יומא לב: תנא דבי רבי ישמעאל קל וחומר מה בגדי זהב שאין כהן נכנס בהן
לפני ולפנים טעון טבילה בגדי לבן שנכנס בהן
לפני ולפנים אינו דין שטעון טבילה איכא למפרך מה לבגדי זהב שכן
כפרתן מרובהסנהדרין ד: דתניא {ויקרא ד-כ}
וכפר {ויקרא ד-כו}
וכפר {ויקרא ד-לא}
וכפר מפני הדין והלא דין הוא נאמר דמים למטה ונאמר דמים למעלה מה דמים האמורים למטה שנתנן במתנה אחת כיפר אף דמים האמורים למעלה שנתנן במתנה אחת כיפר או כלך לדרך זו נאמר דמים בחוץ ונאמר דמים
בפנים מה דמים האמורים
בפנים חיסר אחת ממתנות לא עשה ולא כלום אף דמים האמורים בחוץ חיסר אחת ממתנות לא עשה כלום
שיכול עמודים
יומא לב: אמר רב נחמן בר יצחק מאי קרא {ירמיה מו-כ} עגלה
יפהפיה מצרים קרץ מצפון בא בא מאי משמע כדמתרגם רב יוסף מלכא יאי הוה מצרים עממין קטולין מציפונא ייתון עלה
סנהדרין ה. כדתניא {בראשית מט-י} לא יסור שבט מיהודה אלו
ראשי גליות שבבבל שרודין את ישראל בשבט ומחוקק מבין רגליו אלו בני בניו של הלל שמלמדין תורה ברבים
מדרש תנחומא:
- עגלה.jpg (30.34 KiB) נצפה 5042 פעמים
יומא לג: אמר רבא ש''מ מדריש לקיש
עבורי דרעא אטוטפתא אסור היכי עביד
מדרעא לטוטפתא (רש"י) מדריש לקיש. דאמר אין מעבירין על המצות: עבורי דרעא אטוטפתא. לאחר
תפילין שבזרוע בשביל תפילין של ראש אסור דהא בזרוע פגע תחילה: היכי עביד מדרעא לטוטפתא. מן הזרוע יבא על ראש יניח שבזרוע תחילה ואח''כ יניח של ראש:
סנהדרין ד: והתניא {שמות יג-טז}
לטטפת {דברים ו-ח}
לטטפת {דברים יא-יח} לטוטפות הרי כאן ארבע דברי ר' ישמעאל ר''ע אומר אינו צריך טט בכתפי שתים פת באפריקי שתים (רש"י) בפרשת שמע ובפרשת כי יביאך כתיב
לטטפת חסר וי''ו אבל בפרשת והיה אם שמוע כתיב לטוטפות מלא הרי כאן ד' בתים ל
תפילין של ראש אבל של יד אינה אלא אחת: כתפי. שם מקום כשרוצים לומר שתים אומר טט: ואפריקי. נמי מקום וקורין לשתים פת: דשני קרא ממסורת. באותיות הקריה יתירות על המסורת כמו לטוטפות בסוכות קרנות דאיכא למימר מדשני ודאי תרווייהו דרשינן: