עמוד 9 מתוך 10

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ב' ינואר 03, 2022 7:12 pm
על ידי באמונתו
מגילה כא, ב - כב, א:
בראשי חדשים ובחולו של מועד קורין ארבעה וכו'. בעא מיניה עולא בר רב מרבא: פרשת ראש חודש - כיצד קורין אותה צו את בני ישראל ואמרת אלהם את קרבני לחמי, דהויין תמניא פסוקי, היכי נעביד? ניקרי תרי תלתא תלתא פסוקין - פשו להו תרי, ואין משיירין בפרשה פחות משלשה פסוקין. ניקרי ארבעה ארבעה - פשו להו שבעה. וביום השבת, הויין תרי, ובראשי חדשיכם, הויין חמשה, היכי נעביד? ניקרי תרי מהא וחד מהנך אין מתחילין בפרשה פחות משלשה פסוקים. ליקרי תרי מהא ותלתא מהך - פשו להו תרי! אמר לו: זו לא שמעתי, כיוצא בה שמעתי...

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ב' ינואר 03, 2022 10:18 pm
על ידי אליהו חיים
באמונתו כתב:מגילה כא, ב - כב, א:
בראשי חדשים ובחולו של מועד קורין ארבעה וכו'. בעא מיניה עולא בר רב מרבא: פרשת ראש חודש - כיצד קורין אותה צו את בני ישראל ואמרת אלהם את קרבני לחמי, דהויין תמניא פסוקי, היכי נעביד? ניקרי תרי תלתא תלתא פסוקין - פשו להו תרי, ואין משיירין בפרשה פחות משלשה פסוקין. ניקרי ארבעה ארבעה - פשו להו שבעה. וביום השבת, הויין תרי, ובראשי חדשיכם, הויין חמשה, היכי נעביד? ניקרי תרי מהא וחד מהנך אין מתחילין בפרשה פחות משלשה פסוקים. ליקרי תרי מהא ותלתא מהך - פשו להו תרי! אמר לו: זו לא שמעתי, כיוצא בה שמעתי...

גם בעמוד ב' שאין ביטול מלאכה כ"כ בר"ח וכל האריכות ברש"י במדה גדושה בזה לענין נשים שאינן עושין מלאכה בר"ח

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ד' ינואר 12, 2022 6:49 pm
על ידי באמונתו
מגילה לא, א: יום טוב האחרון של פסח קורין ויהי בשלח... בפורים - ויבא עמלק.

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ג' ינואר 18, 2022 1:55 am
על ידי באמונתו
מועד קטן ה, א:
אמר רבי שמעון בן פזי: רמז לציון קברות מן התורה מנין... רבי יהושע בריה דרב אידי אמר: והודעת להם את הדרך ילכו בה...

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ו' אפריל 15, 2022 6:41 am
על ידי שמואל דוד
פסח התשפ״ב

הדף של שבת (יום ראשון של פסח הבעל״ט) הוא יבמות מ. שעוסקת במצה, חמץ, פסח ע״ש.

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: א' מאי 01, 2022 5:22 am
על ידי שמואל דוד
יבמות נד:

פסוקים מפרשת אחרי מות- קדושים

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: א' מאי 08, 2022 1:29 am
על ידי מי אנוכי
ימי העומר התשפ"ב

יבמות ד' ס"ב: (הדף של היום ‐ ז' אייר)
"אמרו שנים עשר אלף זוגים תלמידים היו לו לרבי עקיבא מגבת עד אנטיפרס וכולן מתו בפרק אחד מפני שלא נהגו כבוד זה לזה תנא כולם מתו מפסח ועד עצרת"

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: א' מאי 08, 2022 1:48 am
על ידי באמונתו
שבת קודש - אמור, ביבמות סא, א:
גמ'. ת"ר: מנין שאם אירס את האלמנה ונתמנה להיות כהן גדול שיכנוס? ת"ל: יקח אשה. א"ה, שומרת יבם נמי! אשה - ולא יבמה.
רש"י:
ת"ל בתולה מעמיו יקח אשה - האי אשה לא איצטריך אלא לדרשא.

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ב' מאי 09, 2022 3:57 pm
על ידי באמונתו
שמואל דוד כתב:יבמות נד:
פסוקים מפרשת אחרי מות- קדושים
שבת קודש - אמור, ביבמות סא, א:
גמ'. ת"ר: מנין שאם אירס את האלמנה ונתמנה להיות כהן גדול שיכנוס? ת"ל: יקח אשה. א"ה, שומרת יבם נמי! אשה - ולא יבמה.
רש"י:
ת"ל בתולה מעמיו יקח אשה - האי אשה לא איצטריך אלא לדרשא.

