איתא בבא בתרא דף ע"ה א' שלעתיד לבוא עתידין ישראל שיהיו גבוהין כל אחד מאה אמה. והקשה רבינו איך יישבו בסוכה והרי סוכה שהיא גבוהה למעלה מכ' אמה פסולה (כדתנן ריש סוכה) ואמר דאפשר על ידי שיעשו ברצפת הסוכה חור להניח שם את הרגלים.
אך בפעם אחרת שאלו את רבינו למ"ד ביומא כ"ח ב' שקיים אברהם אבינו כל התורה כולה, והרי היה גובהו כמו שבעים וארבע אנשים (מסכת סופרים פכ"א, ט') ואיך קיים אברהם אבינו מצות סוכה בדירה גבוהה כל כך, והשיב דהרי סוכה גבוהה פסול כי אין זו דירת עראי (לאחד הטעמים, וכך נפסק
"במ ב סי' תרל"ג סק ג)" "וא כ זה אצל כל אדם אבל אצל מי שגבוה מאוד, ודאי עושים דירת עראי בגובה שיתאים לו [וכן אם מטעם שבגבוהה לא שלטא ביה עינא י"ל דכיון שאברהם אבינו הי' גבוה שלטא ביה עינא ביותר מכ'].
אם כן נתת דבריך לשיעורין (כנראה שהבין את זה כפשוטו) ודוקא אם כל ישראל הם ככה כמו בשאלה הקודמת פשוט ששיעור הסוכה ישתנה ואין צורך לחפור שמונים אמה מתחת לאדמה.