בגמרא פסחים ט' ע"ב מקשים שיש סתירה בין המשנה שלנו שאומרת אין חוששין שמא גיררה חולדה מבית לבית וכו' לבין המשנה לקמן שמה שמשייר יניחנו בצינעא כדי שלא יהא צריך בדיקה אחריו. ומתרץ אביי שהמשנה שלנו מדברת בי"ג בניסן [=אור לי"ד] דשכיח לחם בכל הבתים ולכן החולדה לא מצניעה, והמשנה לקמן מדברת על מי שבדק ביום י"ד [אחרי הביעור] ואז לא מצוי לחם בבתים ולכן החולדה מצניעה.
והקשה עליו רבא וכי חולדה נביאה היא, דידעא דהאידנא ארביסר ולא אפי עד לאורתא ומשיירא ומטמרא.
כאן המקום לציין שפרופסורים עמי הארץ מופלגים כתבו כאילו שחז"ל הכחישו את קיומה של חולדה הנביאה, וההוכחה שלהם היא מהגמרא בפסחים ט' ע"ב "וכי חולדה נביאה היא".
viewtopic.php?f=7&t=17983&p=172340&hilit=#p172340
viewtopic.php?f=19&t=11218&p=164506&hilit=#p164506