עמוד 1 מתוך 1

סוגיא דשתי הלחם (מנחות צה:) - להורדה

פורסם: ד' מאי 29, 2019 3:37 pm
על ידי י. אברהם
קונטרס
סוגיא דשתי הלחם
בו נאספו ונקבצו דברי אחרונים בסוגיא דשתי הלחם מנחות צה:

זאת לפנים בישראל נהגו ללמוד סוגיא דשתי הלחם לקראת חג השבועות וכן בעיצומו של יום.
בעזרת ה' אשר מאתו מענה לשון אמרתי להציע מקצת דברי האחרונים לפני הלומדים שלבם חפץ להשתעשע בסוגיא זו ואין עתותם בידם לחפש בספרים ותן לחכם ויחכם עוד.
שתי הלחם3.pdf
(918.1 KiB) הורד 572 פעמים

Re: סוגיא דשתי הלחם (מנחות צה:) - להורדה

פורסם: ו' מאי 31, 2019 12:12 am
על ידי ממזרח שמש
רכשתי היום הקונטרס שתי הלחם נדהמתי מהיקף המדהים בסוגיא זו מתומצת להפליא.

Re: סוגיא דשתי הלחם (מנחות צה:) - להורדה

פורסם: ה' יוני 06, 2019 2:51 pm
על ידי עושה חדשות
יש"כ!

התנור שאפו בו את שתי הלחם, היה כלי שרת?
(כי ראיתי מקשים למ"ד אין דוחה יו"ט, למה לא התירו כדין ממלאה אשה כל התנור וכו', ובכלי שרת הרי לא משכח"ל).

Re: סוגיא דשתי הלחם (מנחות צה:) - להורדה

פורסם: ה' יוני 06, 2019 4:27 pm
על ידי יהודי טבעי
י. אברהם כתב:קונטרס
סוגיא דשתי הלחם
בו נאספו ונקבצו דברי אחרונים בסוגיא דשתי הלחם מנחות צה:

זאת לפנים בישראל נהגו ללמוד סוגיא דשתי הלחם לקראת חג השבועות וכן בעיצומו של יום.
בעזרת ה' אשר מאתו מענה לשון אמרתי להציע מקצת דברי האחרונים לפני הלומדים שלבם חפץ להשתעשע בסוגיא זו ואין עתותם בידם לחפש בספרים ותן לחכם ויחכם עוד.
שתי הלחם3.pdf


תקנת משה רבינו שיהו שואלין ודורשין בענינו של יום הלכות פסח בפסח הלכות עצרת בעצרת הלכות חג בחג, כלומר תקנת חובה מדרבנן דאיהו משה רבינו, ואת אמרת זאת לפנים בישראל, כאילו מנהג הוא. וייש"כ שהנאתנו בהלכות עצרת בעצרת.

Re: סוגיא דשתי הלחם (מנחות צה:) - להורדה

פורסם: ה' יוני 06, 2019 10:04 pm
על ידי י. אברהם
עושה חדשות כתב:התנור שאפו בו את שתי הלחם, היה כלי שרת?
(כי ראיתי מקשים למ"ד אין דוחה יו"ט, למה לא התירו כדין ממלאה אשה כל התנור וכו', ובכלי שרת הרי לא משכח"ל).

מה כוונתך לא משכח"ל?
אם מצד מעילה בתנור, עי' בפרי הארז (עמ' נג) שכ' דהתנור הוי מחובר ואין מעילה במחובר.

Re: סוגיא דשתי הלחם (מנחות צה:) - להורדה

פורסם: ג' מאי 23, 2023 8:31 pm
על ידי י. אברהם
מצורף קצת הערות מהגר"ש אלתר שליט"א

הערות.pdf
(213.31 KiB) הורד 119 פעמים

Re: סוגיא דשתי הלחם (מנחות צה:) - להורדה

פורסם: ו' יוני 14, 2024 7:05 pm
על ידי מיללער
י. אברהם כתב:קונטרס
סוגיא דשתי הלחם
בו נאספו ונקבצו דברי אחרונים בסוגיא דשתי הלחם מנחות צה:

זאת לפנים בישראל נהגו ללמוד סוגיא דשתי הלחם לקראת חג השבועות וכן בעיצומו של יום.
בעזרת ה' אשר מאתו מענה לשון אמרתי להציע מקצת דברי האחרונים לפני הלומדים שלבם חפץ להשתעשע בסוגיא זו ואין עתותם בידם לחפש בספרים ותן לחכם ויחכם עוד.
שתי הלחם3.pdf


ב"ה

הורדתי את הקובץ לכבוד יום טוב, למדתי בו במשך ימי החג וברכתי עליו ברכת הנהנין. תשוח"ח על האדיבות, זכות התורה יגן עליכם במילוי כל משאלותיכם לטובה.

כהערה ולאות חיבה, במה שהבאתם שם התירוץ בעל רשמי שאלה (עמוד יד מהקובץ) לפרש שיטת הרמב"ם דלענין אפיה בשבת סגי בקרימת פנים מצד א' אבל כדי להיקרא לחם הפנים בעינן שיקרומו פניה מב' צדדים, וא"כ י"ל שאפו את לכה"פ בערב שבת עד לקרימת פניה מצד א' אבל לא נפסל עדיין בלינה כיון שלא איקרי לחה"פ עדיין ובשבת החזירוה להתנור לגמור אפייתה.

