ברמ"א סי' תקפ"ה ס"ב וכן יהפוף השופר למעלה שנא' עלה אלו' בתרועה ומקורו מהרוקח.
אמנם לכאו' מרש"י ר"ה כ"ו ע"ב משמע שיש לכוף כלפי מטה דווקא, עי"ש ע"ד הגמ' בר"ה כמה דכייף איניש (דעתיה) טפי מעלי, "דכייף איניש בתפילתו פניו כבושים לארץ טפי עדיף משום והיו עיני וליבי שם הלכך בר"ה דלתפילה, ולהזכיר עקידת יצחק, בעינן כפופין", ולפי"ז גם בשופר לכאו' בעינן פניו כבושין לארץ, דהרי אין הענין הכיפוף לעצמו, וצ"ע.