ישנה קושיא ותירוץ של בעל המאור ז"ל מ"ט אין סופרים שני מניינים בספיה"ע בחו"ל, דהא לא ידעי ממחרת השבת אימת הוי. ותירץ כפי שתירץ. ומקצת אחרונים ז"ל תירצו דאי"ז מקרי ספירה כלל, דספירה צ"ל במניין הברור, והובאו דבריהם כאן https://shaalvim.co.il/torah/view.asp?id=1363
וא"מ לי, חדא, דהספירה מצ"ע היא דבר ברור וידוע, דהא בי"ד וכל בני ארץ ישראל יודעים בה בבירור, ורק בני חו"ל אין יודעים, וא"כ יספרו בתנאי, אם קידשו בי"ד את החודש ביום פלוני, אז היום שני ימים לעומר, ואם קידשו בי"ד את החודש למחרתו, אז היום יום אחד לעומר ולא יברכו על ספירת היום הראשון והיום האחרון, מחמת הספק, או שמא יברכו עכ"פ על הראשון. ועוד, דא"כ היכי מצלינן האידנא וביום השלישי פרים עשתי עשר וגו' וביום הרביעי פרים עשרה וגו', דגם במניין פרים נאמר דצריך להיות מניין הברור, והיה צריך לומר בסוכות כמנהג ספרד ושם נעשה לפניך וכו' מפי כבודך כאמור. או"א מלך רחמן וכו'.