אשר כפי שהדגיש אל נכון רבי אליהו חיים שליט"א, אין המדובר באזכורים בלבד, כ"א בסוגיות ערוכות וארוכות, שכולן סובבות מקראות מפורשות שבפרשיות אלה, לפי פשוטי המקראות ומדרשיהם, ובפרט בדף יומי של שבת קודש ממש, שקראנו בתורה שבכתב ושנינו בתורה שבע"פ, ביאור של אותו פסוק גופו.

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ג' יוני 07, 2022 11:29 am
על ידי בברכה המשולשת
בדף של חג השבועות נזכרו כבשי עצרת

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ג' יוני 07, 2022 6:20 pm
על ידי טור תלגא
גם ברש"י צ: ד"ה א"ל. וג"ש בסיני נאמרה וכל י"ג מידות

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: א' יוני 19, 2022 9:20 am
על ידי שמואל דוד
פרשת בהעלתך (בחו״ל)

יבמות קג: רשי ד״ה אי אמרת - מרים מוסגרת הואי וקאמר ליה אהרן למשה אל נא תחלט שלא תהא כמת

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ה' יולי 14, 2022 11:27 pm
על ידי אהרן תאומים
כתובות ז: מנין לברכת חתנים בעשרה שנאמר {רות ד-ב} ויקח עשרה אנשים מזקני העיר ויאמר שבו פה , יד תמוז ע"פ החת"ס זה היה בימים אלו בשבאה רות לגור בי"ד והחתונה הייתה בט"ז, וגם קשור לעניני פרשת השבוע, חילוק בין בנות מואב למואבי
שיעור על כך בהרחבה מפמ"מ הרה"ג ישראל מנשה רייזמאן שליט"א בחצי השני של השיעור
https://www.kolhalashon.com/new/Media/P ... Video=True

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ד' יולי 20, 2022 6:14 am
על ידי אהרן תאומים
פרשת פינחס (בחו"ל)כתובות דף יג: אלא שמשתיקין אותו מדין כהונה דכתיב {במדבר כה-יג} והיתה לו ולזרעו אחריו ברית כהונת עולם מי שזרעו מיוחס אחריו יצא זה שאין זרעו מיוחס אחריו

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ו' יולי 29, 2022 9:55 pm
על ידי טור תלגא
כתובות כב.
ומעשה נמי באשה אחת גדולה שהיתה גדולה בנוי וקפצו עליה בני אדם לקדשה ואמרה להם מקודשת אני לימים עמדה וקידשה את עצמה אמרו לה חכמים מה ראית לעשות כן אמרה להם בתחלה שבאו עלי אנשים שאינם מהוגנים אמרתי מקודשת אני עכשיו שבאו עלי אנשים מהוגנים עמדתי וקדשתי את עצמי

עי' אנ"ך יפה פרשת השבוע פרשת מסעי אות ז
https://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.a ... 96&hilite=

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ו' יולי 29, 2022 10:57 pm
על ידי שמואל דוד
טור תלגא כתב:כתובות כב.
ומעשה נמי באשה אחת גדולה שהיתה גדולה בנוי וקפצו עליה בני אדם לקדשה ואמרה להם מקודשת אני לימים עמדה וקידשה את עצמה אמרו לה חכמים מה ראית לעשות כן אמרה להם בתחלה שבאו עלי אנשים שאינם מהוגנים אמרתי מקודשת אני עכשיו שבאו עלי אנשים מהוגנים עמדתי וקדשתי את עצמי

עי' אנ"ך יפה פרשת השבוע פרשת מסעי אות ז
https://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.a ... 96&hilite=

יפה מאוד!

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ו' יולי 29, 2022 11:10 pm
על ידי טור תלגא
מאוד מאוד! חבל שאין ספריו נפוצים

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ש' יולי 30, 2022 12:01 am
על ידי שמואל דוד
טור תלגא כתב:מאוד מאוד! חבל שאין ספריו נפוצים

יש ספרים נפלאים אין מספר מגאונים ספרדים שאינם נפוצים ורק ע״י חיפוש באוצר או הברובוקס נמצאים….

