חז"ל הזכירו כמה פעמים את מעלת הנושא אשה לשם שמים,
מהו "לשם שמים" זה?
האם זה לשם הולדת בנים?
מסוטה יב רע"א וברש"י שם, כן משמע.
וכן הנושא אשה יחשוב לשם שמים, שיקיים פרייה ורבייה, ויהיה לו זרע עובדי השם יתברך ויראי שמים. או יחשוב שימלא תאוותו ויכלה יצרו באשתו, כדי שלא יתאווה לנשים אחרות. או כדי לפקוד את אשתו כשהוא יודע שהיא מתאווה לו, כדי שלא תתאווה לאנשים אחרים. או יכוון להברות גופו, שיציאת הזרע ממנו היא בריאות הגוף.
תנו רבנן,
יפיפיות שבהן מה היו אומרות, תנו עיניכם ליופי, שאין האשה אלא ליופי,
מיוחסות שבהן מה היו אומרות, תנו עיניכם למשפחה, לפי שאין האשה אלא לבנים,
מכוערות שבהם מה היו אומרות, קחו מקחכם לשום שמים.
חד ברנש כתב:יישר כוח!
זכרון עמום מצלצל במוחי, שיש משהו כזה בדברי חז"ל. ואיני מצליח להיזכר.
זה ספר תולדות אדם ביום ברוא אלקים אדם בדמות אלקים עשה אותו (בראשית ד, כו. ה, א), בג' מקומות ויברא אלקים את האדם בצלמו בצלם אלקים ברא אותו (שם א, כז), באדם דמו ישפך כי בצלם אלקים עשה את האדם (שם ט, ו), כולם בצלם אלקים ואמר כאן בדמות אלקים, אלא לומר כל מי שיבא לקחת אשה יהיה לבו לשם שמים בשם ה', שיהא תולדותיו בדמות אלקים, אמרתי אלקים אתם ובני עליון כולכם (תהלים פב, ו). ומה האחד מבקש זרע אלקים וכתיב (ישעי' נ, י) יבטח בשם ה', שלא יקח אשה לשם נוי ולשם ממון לשם כבוד שכל אלה צורכי העולם הזה הנאות שעה, אבל יראה שהיא יראת ה' צורכי העולם הבא והבנים צדיקים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 60 אורחים