מבואר בגמ' דכהן שאכל תרומה ונמצא חלל פטור מתשלומי תרומה שכן ילפינן דאכילת תרומה הויא עבודה כדכתיב "עבודת מתנה" וכהן שעבד ונמצא חלל ילפינן מקרא ד"ברך ה' חילו" דעבודתו כשרה.
ראיתי בהערות של ש"ס "מתיבתא" שכתבו: "וכל שכן שמתנות כהונה הנאכלים במקדש וכו' שחשובים הם כעבודה".
דכירנא ששמעתי פעם מפי מרן הגרב"ד פוברסקי שליט"א דמספקא ליה בזה. דאולי רק אכילת תרומה נתרבתה והוי עבודה, אבל אכילת קדשים, אינה אלא מצווה ולא חשיבא כעבודה.