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ה' אוגוסט 04, 2022 12:13 am
על ידי באמונתו
כתובות כז, ב:
מתני'. אמר ר' זכריה בן הקצב: המעון הזה! לא זזה ידה מתוך ידי משעה שנכנסו עובדי כוכבים לירושלים ועד שיצאו וכו'
תוספות יום טוב:
רבי זכריה בן הקצב. והיה כהן, כך כתב רש"י: המעון הזה. פירש הר"ב שבועה, ור"ל המקדש, וכך כתב בערוך ובספר יוחסין אות ז' כתוב. רב צמח גאון פירש בעבור שראה החורבן - נשבע המעון הזה מלשון מעון אתה כו'

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ה' אוגוסט 04, 2022 7:29 pm
על ידי באמונתו
כתובות ל, א:
והאמר רב יוסף, וכן תני רבי חייא: מיום שחרב בית המקדש וכו'

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ו' אוגוסט 26, 2022 6:57 pm
על ידי שמואל דוד
כתובות דף נ׳

עשר תעשר, מרה דדיה.

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ד' ספטמבר 28, 2022 6:53 pm
על ידי באמונתו
כתובות פג, ב (מאתמול שהוא יום ב' ר"ה):
אמר אביי: בוצינא טב מקרא.
רש"י:
בוצינא - דלעת קטנה, קרא - דלעת גדולה...
ובהוריות יב, א:
אמר אביי, השתא דאמרת: סימנא מילתא היא, [לעולם] יהא רגיל למיחזי בריש שתא קרא ורוביא, כרתי וסילקא ותמרי.
רש"י:
קרא ורוביא כרתי וסילקא ותמרי - דהני גדלי לעגל טפי משאר ירקות, קרא - דלעת...

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ד' ספטמבר 28, 2022 6:58 pm
על ידי באמונתו
כתובות פד, א:
מתני'. מי שמת, והניח אשה ובעל חוב ויורשין, והיה לו פקדון או מלוה ביד אחרים, רבי טרפון אומר: ינתנו לכושל שבהן, רבי עקיבא אומר: אין מרחמין בדין, אלא ינתנו ליורשין, שכולן צריכין שבועה ואין היורשין צריכין שבועה.
הניח פירות תלושין מן הקרקע - כל הקודם בהן זכה בהן. זכתה אשה יותר מכתובתה, ובעל חוב יותר על חובו, המותר - רבי טרפון אומר: ינתנו לכושל שבהן, רבי עקיבא אומר: אין מרחמין בדין, אלא ינתנו ליורשין, שכולם צריכין שבועה ואין היורשין צריכין שבועה.
ובכ"ז, שם פד, ב:
ור"ע, תפיסה לא מהניא כלל? אמר רבא אמר רב נחמן: והוא שתפס מחיים.
ר"ל "כל זמן שהנר דולק - אפשר לתקן"!

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: א' אוקטובר 09, 2022 4:02 pm
על ידי באמונתו
דף יומי - יוה"כ, כתובות צא, א:
...ואתו לקמיה דרב עמרם, אמר להו: זילו פייסינהו, לא אשגחו. אמר להו: אי לא מפייסיתו להו, מחינא לכו בסילוא דלא מבע דמא.
משנה יומא ח, ט:
עבירות שבין אדם לחבירו אין יום הכפורים מכפר עד שירצה חברו...

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ג' אוקטובר 11, 2022 11:04 pm
על ידי באמונתו
דף יומי - יום טוב א' של סוכות, כתובות צו, א:
אמר רבי יוסי בר חנינא: כל מלאכות שהאשה עושה לבעלה - אלמנה עושה ליורשים, חוץ ממזיגת הכוס, והצעת המטה, והרחצת פניו ידיו ורגליו. אמר רבי יהושע בן לוי: כל מלאכות שהעבד עושה לרבו - תלמיד עושה לרבו, חוץ מהתרת מנעל.
מפורש שנינו מָשל מצוות ישיבת סוכה, לעבד שבא למזוג כוס לרבו, במשנה סוכה ב, ט:
כל שבעת הימים, אדם עושה סוכתו קבע וביתו עראי, ירדו גשמים מאימתי מותר לפנות משתסרח המקפה, משלו משל, למה הדבר דומה, לעבד שבא למזוג כוס לרבו, ושפך לו קיתון על פניו:

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ב' אוקטובר 17, 2022 9:29 pm
על ידי באמונתו
שמחת תורה, הדף יומי - כתובות קג, ב:
הושיבו ישיבה לאחר שלשים יום. דלא עדיפנא ממשה רבינו, דכתיב: ויבכו בני ישראל את משה בערבות מואב שלשים יום...

