עמוד 1 מתוך 1

לברך לישב בסוכה בסוף הסעודה פחות מכביצה

פורסם: ג' ספטמבר 10, 2019 5:36 pm
על ידי מלבב
אכל שיעור סעודה בסוכה ושכח לברך לישב בסוכה, ונשאר לו לאכול עוד קצת פחות מכביצה, האם יכול לברך גם אם אוכל מהר ולא מתעכב עוד בסוכה?

Re: לברך לישב בסוכה בסוף הסעודה פחות מכביצה

פורסם: ג' ספטמבר 10, 2019 5:46 pm
על ידי עזריאל ברגר
אפילו אם אינו אוכל כלום. כל זמן שעדיין מתעכב בסוכה - מפורש בפוסקים שמברך.

Re: לברך לישב בסוכה בסוף הסעודה פחות מכביצה

פורסם: ג' ספטמבר 10, 2019 5:59 pm
על ידי מלבב
טעם הדבר בגלל שגם טיול בסוכה הוא מצווה, אבל בליעת דבר קטן כשהוא ממהר בדרך החוצה מהסוכה אינו טיול.

Re: לברך לישב בסוכה בסוף הסעודה פחות מכביצה

פורסם: ג' ספטמבר 10, 2019 7:14 pm
על ידי עזריאל ברגר
צודק.

אז אנסה מכיוון אחר:
זכור לי שראיתי באחרונים, שמי שאכל כשיעור ונתחייב בסוכה - עכשיו כל מה שהוא אוכל באותה הסעודה יש לו דין "סעודת קבע", ואסור לאכלו חוץ לסוכה.
ואם כנים הדברים - אז בוודאי יכול לברך.

Re: לברך לישב בסוכה בסוף הסעודה פחות מכביצה

פורסם: ג' ספטמבר 10, 2019 7:19 pm
על ידי מלבב
אני יודע מזה בגלל זה שאלתי, השאלה אם זה כ״כ פשוט עד כדי לברך.

Re: לברך לישב בסוכה בסוף הסעודה פחות מכביצה

פורסם: ה' ספטמבר 12, 2019 5:44 am
על ידי במסתרים
עזריאל ברגר כתב:זכור לי שראיתי באחרונים, שמי שאכל כשיעור ונתחייב בסוכה - עכשיו כל מה שהוא אוכל באותה הסעודה יש לו דין "סעודת קבע", ואסור לאכלו חוץ לסוכה.

בש"ע הרב סימן תרלט סעיף יז נאמר לא כן
http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... &pgnum=333

Re: לברך לישב בסוכה בסוף הסעודה פחות מכביצה

פורסם: ה' ספטמבר 12, 2019 5:49 am
על ידי במסתרים
מלבב כתב:אכל שיעור סעודה בסוכה ושכח לברך לישב בסוכה, ונשאר לו לאכול עוד קצת פחות מכביצה, האם יכול לברך גם אם אוכל מהר ולא מתעכב עוד בסוכה?

משנה ברורה סוף סימן תרלט
ואם שכח לברך לישב בסוכה עד שהתחיל לאכול יברך אח"כ על מה שרוצה לאכול ואפילו אכל כבר ובירך בהמ"ז יכול לברך שגם הישיבה היא מן המצוה דמאכילה ואילך כ"ז שיושב הוי הכל קביעות אחד ומ"מ כל שעדיין לא בירך בהמ"ז יברך ויאכל מעט

Re: לברך לישב בסוכה בסוף הסעודה פחות מכביצה

פורסם: ה' ספטמבר 12, 2019 9:08 am
על ידי עזריאל ברגר
במסתרים כתב:
עזריאל ברגר כתב:זכור לי שראיתי באחרונים, שמי שאכל כשיעור ונתחייב בסוכה - עכשיו כל מה שהוא אוכל באותה הסעודה יש לו דין "סעודת קבע", ואסור לאכלו חוץ לסוכה.

בש"ע הרב סימן תרלט סעיף יז נאמר לא כן
http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... &pgnum=333

לא מצאתי שם על מי שאכל כשיעור סעודת-קבע.