חד ברנש כתב:כבר ציינתי בסוגריים שידועים לי מקורות נוספים בעניין, ומה שהבאתי, הוא פשוט הקטע הראשון שהיה מוקלד לפני.
(באחד מגליונות דף שבועי של אוני' בר אילן היתה פעם רשימה מעניינת על העניין)..
כעת מצאתיו. מצורף.
חד ברנש כתב:כבר ציינתי בסוגריים שידועים לי מקורות נוספים בעניין, ומה שהבאתי, הוא פשוט הקטע הראשון שהיה מוקלד לפני.
(באחד מגליונות דף שבועי של אוני' בר אילן היתה פעם רשימה מעניינת על העניין)..
כתיב: "פרי עץ הדר" - עץ שפריו הדר ועצו הדר, אי זה זה זה אתרוג
לענין כתב:מציאה מופלאה! עדיין מעניין למה הדגיש זה הפייטן, ובפרט מהו דקאמר 'תלושים'.
לענין כתב:פרקטי כן, אבל מבחינה הלכתית יש לפקפק עליו אם אין זה בכלל 'עובר דעובר', ושייך בכל מה שהאריכו הפוסקים ז"ל לדורותיהם כיצד היא הצורה הראויה לאחוז בשעת ברכה.
יברך על נטילת לולב ושהחיינו קודם שיטול האתרוג
חד ברנש כתב:היכן מפורש בחז"ל שאת ארבעת המינים יש לקחתם רק כשהם תלושים מהקרקע? לא זכור לי כזה אמירה מפורשת בעניין, ואולי בגלל שאם זה מחובר אין בכלל "ולקחתם"?
לענין כתב:ולחובבי ההשערות...
יהיו שיאמרו שהמנהג להחזיק את האתרוג הפוך בשעת הברכה, יסודו הוא ממה שהיה ספק מהו הצד הנכון של האתרוג, ולחומרא היו נוטלים אותו גם כשהעוקץ למעלה (כמו כל הציורים), ואז היו הופכים אותו ונמצאת נטילתו כשהעוקץ למטה.
חד ברנש כתב:כבר דובר על זה מעט, ואי"ה עוד ידובר בזה באריכות על ידי במקומו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 5 אורחים