לכאורה יש לדון בה מד מלאכת 'מכה בפטיש' בשבת, שאם ע"י קרימת פניה מצד שני נגמר אפייתה כדי להיקרא לחם הפנים א, אם מצד מלאכת אפיה אין בה מלכאה אבל לכאורה קא עברו על מלאכת מכה בפטיש וצ"ע.

Re: סוגיא דשתי הלחם (מנחות צה:) - להורדה

פורסם: ו' יוני 14, 2024 8:44 pm
על ידי אליהו בעסער
ממה עשוי שתי הלחם חיטים עם מים? שמן?

Re: סוגיא דשתי הלחם (מנחות צה:) - להורדה

פורסם: ו' יוני 14, 2024 10:45 pm
על ידי במסתרים
אליהו בעסער כתב:שמן

לא נאמר בתורה

Re: סוגיא דשתי הלחם (מנחות צה:) - להורדה

פורסם: ד' יולי 10, 2024 2:39 pm
על ידי HaimL
אליהו בעסער כתב:ממה עשוי שתי הלחם חיטים עם מים? שמן?

חשבתי לענות שממ"ש חמץ תיאפינה ע"כ מים, דשמן ה"ל מי פירות ואינו מחמיץ, אבל אז ראיתי שבמשנה לכ"ע מחמיץ את שתי הלחם בשאור. ועכשיו התעוררה אצלי שאלה, מנ"ל שמחמיצים בשאור, ולא בוללים את הסולת במים ומניחים אותה עד שתחמץ.

Re: סוגיא דשתי הלחם (מנחות צה:) - להורדה

פורסם: ד' יולי 10, 2024 4:16 pm
על ידי עזריאל ברגר
אכן יש דעה שעושים שאור מן הסולת שלהם (דהיינו לבלול אותו במים ולהניחו עד שיתחמץ), אך להלכה לא קיי"ל הכי, מסתמא משום "הקריבהו נא לפחתך" וגו'...

Re: סוגיא דשתי הלחם (מנחות צה:) - להורדה

פורסם: ד' יולי 10, 2024 4:23 pm
על ידי עזריאל ברגר
ראוי לציין שבעבר לא כל כך הבנתי את הענין של ההתעסקות עם השאור וכל הסוגיא שם, עד שלאחרונה אשתי התחילה לאפות לחם-שאור, וקיבלתי קצת מושגים.

בקיצור: לחם שהוחמץ מעט, או שהשאור שלו הוחמץ זמן קצר מדי - יהיה לא איכותי, דחוס, כבד, ולא טעים, וממש בגדר של "הקריבהו" וגו'.
לחם שאור איכותי - הוא לחם שהוחמץ במשך שעות רבות (בדרך כלל 12-16 שעות!) באמצעות שאור שהוחמץ במשך כמה ימים ויותר מזה.

Re: סוגיא דשתי הלחם (מנחות צה:) - להורדה

פורסם: ד' יולי 10, 2024 6:24 pm
על ידי HaimL
עזריאל ברגר כתב:אכן יש דעה שעושים שאור מן הסולת שלהם (דהיינו לבלול אותו במים ולהניחו עד שיתחמץ), אך להלכה לא קיי"ל הכי, מסתמא משום "הקריבהו נא לפחתך" וגו'...

לא ראיתי במפרשים פירוש למ"ש במשנה, ר' יהודה אומר אף היא אינה מן המובחר, אבל נ"ל דאין שייך הקריבהו נא לפחתך במה שאינו עולה ע"ג המזבח, היינו שמדברי קבלה ילפינן דכל מה שמאוס לאכילת אדם מאוס לאכילת מזבח, כגון יין מגולה שנתבאר בגמרא בסוכה. אבל שתה"ל אין בהן אכילת מזבח, דאין בהן לא קמיצה ולא הקטרה אלא תנופה בלבד, ולכן נ"ל דרבי יהודה חייש לתקנת הכהנים, שלא יאכלו לחם חמץ גרוע, אלא חמץ מובחר, וכהסברו של מר.

Re: סוגיא דשתי הלחם (מנחות צה:) - להורדה

פורסם: ד' יולי 10, 2024 8:38 pm
על ידי עזריאל ברגר
אדייק: לא שזה פסול משום הקריבהו, אלא שזה אינו מן המובחר, ולמטה מזה.

Re: סוגיא דשתי הלחם (מנחות צה:) - להורדה

פורסם: ה' יולי 18, 2024 2:47 am
על ידי מתעמק
פלפול באידיש על סוגיא דשתי הלחם
לנער בר מצוה שנולד בחג השבועות

Re: סוגיא דשתי הלחם (מנחות צה:) - להורדה

פורסם: ה' יולי 18, 2024 8:36 am
על ידי י. אברהם
מיללער כתב:ב"ה
הורדתי את הקובץ לכבוד יום טוב, למדתי בו במשך ימי החג וברכתי עליו ברכת הנהנין. תשוח"ח על האדיבות, זכות התורה יגן עליכם במילוי כל משאלותיכם לטובה.

יישר כח עבור הפידבק. שמח לשמוע.