כך כתב הרמ"א בסי' תקפא, והמקור הוא בארחו"ח וכלבו.
והנה במשנ"ב הביא נידון הפוס' האם הוא קודם לאבל ויא"צ, ובשם הא"ר כ' שאם היא"צ מתענה הוא קודם.
והדברים נראים חתומים לגמרי.
אמנם פשר הדבר הוא, כי הא"ר הולך לפי הטעם המבואר בלבוש לעיקר הדין הנ"ל, "משום שדרכן מי שהתפלל התפלות ביום הסליחות בצבור מתענה באותו יום, וא"כ אם יתפלל הש"ץ כל התפלות כדרכו תמיד יכבידו עליו התעניתים, ולכך נהגו שיתפלל מי שמתפלל סליחות, דהמתפלל סליחות ודאי מתענה".
אשר ע"כ כ' לעיל מינה שם - "ונ"ל דיארציי"ט יש לו להתפלל כיון שודאי מתענה, כי נ"ל עיקר הטעם שמתפללין כל היום משום תענית כמו שיתבאר".
וזו פשרה של הלכה.
וכמובן דלפ"ז אינו שייך בזמנינו כאשר אין מנהג שהמתפלל בימי הסליחות מתענה, ובלא"ה נמי אין לנו ש"ץ קבוע שיכבידו עליו התעניתים.