שהליכה לאכול בסוכה או אפי' לטייל בסוכה חשיב עוסק במצוה ולפ"ז שרי ליה לאכול בדרך. (מיהו אם ע"י שאוכל בדרך לא יאכל בסוכה הדר דינא דאסור ויכול לאכול שיעור שעדיין יצטרך לאכול אח"כ). וכ"ז רק באופן דהולך ע"מ לקיים המצוה אבל הולך לבקר את חבירו אף שיודע שיאכל בסוכה ל"ח עוסק במצוה. [אמנם מ... שליט"א שמעתי די"ל דהולך לאכול בסוכה חשבינן עיקר כוונתו לאכול ואף דא"א לו לאכול אלא ע"י סוכה, [וא' אמר דמיון דדמי להולך לאכול דלא מקרי עוסק במצוה במה שהולך לברך ברכה ראשונה]. אמנם בגוף הדין דחשיב עוסק במצוה גם בהולך לעסוק בהך מצוה גופא אמר שמפורש כן בתוס' שבועות מב. ד"ה שומר דחשיב ש"ש מטעם פרוטה דר"י במתעסק בממון עניים, ולפ"ז בהולך ליתן צדקה לעני א' פטור מעני אחר באותה שעה. [א"ה ולפ"ז יל"ד דבאופן דמתעסק ליתן צדקה לעני א' ובא אחר אף שהשני קודם מצד דיני קדימה דיתבטל הדין קדימה מדין עוסק במצוה].
האמנם?