קובץ שיטות קמאי מסכת בבא בתרא דף קנו עמוד ב
ומעשה באימן של בני רוכל שהיתה חולה ואמרה תנתן כבינתי לבתי. פירוש, ינתן רדידי לבתי, תרגום [ישעיה ג' כ"ג] והצניפות והרדידים וכיתרא וכבינתא. ובלשון ישמעאל קורין לו רדא [תרגום: בגד עליון]. והיא בשנים עשר מנה מפני שהיתה אותה כבינה מפוארת ביותר, והיו דמיה יקרים כל כך. ומתה וקיימו חכמים את דבריה, ונתנו הכבינה לבת בצואתה בדברים בלבד בלי דבר אחר. אמר להם בני רוכל תקברם אמם, מפני שרשעים היו, לפי שהיו עוברים על דברי חכמים, ולפיכך קיימו חכמים את דבריה ונתנו הכבינה לבת, שמותר הוא לאבד ממונם. אבל הבת לא קנתה הכבינה בצואת אמה קנין גמור.
[רבינו ישמעאל בן חכמון].
היאך מבינים קטע זו, האם פמני שהי' מפואה ויקרה ביותר להכי תיקנו מתנת שכיב מרע, או הכונה שאע''פ שהיו מתנה מרובה אפ''ה תיקנו מתנת שכיב מרע