יוסף חיים אוהב ציון כתב:הרב אופיר מלכה מדבר על כך בספרו, ובכה"ח החמיר בזה.
בן מיכאל כתב:שוב מצאתי בשער הציון סימן תר"כ סק"ג שכתב שאינו אלא מנהג.
בן מיכאל כתב:איקלע לידי שאלה מעניינת - הר"ן מדייק מהגמרא בסוף יומא, כי מלבד החיוב להתוודות בתפילות, ישנו חיוב להתוודות עם החזן, והביאו הרמ"א להלכה.
אז כמובן שזהו חידוש ורבים חולקים ע"ז (למשל הרס"ג כתב בסידורו שיש חיוב להתוודות ששה פעמים ביו"כ [יחד עם מנחה לערב יו"כ], ומוכח שאין לדעתו חיוב וידוי בחזרת הש"ץ, וגם המחבר השמיט דין זה). אך עכ"פ הסתפקתי לשיטה זו מה הדין בליל יו"כ - החזן הרי נוהג לומר איזה סדר פיוטים ותפילות ובתוכם וידוי, ודבר זה מופיע כבר בסדר רב עמרם (אבל לא בסידור רס"ג), אבל לכאורה זהו רק מנהג, כך שלא ניתן לומר שיש חיוב בחזרת הש"ץ, אבל מאידך, דברי הגמרא לפי הר"ן הן, 'עם השליח ציבור' ולאו דווקא בחזרת הש"ץ.
מחיפושיי הלא ממצים לא מצאתי אף אחד שדן בשאלה זו בכלל, אשמח לכל עזרה בנידון, תודה רבה.
יואל שילה כתב:מצ"ב הוידוי המפורש, מצויין למעבר איטי בימים הקרובים [עוד יותר - מאלול], מאד רצוי לעבור עם האשה או עם חברותא, על דעת לתת ביקורת הדדית.
זה מאפשר למצוא בשלל הדברים הלא רלוונטים לי [שאפשר להעביר עליהם טוש, או לבקש ממני קובץ וורד ולמחוק שם] - גם את מה שמאד רלוונטי, ומתוכו לסמן את מה שמאד מאד מאד רלוונטי, ובאותן נקודות כדאי להוסיף לעצמי נקודת חיזוק כלשהי, שכדאי לכותבה בקובץ 'ההתקדמות' על מנת לקרוא מדי יום, ובכך יהיה טפטוף קבוע של הנקודות המסויימות הרלוונטיות לי.
הג"ר 'יואל שילה' שליט"א הואיל בטובו להעלותו כאן מכבר.אבנר כתב:אפשר לשלח?
אליהו חיים כתב:מי שמתפלל ביחידות צריך גם להתוודות עשר פעמים? ואם כן איך הוא מחלק אותם, דווקא בין תפילה לתפילה?
אליהו חיים כתב:מי שמתפלל ביחידות צריך גם להתוודות עשר פעמים? ואם כן איך הוא מחלק אותם, דווקא בין תפילה לתפילה?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 15 אורחים