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: א' אוקטובר 23, 2022 5:39 pm
על ידי באמונתו
כתובות קט, ב: מתני'. מי שהלך למדינת הים ואבדה דרך שדהו, אדמון אומר: ילך לו בקצרה, וחכמים אומרים: יקנה לו דרך במאה מנה או יפרח באויר.
בראשית רבה - פרשת בראשית פרשה כב:
[ויאמר קין אל הבל אחיו] וגו' על מה היו הדינין אמורים, אמרו בוא ונחלק העולם, אחד נטל את הקרקעות, ואחד [נטל] המיטלטלין, דין אמר ארעא דאת קאים דידי היא, ודין אמר מה דאת לביש דידי הוא, דין אמר חלוש ודין אמר פרוח, מתוך כן ויקם קין אל הבל וגו'...

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ג' אוקטובר 25, 2022 3:31 pm
על ידי גימפעל
הדף היומי של היום לומדים על שלוש שבועות הנוגע לענייני דיומא

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ג' אוקטובר 25, 2022 3:51 pm
על ידי באמונתו
יש בדף יומי היום, אריכות מענייני העיר "בבל". בפרשת נח: עַל־כֵּ֞ן קָרָ֤א שְׁמָהּ֙ בָּבֶ֔ל - כִּי־שָׁ֛ם בָּלַ֥ל יְיָ֖ שְׂפַ֣ת כָּל־הָאָ֑רֶץ וגו', וגם בפרטים, ישנם מקבילים מאוד.

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ג' אוקטובר 25, 2022 3:59 pm
על ידי באמונתו
גימפעל כתב:הדף היומי של היום לומדים על שלוש שבועות הנוגע לענייני דיומא

אף על אמונת חכמים, להידבק בהם ולשמוע בקולם - מעניינא דיומא, מופיע בדף יומי - היום:
אמר ר' אלעזר: עמי הארצות אינן חיים... א"ל ר' יוחנן: לא ניחא למרייהו דאמרת להו הכי...
כיון דחזייה דקמצטער, א"ל: רבי, מצאתי להן תקנה מן התורה, ואתם הדבקים בה' אלהיכם חיים כולכם היום - וכי אפשר לדבוקי בשכינה? והכתיב: כי ה' אלהיך אש אוכלה! אלא, כל המשיא בתו לתלמיד חכם, והעושה פרקמטיא לתלמידי חכמים, והמהנה תלמידי חכמים מנכסיו, מעלה עליו הכתוב כאילו מדבק בשכינה.
כיוצא בדבר אתה אומר: לאהבה את ה' אלהיך ולדבקה בו - וכי אפשר לאדם לידבק בשכינה? [והכתיב: כי ה' אלהיך אש אוכלה]! אלא, כל המשיא בתו לתלמיד חכם, והעושה פרקמטיא לתלמידי חכמים, והמהנה תלמידי חכמים מנכסיו, מעלה עליו הכתוב כאילו מדבק בשכינה.

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ד' אוקטובר 26, 2022 1:46 pm
על ידי באמונתו
כתובות קיב, א: שנאמר: ובני חם כוש ומצרים ופוט וכנען וכו'

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ד' נובמבר 16, 2022 11:20 pm
על ידי שמואל דוד
נדרים כא:

צדיקים אומרים מעט ועושים הרבה

משא״כ עפרון (פרשת השבוע) רש''י: וישקל אברהם לעפרן. חסר וי''ו, לפי שאמר הרבה ואפלו מעט לא עשה, שנטל ממנו שקלים גדולים שהן קנטרין, שנאמר (פסוק טז) עבר לסוחר, שמתקבלים בשקל בכל מקום ויש מקום ששקליהן גדולים שהן קנטרין, צינטינייר''ש [מטבעות של מאה] בלע''ז :

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ה' נובמבר 17, 2022 7:47 am
על ידי גימפעל
שמואל דוד כתב:נדרים כא:

צדיקים אומרים מעט ועושים הרבה

משא״כ עפרון (פרשת השבוע) רש''י: וישקל אברהם לעפרן. חסר וי''ו, לפי שאמר הרבה ואפלו מעט לא עשה, שנטל ממנו שקלים גדולים שהן קנטרין, שנאמר (פסוק טז) עבר לסוחר, שמתקבלים בשקל בכל מקום ויש מקום ששקליהן גדולים שהן קנטרין, צינטינייר''ש [מטבעות של מאה] בלע''ז :

אם כבר שייך לפרשת וירא על אברהם שאמר מעט ועשה הרבה.

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ד' נובמבר 23, 2022 2:28 pm
על ידי באמונתו
נדרים כג, א: דביתהו דאביי הוה לה ההיא ברתא, הוא אמר לקריבאי, היא אמרה לקריבה אמר לה: תיתסרא הנאתי עלך אי עברת אדעתאי ומינסבת לה לקריבך...
רש"י - פ' חיי שרה: אולי לא תלך האשה – אלי כתיב. בת היתה לו לאליעזר, והיה מחזר למצוא עילא שיאמר לו אברהם לפנות אליו להשיאו בתו. אמר לו אברהם: בני ברוך ואתה ארור, ואין ארור מדבק בברוך.

