יהודי טבעי כתב:המעשה היה בתקיעות של חודש אלול, אבל השאלה נוגעת גם לתקיעות של ר"ה.
במניין שסיים לא היה תוקע, במניין אחר בו אחזו באמצע ברכות ק"ש היה יהודי היודע לתקוע, האם מותר לו לתקוע באמצע הפרק או בין הפרקים. האם התקיעה נחשבת כדיבור/ הפסק.
דרומי כתב:הרי לפי מנהג הרבה קהלות תוקעים לכתחילה באמצע תפלת לחש! (בר"ה)
ואמנם שאני שם שזה חלק מהתפלה וכו', אבל בכל זאת יש ללמוד משם שאין זה בגדר הפסק. כך לכאורה
דרומי כתב:אם מותר לתת צדקה לעני באמצע ברכות ק"ש (עיין בהאשכול שנפתח על נושא זה, ולכו"ע מותר, השאלה היא אם זה ראוי לכתחילה) - הרי לכאורה לא שנא.
שבטיישראל כתב:יהודי טבעי כתב:המעשה היה בתקיעות של חודש אלול, אבל השאלה נוגעת גם לתקיעות של ר"ה.
במניין שסיים לא היה תוקע, במניין אחר בו אחזו באמצע ברכות ק"ש היה יהודי היודע לתקוע, האם מותר לו לתקוע באמצע הפרק או בין הפרקים. האם התקיעה נחשבת כדיבור/ הפסק.
תקיעות אינם הפסק - זה הברת קול בעלמא
דרומי כתב:הרי התירו למי שבאמצע ברכות ק"ש אפילו לעלות לתורה!
דרומי כתב:הרי התירו למי שבאמצע ברכות ק"ש אפילו לעלות לתורה!
יוצא פוניבז' כתב:יש בתי כנסיות שלא מעמידים שופר לרשות הציבור בתקופה זו, כדי שלא יעבור מפה לפה ללא חיטוי, ובדר"כ בכל מנין יש אחד מהמתפללים שמביא שופר מביתו ותוקע אחר התפילה.
לפעמים לא נמצא מי שהביא שופר באותו המנין, וישנו רק במנין אחר, דא עקא שהוא עומד באמצע פסוקי דזמרה וכיו"ב. האם יש לו לחשוש להפסק אם יתקע? או שלא שייך בזה הפסק?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 26 אורחים