקריב להן, ולהשתחוות.

ז וכיון שארכו הימים, נשתקע השם הנכבד והנורא מפי כל היקום ומדעתם, ולא הכירוהו: ונמצאו כל עם הארץ והנשים והקטנים, אינן יודעין אלא הצורה של עץ ואבן וההיכל של בניין, שנתחנכו מקטנותן להשתחוות להן ולעובדן, ולהישבע בשמן.

ח והחכמים שהיו בהן כגון הכומרין וכיוצא בהן, מדמין שאין שם אלוה אלא הכוכבים והגלגלים שנעשו הצורות האלו בגללן ולדמותן. אבל צור העולמים, לא היה שם מכירו ולא יודעו, אלא יחידים בעולם, כגון חנוך ומתושלח ונוח ושם ועבר. ועל דרך זו, היה העולם מתגלגל והולך, עד שנולד עמודו של עולם, שהוא אברהם אבינו עליו השלום.

וכך קורה עוד במהלך הדורות, וגם כיום לאט לאט הולך יום גילוי תורת הנסתר להיות קרנבל ופולחן קדושים, וחלילה לעדת ישראל כזאת.

ממש ככה
אין מילה מיותרת

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: א' מאי 04, 2014 3:23 pm
על ידי צולניק
הגריש"א הורה תמיד שמקום תפילה טוב יותר הוא בכותל המערבי.

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: א' מאי 04, 2014 3:48 pm
על ידי הוא היה אומר
סגן אלוף כתב:
הלכות עבודה זרה פרק א

א בימי אנוש טעו בני האדם טעות גדולה, ונבערה עצת חכמי אותו הדור; ואנוש עצמו, מן הטועים. וזו הייתה טעותם: אמרו הואיל והאל ברא כוכבים אלו וגלגלים אלו להנהיג את העולם, ונתנם במרום, וחלק להם כבוד, והם שמשים המשמשים לפניו--ראויים הם לשבחם ולפארם, ולחלוק להם כבוד. וזה הוא רצון האל ברוך הוא, לגדל ולכבד מי שגידלו וכיבדו, כמו שהמלך רוצה לכבד עבדיו והעומדים לפניו, וזה הוא כיבודו של מלך.

ב כיון שעלה דבר זה על ליבם, התחילו לבנות לכוכבים היכלות, ולהקריב להם קרבנות, ולשבחם ולפארם בדברים, ולהשתחוות למולן--כדי להשיג רצון הבורא, בדעתם הרעה. וזה, היה עיקר עבודה זרה.

ג וכך הם אומרים עובדיה היודעים עיקרה, לא שהם אומרים שאין שם אלוה אלא כוכב זה. הוא שירמיהו אומר "מי לא ייראך מלך הגויים, כי לך יאתה . . ." (ירמיהו י,ז-ח)--כלומר, הכול יודעין שאתה הוא האל לבדך; אבל טעותם וכסילותם, שמדמין שזה ההבל רצונך הוא.

ד [ב] ואחר שארכו הימים, עמדו בבני אדם נביאי שקר, ואמרו שהאל ציווה להם ואמר להם: עבדו כוכב פלוני, או כל הכוכבים, והקריבו לו ונסכו לו כך וכך, ובנו לו היכל ועשו צורתו כדי להשתחוות לה--כל העם הנשים והקטנים ושאר עם הארץ. ומודיע להם צורה שבדה מליבו, ואומר זו היא צורת הכוכב הפלוני שהודיעוהו בנבואתו.

ה והתחילו על דרך זו לעשות צורות בהיכלות ותחת האילנות ובראשי ההרים ועל הגבעות, ומתקבצים ומשתחווים להם; ואומרין לכל העם שזו הצורה מטיבה ומריעה, וראוי לעובדה וליראה ממנה. והכומרין אומרין להם שבעבודה זו, תרבו ותצליחו; ועשו כך וכך, ואל תעשו כך וכך.

ו והתחילו כוזבים אחרים, לעמוד ולומר שהכוכב עצמו או הגלגל עצמו או המלאך דיבר עימהם ואמר להם, עבדוני בכך וכך, והודיע להם דרך עבודתו, ועשו כך, ואל תעשו כך. ופשט דבר זה בכל העולם, לעבוד את הצורות בעבודות משונות זו מזו, ולהקריב להן, ולהשתחוות.

ז וכיון שארכו הימים, נשתקע השם הנכבד והנורא מפי כל היקום ומדעתם, ולא הכירוהו: ונמצאו כל עם הארץ והנשים והקטנים, אינן יודעין אלא הצורה של עץ ואבן וההיכל של בניין, שנתחנכו מקטנותן להשתחוות להן ולעובדן, ולהישבע בשמן.

