מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

עבר זמנו בטל קרבנו

הערות, בירורים וחידושים במרחבי התלמודים. לומדי דף היומי וכל חבורות הלומדים
שמר
הודעות: 754
הצטרף: ו' אפריל 07, 2017 2:30 am

עבר זמנו בטל קרבנו

הודעהעל ידי שמר » ה' יולי 22, 2021 1:02 pm

בגמ' ברכות כו. אי' "תא שמע דאמר רב הונא בר יהודה אמר רבי יצחק אמר רבי יוחנן טעה ולא התפלל מנחה מתפלל ערבית שתים ואין בזה משום דעבר יומו בטל קרבנו".
וכן נפסק שו"ע סי' קח.

והנה הביא הטור שי' הבה"ג וז"ל כ' בה"ג טעה ולא התפלל ערבית יתפלל שחרית ב' שכח ולא התפלל שחרית יתפלל במנחה ג' בתחילה מתפלל של מנחה ואח"כ שחרית ואח"כ ערבית ר"ל כל זמן שלא עבר היום יש תשלומין לתפלותיו.

וצ"ב מדוע לא נימא אף בכה"ג עבר זמנו לא בטל קרבנו כפי שנפסק.

מענה איש
הודעות: 1022
הצטרף: ה' יולי 06, 2017 12:14 pm

Re: עבר זמנו בטל קרבנו

הודעהעל ידי מענה איש » א' יולי 25, 2021 9:05 am

שמר כתב:בגמ' ברכות כו. אי' "תא שמע דאמר רב הונא בר יהודה אמר רבי יצחק אמר רבי יוחנן טעה ולא התפלל מנחה מתפלל ערבית שתים ואין בזה משום דעבר יומו בטל קרבנו".
וכן נפסק שו"ע סי' קח.

והנה הביא הטור שי' הבה"ג וז"ל כ' בה"ג טעה ולא התפלל ערבית יתפלל שחרית ב' שכח ולא התפלל שחרית יתפלל במנחה ג' בתחילה מתפלל של מנחה ואח"כ שחרית ואח"כ ערבית ר"ל כל זמן שלא עבר היום יש תשלומין לתפלותיו.

וצ"ב מדוע לא נימא אף בכה"ג עבר זמנו לא בטל קרבנו כפי שנפסק.


בה''ג לא בא לשלול את הדין של תפילה הסמוכה (ואפי' טעה במנחה משלים בערבית) ורק בא להוסיף דבאותו יום יש תשלומין לכל התפילות
כן פירש הב''י במקום דבריו.


חזור אל “בית התלמוד”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 42 אורחים