עמוד 1 מתוך 1

שאלה בהפסק בנטילת לולב

פורסם: ג' אוקטובר 15, 2019 9:04 am
על ידי אריה הכהן
נטלתי לולב ואתרוג, ובאמצע הלל הנחתי אותם ויצאתי לחוץ מכל סיבה שהיא וחזרתי, האם אני צריך לברך שוב?

Re: שאלה בהפסק בנטילת לולב

פורסם: ג' אוקטובר 15, 2019 10:09 am
על ידי רון
אריה הכהן כתב:נטלתי לולב ואתרוג, ובאמצע הלל הנחתי אותם ויצאתי לחוץ מכל סיבה שהיא וחזרתי, האם אני צריך לברך שוב?

ודאי שלא והוא פשוט וברור,
וכפי שכתבו הראשונים כן להדיא לענין בדיקת חמץ שלאחר שכבר התחיל לבדוק וחלה הברכה תו אינו חוזר ומברך,
ומה שכתבו תוס' בסוכה לט' היינו רק שכל זמן שעדיין עוסק בנענונים עדיין מיקרי עובר לעשייתן אם עדיין לא בירך,
אבל לאחר שכבר נטל וקיים מצוותו הוא פשוט שלא צריך

Re: שאלה בהפסק בנטילת לולב

פורסם: ג' אוקטובר 15, 2019 10:24 am
על ידי עזריאל ברגר
אריה הכהן כתב:נטלתי לולב ואתרוג, ובאמצע הלל הנחתי אותם ויצאתי לחוץ מכל סיבה שהיא וחזרתי, האם אני צריך לברך שוב?

רבים נוהגים לברך על הלולב בסוכה לפני התפילה, ועושים גם הפסק דשינוי מקום וגם הפסק שיחה בענינים אחרים, ולא עלה על דעת אדם לברך פעמיים על לולב ביום אחד.

מדאגבהיה - נפק ביה!

Re: שאלה בהפסק בנטילת לולב

פורסם: ג' אוקטובר 15, 2019 10:46 am
על ידי סופר-סתם
מצות לולב היא מצוה אחת ליום כמו שופר, ולא כמו תפילין או סוכה שמצוותן כל רגע ורגע
נענועים הם עניינים, וכן אנשי ירושלים מחמת חיבוב המצווה לא היו מניחים אותם כל היום.

Re: שאלה בהפסק בנטילת לולב

פורסם: ד' אוקטובר 16, 2019 12:06 am
על ידי אליהו בן עמרם
סופר-סתם כתב:מצות לולב היא מצוה אחת ליום כמו שופר, ולא כמו תפילין או סוכה שמצוותן כל רגע ורגע
נענועים הם עניינים, וכן אנשי ירושלים מחמת חיבוב המצווה לא היו מניחים אותם כל היום.

ממש לא ענינים.
בשו'ע סי' תרנב כתב שעיקר מצוותם בשעת הלל.
ומקורו בלשון הרמבם.
ועיין עוד בערוך השלחן סי' תרמד.
ולכן יש מדקדקים שלא להפסיק בדיבור בין הברכה ונטילה שלפני הלל לנענועים בהלל.
אלא שאף על פי כן, לא יברך שוב בנדו'ד, כיון שאין זו אלא חומרא לחשוש לכך ולא להקל לענין ברכה שנית.

Re: שאלה בהפסק בנטילת לולב

פורסם: ד' אוקטובר 16, 2019 11:07 am
על ידי אוצר החכמה
הרב עזריאל ברגר הביא גמרא מפורשת בפסחים לגבי הברכה.