ח והחכמים שהיו בהן כגון הכומרין וכיוצא בהן, מדמין שאין שם אלוה אלא הכוכבים והגלגלים שנעשו הצורות האלו בגללן ולדמותן. אבל צור העולמים, לא היה שם מכירו ולא יודעו, אלא יחידים בעולם, כגון חנוך ומתושלח ונוח ושם ועבר. ועל דרך זו, היה העולם מתגלגל והולך, עד שנולד עמודו של עולם, שהוא אברהם אבינו עליו השלום.

וכך קורה עוד במהלך הדורות, וגם כיום לאט לאט הולך יום גילוי תורת הנסתר להיות קרנבל ופולחן קדושים, וחלילה לעדת ישראל כזאת.


עפרא לפומייכם!!

האם גם אמונה בגדולי ישראל הליטאים נכלל בהנ"ל, האם כל מי שמתפלל בקבר הרב שך זצ"ל הוא פנאטי ??! האם כל סגולות קופת העיר נכלל בהנ"ל.

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: א' מאי 04, 2014 6:34 pm
על ידי משולש
ארי במסתרים כתב:כנראה שמכיון שגם כבודו וגם שטייגעניסט לא נוסעים למירון בל"ג בעומר, א"כ זה הרושם שנותר אצלכם ש 90% נוסעים לחגוג וחוטפים צ'ולנט וכדו'.
יכול להיות שאם תסעו תראו דברים אחרים, אבל באמת שאין לי שום עניין לשכנע.

אני כתבתי בדיוק מה שהולך שם. ואני ראיתי בשידור חי וגם יש לי את ההסרטה מהציון וגם הרבה תמונות. כל ההר כולו עשן וחגיגות.
כל חצר הציון וסביבותיה הכל ריקודים המוניים במעגלים.

וכמובן שעדות כל הפוסקים והגדולים במאות האחרונות שעושים שמחה ומשתה בציון הרשב"י בלג בעומר.
לא אמרתי שלא מתפללים. אבל תגיד את האמת: כשאתה עולה למירון, כמה זמן אתה מתפלל וכמה זמן אתה נמצא בחגיגות, הריקודים, ושתית עשרות כוסות מיץ ענבים עד שכמעט מקיאים.

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: א' מאי 04, 2014 7:45 pm
על ידי עשוי לנחת
משולש כתב:
ארי במסתרים כתב:כנראה שמכיון שגם כבודו וגם שטייגעניסט לא נוסעים למירון בל"ג בעומר, א"כ זה הרושם שנותר אצלכם ש 90% נוסעים לחגוג וחוטפים צ'ולנט וכדו'.
יכול להיות שאם תסעו תראו דברים אחרים, אבל באמת שאין לי שום עניין לשכנע.

אני כתבתי בדיוק מה שהולך שם. ואני ראיתי בשידור חי וגם יש לי את ההסרטה מהציון וגם הרבה תמונות. כל ההר כולו עשן וחגיגות.
כל חצר הציון וסביבותיה הכל ריקודים המוניים במעגלים.

וכמובן שעדות כל הפוסקים והגדולים במאות האחרונות שעושים שמחה ומשתה בציון הרשב"י בלג בעומר.
לא אמרתי שלא מתפללים. אבל תגיד את האמת: כשאתה עולה למירון, כמה זמן אתה מתפלל וכמה זמן אתה נמצא בחגיגות, הריקודים, ושתית עשרות כוסות מיץ ענבים עד שכמעט מקיאים.

איני יודע מה אתה שח, אני נוהג לנסוע מירונה מידי שנה בשנה, ובד"כ איני נמצא במירון יותר מרבע-חצי שעה, אני יורד מהאוטובוס, עולה במהירות בדרך מהדרין, מתפלל על הציון ותיכף חוזר. וכמוני עוד רבים. וחשבת שאת זה יראו לך בהסרטות, כאילו התפילה שם נראית שונה מהרגיל?!
מי שמדבר הרבה על המוזיקה והעשן, כנראה שזה מה שיש לו בראש, וביודעו שאם יעלה למירון - לשם הוא יימשך, מנסה הוא להתגונן בתקיפת אחרים [כאילו שמישהו בא אליך בטענות למה אתה לא נוסע למירון]. העיקר שאת כל העשן והמוזיקה הוא רואה היטב היטב דרך האינטרנט...
גם לי, כקודמי, אין עניין לשכנע, יש לנו שם מספיק משוגעים...

