גמ' מגילה ל"א
תניא ר' שמעון בן אלעזר אומר עזרא תיקן להן לישראל שיהו קורין קללות שבתורת כהנים קודם עצרת ושבמשנה תורה קודם ר''ה מאי טעמא אמר אביי ואיתימא ריש לקיש כדי שתכלה השנה וקללותיה בשלמא שבמשנה תורה איכא כדי שתכלה שנה וקללותיה אלא שבתורת כהנים אטו עצרת ראש השנה היא אין עצרת נמי ראש השנה היא דתנן ובעצרת על פירות האילן
שאלתי ובקשתי -
למדתי פעם שזה לא כפשוטו, כי יש עוד ימי דין (במשנה בר"ה ט"ז) בחג על המים ובפסח על התבואה ומה נשתנה כאן בפירות האילן.
(חוץ מהווארט שהאדם עץ השדה ונידון על עיקר עניינו שזה התורה).
משהו יותר עיוני.
נא עזרתכם.