רש"י מפרש נענוע והרמב"ם חבטה בקרקע- כמוזכר גם בשו"ע רמ"א תרס"ד
על שיטת רש"י הקשה האליה רבה [תרסד ס"ק יב]:
לרש"י תקשי אמאי אין חיבוט דוחה שבת עי"ש, גם אמאי קאמר בש"ס דף מ"ג [ע"ב] שביתוסים אין מודים שחיבוט ערבה דוחה שבת, הא ודאי לית להו איסור טלטול דרבנן
לא הבנתי-
בענין שאלה א'- האם זה לא בגלל מה שנאמר שם :
לולב גזרה משום דרבה. - אי הכי, ערבה נמי נגזור! - ערבה שלוחי בית דין מייתי לה, לולב לכל מסור. - אי הכי, כל יומא נמי לידחי! - אתי לפקפוקי בלולב.
בענין שאלה ב'-האם אין כוונת הגמרא שהביתוסים לא רצו שיעשו זאת, לא בגלל איסור שבת , אלא כי אין לדעתם מצוה כזאת?
איפה אני טועה