גימפעל כתב:רציתי לשאול האם ומתי אומרים הפרק 'לדוד ה' אורי וישעי' ביוה"כ.
גימפעל כתב:למה מנהג חב"ד שונה מהנפסק בשו"ע הרב.
גימפעל כתב:מה שייך נוסח אשכנז או ספרד לאמירת פיטום הקטורת אחר מוסף ?
גימפעל כתב:כמובן שאחרי מנחה אומרים הפרק הנ"ל, אני שאלתי על הפרק של שחרית או מוסף.
גימפעל כתב:בכל אופן עיקר השאלה הייתה על אין כאלוקינו ופיטום הקטורת, ששם גם מנהג ח"ד לומר אחרי נעילה לפני ערבית ודלא כנפסק בשו"ע הרב.
גימפעל כתב:מה שלא נדפס במחזורי זמננו לא קשה, אך השאלה איך הוא במחזורים קדומים,
וכן רציתי לשאול האם ומתי אומרים הפרק 'לדוד ה' אורי וישעי' ביוה"כ.
משולש כתב:גימפעל כתב:מה שלא נדפס במחזורי זמננו לא קשה, אך השאלה איך הוא במחזורים קדומים,
וכן רציתי לשאול האם ומתי אומרים הפרק 'לדוד ה' אורי וישעי' ביוה"כ.
הסידורים הישנים מכל הדורות משקפים את המנהג הרווח בזמנם, והיות ואנחנו יודעים שבכל ספרי הפוסקים והמנהגים אין מי שאומר לומר אין כאלקינו ביו"כ, אז כנראה שלא תמצא גם בסידורים ישנים.
משולש כתב:אם אפשר מקורות לאמירת פיטום הקטורת ביום כיפור.
גימפעל כתב:אני מחפש מקורות למנהג אמירת או אי אמירת אין כאלוקינו ופיטום הקטורת ביוה"כ,
שבטיישראל כתב:לענין "לדוד ה' אורי" ביו"כ
ע"פ רוב המנהג בזה כמו בכל שויו"ט.
אלו האומרים אותו אחר "אבינו מלכנו" או בפתיחת הארון נוהגין כן גם בשחרית ומנחה ביו"כ
אלו האומרים אותו אחר שש"י בשבתות ויו"ט (מנהג תמוה מאוד לעצמו !!) נוהגין כן גם בשחרית יו"כ, ובמנחה אומרים אותו אחר קדיש תתקבל.
ואלו האומרים אותו אחר תפילת מוסף אומרים אותו גם ביו"כ אחר קדיש תתקבל במוסף וכן במנחה, ולאחריו קדיש יתום.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 88 אורחים