לכאורה דוחה את פשט הדברים שישב על הספסל לידם ולהלכה כותב שהעמדנו שנסמך עליהם שכוחו כגופו.
וכן נפסק להלכה בשו"ע(ע"פ הרב המגיד בדעת הרמב"ם וכדברי רש"י-בית יוסף)
חמשה שישבו על הכסא ולא נשבר ובא אחרון וישב עליו ונסמך עליהם ולא הניחם לעמוד ונשבר אע"פ שהיה ראוי לישבר בהם קודם שישבו הואיל וקרב שבירתו האחרון חייב שהרי אומרים לו
[b]אילו לא נסמכת [עלינו] היינו עומדים קודם[/b] שישבר ואם ישבו כאחד ונשבר כולם חייבים וכן כל כיוצא בזה:
ובר"ח בהוצאת מוסד הרב קוק על מה שכתב אוקימנא דזגא מיזגא כתבו בהערה 230:
https://beta.otzar.org/#/book/155181/p/ ... /0/end/6/cכ"ה הגירסא בגמ' כתי"ה ר' ופ"ל וכ"כ בערוך ערך זג ו וכן ברש"י בלישנא אחרינא ובהשלמה עי' בדרישה סי' שפא שפי' מיזגא זגא דישב עמהן ישיבה ע"י הטיה ומנעם מלעמוד ויעו"ש באריכות דבריו לפרש ההבדלים בין ב' הגירסאות וברש"י הביא להא דשבת מח א ושם איירי בסמיכה.