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: א' מאי 04, 2014 7:52 pm
על ידי יתר10
מה שמוזר, שדוקא אותו* שהתלונן על הממהרים לכנות את זולתם כאפיקורסים, לא נמנע כאן להאשים במחי יד את שלומי אמוני ישראל כעובדי עבודה זרה

*מכיון שדברי הובנו שלא כהלכה, הננו מבהיר שלא התכונתי לניק היקר ר' משולש

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: א' מאי 04, 2014 8:41 pm
על ידי קולמוס הסופר
בס"ד
גם אני כאלפי אחיי בית ישראל, עולה מידי שנה מירונה.
גם אני מצטופף בין אלפי ישראל קרוב לציון הרשב"י, שופך ליבי בתפילה זכה, ומקווה שתפילותיי יעלו כקטורת עם תפילות אלפי בני ה', כל אחד כדרגתו בקרבתו לה', הנושאים עיניהם לא-ל אחד במרומים.
גם אני מכרכר ומפזם בעוז לקול תרועת עמו ישראל, אחים יקרים שליבם יוקד לשמיים, כל אחד בהשקפתו הוא, כל אחד בדיעותיו הוא, אבל כולם רוקדים שכם אחד בלב אחד לא-ל אחד במרומים.

גם אתם, שלומי אמוני ישראל, שאינכם חפצים/רוצים/מוצאים-טעם לעלות גלילה, ויושבים ועוסקים בתורה הקדושה, הבו כבוד למקום אחד בעולם, ביום אחד בשנה, בו אין מחיצות, אין מסך, אלפי צאן עם ה' מתאספים ברוממות לב, עולים טפח טפחיים בתפילה וברקידה, לעבר א-ל אחד במרומים.

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: א' מאי 04, 2014 8:51 pm
על ידי חובב_ספרים
הוא היה אומר כתב:האם כל סגולות קופת העיר נכלל בהנ"ל.
ערביך ערבא צריך.

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: א' מאי 04, 2014 9:38 pm
על ידי משולש
כמו שמובא בכל גדולי הדורות וספרי המסעות המספרים על ל"ג בעומר, כולם מדברים על משתה ושמחה.
כולל בספר הכוונות "ואוכלים ושותים ושמחים שם. אני ראיתי למוז"ל..."
זה שיש כאלו שהולכים רק להתפלל, זה לא משנה כלום מהעובדה שעיקר ל"ג בעומר המובא בכל הפוסקים, והנהוג בפועל, הוא משתה ושמחה על הציון.
וכך נוהגים כל האדמו"רים שעושים הדלקה שעות ארוכות בשירה וריקודים, כאשר לפי לשונו הזהב של המגיב מי שנוהג ככה: 'זה מה שיש לו בראש'. (אני מצטער שתגובתי הצינית נגד מישהו אחר נתפסה כאילו זלזלתי באיזה צדיק חס וחלילה. ואם מישהו הבין ככה אני מצטער מאוד).
ואחר כך אומר "איני יודע מה אתה סח".

(למען הסר ספק, אני מבהיר שאני דן כרגע בעובדות בלבד. ובזה שישנה מחלוקת הפוסקים בנוגע ליום ל"ג בעומר, וכל אחד ינהג על פי רבותיו, וח"ו אם מישהו חושב שאני מזלזל באיזה גדול בתורה נא להודיעני ואתקן את הלשון. לא למדתי עריכה לשונית לצערי).

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: א' מאי 04, 2014 9:50 pm
על ידי עשוי לנחת
משולש כתב:כמו שמובא בכל גדולי הדורות וספרי המסעות המספרים על ל"ג בעומר, כולם מדברים על משתה ושמחה.
כולל בספר הכוונות "ואוכלים ושותים ושמחים שם. אני ראיתי למוז"ל..."
זה שיש כאלו שהולכים רק להתפלל, זה לא משנה כלום מהעובדה שעיקר ל"ג בעומר המובא בכל הפוסקים, והנהוג בפועל, הוא משתה ושמחה על הציון.
ובהסרטה שברשותי ניתן לראות את האדמו"ר מבאיאן עומד שעה ארוכה בשירה וזמרה על גג הציון. ולמחרת הוא מקיים טיש ענק של שעות מיד אחרי התפילה.
הוא כנראה לא מספיק צדיק כמו ר' עשוי לנחת, ולכן הוא וחסידיו רוקדים שעות ארוכות על הציון. וזה מה שיש להם בראש.
וכן כל האדמו"רים שעושים הדלקות ענקיות בהשתתפות כל החסידות בשירה וריקודים שעות על גבי שעות.
ואחר כך אומר "איני יודע מה אתה סח".
ומי שהאשים אותי כאן שאמרתי "עובדי ע"ז" שקר וכזב ענה בי למען הכפיש את שמי.

