עמוד 1 מתוך 1

"מוחק כתמים" באתרוג

פורסם: ד' ספטמבר 02, 2020 2:10 am
על ידי ארזי הלבנון
לאחרונה התפרסם בעיתון חרדי מעין "טוש" למחיקת כתמים מהאתרוג, על ידי חומר כימי, או משהו כזה. ומחירו 400 שח.
מישהו יודע על מה מדובר ומה בדיוק הסיפור שם?

Re: "מוחק כתמים" באתרוג

פורסם: ד' ספטמבר 02, 2020 5:06 am
על ידי אראל
מלפני שנים רבות הייתי סוחר באתרוגים
ואני מגיד לך שאין דבר כזה בעולם!!
ומי שמוכר לך כזה, תדע נאמנה שהוא מרמה את הבריות!!
אל תשלם אפילו שקל אחד על זה!!

[כל סוג חומר 'כימי' הוא סם המות ממש להאתרוג]

Re: "מוחק כתמים" באתרוג

פורסם: ד' ספטמבר 02, 2020 5:46 am
על ידי הוה אמינא
מצטרף להנ"ל. מידיעה וחקירה מלפני שנתיים כשהתחיל המוצר ונרשם כפטנט.

Re: "מוחק כתמים" באתרוג

פורסם: ד' ספטמבר 02, 2020 9:23 am
על ידי ארזי הלבנון
גם לי ברור כהנ"ל, אך האם מישהו ניסה וראה מה התוצאה? גם סתם באתרוג פסול או כזה שלא מפריע לך לבדוק.

Re: "מוחק כתמים" באתרוג

פורסם: ג' ספטמבר 22, 2020 10:53 pm
על ידי אור עולם
מרבותי קבלתי שיועיל לזה התפילה והבכייה ביוה"כ.
וסמכו לזה הפייט "פנה לעלבון, מקום עוון להסיר. צחן הסר, וגם תבשר לבך חוסים - סלחתי. קולי שמע וראה דמע עיני..."

Re: "מוחק כתמים" באתרוג

פורסם: א' אוקטובר 11, 2020 1:03 am
על ידי די לחכימא
ארזי הלבנון כתב:גם לי ברור כהנ"ל, אך האם מישהו ניסה וראה מה התוצאה? גם סתם באתרוג פסול או כזה שלא מפריע לך לבדוק.

אני ראיתי שימוש בזה, והוא מסיר את קליפת האתרוג השקופה.

Re: "מוחק כתמים" באתרוג

פורסם: ב' ספטמבר 13, 2021 4:03 pm
על ידי אראל
די לחכימא כתב:
ארזי הלבנון כתב:גם לי ברור כהנ"ל, אך האם מישהו ניסה וראה מה התוצאה? גם סתם באתרוג פסול או כזה שלא מפריע לך לבדוק.

אני ראיתי שימוש בזה, והוא מסיר את קליפת האתרוג השקופה.

יש שני סוגים בכתמי אתרוג
יש אשר הכתם אינו כי אם דבר 'חיצוני', ולפעמים נראה ממש למראית עין כחלק מן גוף עור האתרוג, או מפני מראהו, או מפני שהכתם 'נתקע' היטב בתוך 'בליטה' עד שנראה דבוק כחלק בלתי נפרד מן האתרוג
ועל כתם כזה מועיל שטיפת מים בלבד, אין צורך לשום נוזל חריף או כימי, ואדרבא, החריפות של איזה נוזל שיהי' יפסיד את האתרוג בודאי, ואם הכתם עדיין לא ירד, מומלץ ליקח טישו רך, ולכפול את קצה טישו שיהא בצורת 'חוד', וכך לשטוף את הטישו במים, ולנסות להגיע עד הכתם וכך להוציאו ולהזיזו ממקומו, צריכים לעבוד ע"ז בסבלנות, ולא בכח, ישנם כאלו המנסים להעביר הכתם בעזרת שעוה וכדו', אבל מנסיון אישי שלי זה לא אופן מומלץ כלל, [אולי לאצבעות עדינות ביותר....], ואם משתמשים בשעוה, צריך לוודא שהשעוה רך ביותר, שלא יוזק האתרוג עי"ז.
כתם אשר הוא באמת חלק מן האתרוג, עור הפנימי או עור החיצוני, אין דרך לענ"ד להעבירו, ומי שיאמר לך שהעביר כתם כזה, תבקש ממנו לבדוק האתרוג במקום שהי' שם הכתם, אחר שני ימים, ונראה מה יהיה חלומותיו....
הייתי סומך לזה מאמר הגמרא 'שבור את החבית ושמור יינה'....

Re: "מוחק כתמים" באתרוג

פורסם: ב' ספטמבר 20, 2021 4:11 pm
על ידי דודי צח
אם מדובר בחומר כימי ש'מוריד' את הכתם, יש לדון כנ"ל.

אך באם מדובר בחומר שהוא מוסיף צבע - בגוון אתרוג - המכסה את הכתם,
אמאי לא?

בפרט אם מדובר בכתם שאינו 'פוסל', רק בלעטל, או מראה חום, או מראה שחור שאינו ניכר, ובכל זאת הוא מפריע את המנענע לעיניים, או שזה 'בלעטל' מכוער - למה לא יהא טוב לכסות ולטשטש את זה בצבע אחר, וחוזר המצב לקדמותו.

וגם לא בטוח שאם יש מראה שחור, באם כל שורש פסולו מחמת העדר 'הדר', אפשר להשים מי-קאפ בגוון אתרוג, ואין כאן שום נקודה, והאתרוג שב להיות כלה נאה וחסודה. [רק שיש מקום לדון, שיהא בזה משום תעשה ולא מן העשוי, אבל בגוונא דלעיל, בבלעטלך וכיוצ"ב אמאי לא]

Re: "מוחק כתמים" באתרוג

פורסם: ב' ספטמבר 20, 2021 8:53 pm
על ידי אראל
דודי צח כתב:אם מדובר בחומר כימי ש'מוריד' את הכתם, יש לדון כנ"ל.

אך באם מדובר בחומר שהוא מוסיף צבע - בגוון אתרוג - המכסה את הכתם,
אמאי לא?

בפרט אם מדובר בכתם שאינו 'פוסל', רק בלעטל, או מראה חום, או מראה שחור שאינו ניכר, ובכל זאת הוא מפריע את המנענע לעיניים, או שזה 'בלעטל' מכוער - למה לא יהא טוב לכסות ולטשטש את זה בצבע אחר, וחוזר המצב לקדמותו.

וגם לא בטוח שאם יש מראה שחור, באם כל שורש פסולו מחמת העדר 'הדר', אפשר להשים מי-קאפ בגוון אתרוג, ואין כאן שום נקודה, והאתרוג שב להיות כלה נאה וחסודה. [רק שיש מקום לדון, שיהא בזה משום תעשה ולא מן העשוי, אבל בגוונא דלעיל, בבלעטלך וכיוצ"ב אמאי לא]

בפשטות פסול 'הדר' אינו כמו 'הידור מצוה' שגם תוספת חיצוני בכלל ההידור, אלא פסול 'הדר' הוא תנאי בעצם פרי האתרוג, ואם יש בו מראה שחור, הרי כבר אינו 'פרי עץ הדר', ומה יתן ומה יוסיף אם ימרח ע"ז הכתם איזה תוספת חיצוני אשר יכסה את השמוץ? סוכ"ס אינו 'פרי עץ הדר', והבן