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ד' נובמבר 23, 2022 2:31 pm
על ידי באמונתו
דף יומי - שבת פ' חיי שרה - נדרים דף כה, א: דההוא גברא דהוה מסיק בחבריה זוזי, אתא לקמיה דרבא, א"ל ללוה: זיל פרע לי, א"ל: פרעתיך, א"ל רבא: א"כ, זיל אישתבע ליה דפרעתיה. אזל ואייתי קניא ויהיב זוזי בגויה, והוה מסתמיך ואזיל ואתי עליה לבי דינא. אמר ליה למלוה: נקוט האי קניא בידך, נסב ס"ת ואישתבע דפרעיה כל מה דהוה ליה בידיה. ההוא מלוה רגז ותברה לההוא קניא, ואישתפך הנהו זוזי לארעא, ואישתכח דקושטא אישתבע.
רש"י - פ' חיי שרה: תחת ירכי – שהנשבע צריך ליטול חפץ של מצוה, כגון ספר תורה או תפילין, והמילה היתה מצוה ראשונה לו, ובאה לו על ידי צער, והיתה חביבה עליו.

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ו' נובמבר 25, 2022 10:50 am
על ידי באמונתו
נדרים לא, א:
מתני'. קונם שאיני נהנה לבני נח - מותר בישראל ואסור בעובדי כוכבים.
גמ'. וישראל מי נפיק מכלל בני נח? כיון דאיקדש אברהם - איתקרו על שמיה.
מתני'. שאיני נהנה לזרע אברהם - אסור בישראל ומותר בעובדי כוכבים.
גמ'. והאיכא ישמעאל! כי ביצחק יקרא לך זרע כתיב. והאיכא עשו! ביצחק - ולא כל יצחק.

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ש' נובמבר 26, 2022 7:31 pm
על ידי באמונתו
הדף יומי - שבת תולדות - נדרים לב, א:
וא"ר אמי בר אבא: בן ג' שנים הכיר אברהם את בוראו, שנא': עקב אשר שמע אברהם בקולי, חושבניה מאה ושבעין ותרין.

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ד' דצמבר 14, 2022 3:38 am
על ידי שמואל דוד
פרשת השבוע וישב

נדרים דף נ.

ואישתכח בההוא זימנא דמן דסרוקיתא

עיין מסורת הש״ס (הגרי״ב ז״ל) אות ד׳ ״אורח ישמעאלים תרגום ירושלמי סיעא דסרקאין״

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ה' דצמבר 22, 2022 8:07 pm
על ידי באמונתו
רמז אל הלכות הדלקת נר חנוכה, נמצא בנדרים נו, ב:
הנודר מן הבית - אינו אסור אלא מן האגף ולפנים. אבל מן האגף ולחוץ - לא, מתיב רב מרי: ויצא הכהן מן הבית - יכול ילך לביתו ויסגיר? ת"ל: אל פתח הבית, אי אל פתח הבית, יכול יעמוד תחת המשקוף ויסגיר? תלמוד לומר: מן הבית, עד שיצא מן הבית כולו, הא כיצד? עומד בצד המשקוף ויסגיר; ומנין שאם הלך לביתו והסגיר, או שעמד תחת השקוף והסגיר, שהסגירו מוסגר? ת"ל: והסגיר את הבית, מכל מקום! שאני גבי בית, דכתיב: מן הבית, עד שיצא מן הבית כולו.
ובשבת כא, ב:
תנו רבנן: נר חנוכה - מצוה להניחה על פתח ביתו מבחוץ...
שם כב, א:
אמר רבה: נר חנוכה - מצוה להניחה בטפח הסמוכה לפתח. והיכא מנח ליה? רב אחא בריה דרבא אמר: מימין, רב שמואל מדפתי אמר: משמאל. והילכתא - משמאל, כדי שתהא נר חנוכה משמאל ומזוזה מימין.

Re: עניינא דיומא הרמוז ומוזכר בדף היומי

פורסם: ש' דצמבר 24, 2022 6:28 pm
על ידי אליהו חיים
יום א' ר"ח טבת -ל' כסלו
דף היומי - נדרים ס'
אם יום א' דר"ח נחשב מהחודש הבא או מחודש שעבר - בלשון בני אדם, בנדרים בשטרות בכתובה ובגט - בגמ' ר"ן וראשונים ס' ב'
[חודש כסלו לפעמים מלא ולפעמים חסר - בשנה זו מלא)