לא הובנתי נכון. איני חולק על גודל מעלת הריקודים והשמחה הנצרכים ברשב"י, שודאי שמי שיכול לנהוג במשתה ושמחה כראוי וכפי שמובא בפוסקים [ציטוט מדבריך] אין ספק שקדוש ייאמר לו. ולא אני ולא אתה נחליט אם בויאן עושה כראוי או לא.
רק שאם אתה נבהל מריקודים ויש לך בעיה אתם, הצעתי לך אלטרנטיבה* לנהוג כמו יהודים רבים שעולים רק להתפלל, ואם בכל זאת אינך רואה [באינטרנט] אלא עשן ומוזיקה גויית אות היא כי לשם הנך שייך.
אגב, גם אני כשהייתי בחור צעיר תמיד הפחידו אותי שכל המשוגעים של העולם שם, ובראש שלי כבר חשבתי מי יודע מה יש שם, עד-- שפעם אחת הזדמנתי לשם וראיתי שכשבאים ברצינות לאזור הציון, לא רואים לא משוגעים ולא נעליים, וכל הרואה, מתחייב לראות. ודי בזה.
- - - -
*כמובן רק אם אתה מרגיש שמישהו מחייב אותך להגיע, כפי שנראה מההתקפה הנגדית שבדבריך.

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: א' מאי 04, 2014 10:40 pm
על ידי הוא היה אומר
קולמוס הסופר כתב:בס"ד
גם אני כאלפי אחיי בית ישראל, עולה מידי שנה מירונה.
גם אני מצטופף בין אלפי ישראל קרוב לציון הרשב"י, שופך ליבי בתפילה זכה, ומקווה שתפילותיי יעלו כקטורת עם תפילות אלפי בני ה', כל אחד כדרגתו בקרבתו לה', הנושאים עיניהם לא-ל אחד במרומים.
גם אני מכרכר ומפזם בעוז לקול תרועת עמו ישראל, אחים יקרים שליבם יוקד לשמיים, כל אחד בהשקפתו הוא, כל אחד בדיעותיו הוא, אבל כולם רוקדים שכם אחד בלב אחד לא-ל אחד במרומים.

גם אתם, שלומי אמוני ישראל, שאינכם חפצים/רוצים/מוצאים-טעם לעלות גלילה, ויושבים ועוסקים בתורה הקדושה, הבו כבוד למקום אחד בעולם, ביום אחד בשנה, בו אין מחיצות, אין מסך, אלפי צאן עם ה' מתאספים ברוממות לב, עולים טפח טפחיים בתפילה וברקידה, לעבר א-ל אחד במרומים.



כל מילה פנינה!

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: א' מאי 04, 2014 10:40 pm
על ידי משולש
עשוי לנחת כתב:לא הובנתי נכון. איני חולק על גודל מעלת הריקודים והשמחה הנצרכים ברשב"י, שודאי שמי שיכול לנהוג במשתה ושמחה כראוי וכפי שמובא בפוסקים [ציטוט מדבריך] אין ספק שקדוש ייאמר לו. ולא אני ולא אתה נחליט אם בויאן עושה כראוי או לא.
רק שאם אתה נבהל מריקודים ויש לך בעיה אתם, הצעתי לך אלטרנטיבה* לנהוג כמו יהודים רבים שעולים רק להתפלל, ואם בכל זאת אינך רואה [באינטרנט] אלא עשן ומוזיקה גויית אות היא כי לשם הנך שייך.
אגב, גם אני כשהייתי בחור צעיר תמיד הפחידו אותי שכל המשוגעים של העולם שם, ובראש שלי כבר חשבתי מי יודע מה יש שם, עד-- שפעם אחת הזדמנתי לשם וראיתי שכשבאים ברצינות לאזור הציון, לא רואים לא משוגעים ולא נעליים, וכל הרואה, מתחייב לראות. ודי בזה.
- - - -
*כמובן רק אם אתה מרגיש שמישהו מחייב אותך להגיע, כפי שנראה מההתקפה הנגדית שבדבריך.

אני לא נבהלתי משום דבר, רק ציינתי עובדה שאתה ניסית בכל תוקף להתכחש לה. ועכשיו אתה מתחיל להסכים אתי.
ל"ג בעומר במירון זה משתה ושמחה ואין על זה ויכוח.
לגבי העליה להתפלל, כבר אמרו הרבה מאוד מהפוסקים שאינם חסידים שעדיף להשאר בבית.
(ומה שאתה תוקף אותי אישית שאני באינטרנט, אינו דומה, כי ליסוע למירון זה בזבוז של שש שעות נסיעה (ההלוך והחזור כולל הפקקים והדרכים וכו') לפי דעתם של אלו שאומרים שזה בזבוז זמן. והאינטרנט זה פחות. בפרט שאני עושה בו דברים נצרכים, ובדרך אגב, מציץ פה ושם, וכל זה חוץ מהעובדה הפשוטה שאם אין תשובה לא ראוי לתקוף אישית, כי אני לא מציב כאן את עצמי לדוגמא, אלא דנים כאן על השיטה, ורוב הבני תורה שאינם נוסעים למירון הם יושבים בזמן הזה ולומדים תורה בהתמדה).