מכות ד. רש"י ד"ה אי אפשר לשלשת לוגין כו' - לא גרסינן דהא ודאי אפשר אלא חיישינן לשמא וסיפא דמילתא מוכחא דמשום שמא הוא דאמרינן לקמן טעמא משום דמוקמינן גברא אחזקיה.
עיין ריטב"א שכתב ש"אי אפשר" לאו דוקא עיין שם
ועיין יבמות צו: וכי על כל דבר שאמר יהושע היה אומר להם כך אמר לי משה אלא יהושע יושב ודורש סתם והכל יודעין שתורתו של משה היא
ועיין רש"י וכן עשה יהושע - העיד עליו המקרא שכל מה שעשה מפי משה עשה ואפי' מה שאמר סתם שהרי "אי אפשר" בכל דבר ודבר שאמר יהושע אמר כך אמר משה ואפילו הכי אסהיד קרא דמפי משה הוה:
וצ"ע שהרי בודאי אפשר שאמר כל דבר בשם משה ואין לתרץ שכוונת רש"י שקרוב לוודאי שלא אמר כל דבר בשם משה שהרי רש"י כתב אי אפשר. וצ"ע
[בדוחק אפשר לומר שרש״י לא דק כ״כ בלשונו ולכן כתב לשון ״אי אפשר״ משא״כ על לשון הגמרא אי אפשר לומר שאינו בדקדוק. וצ״ע.]