הודעהעל ידי מן הדרום » ד' ספטמבר 29, 2021 1:10 pm
לעצם ענין הצורך בהקנאה לאשה יעויין תהלה לדוד:
י מה שהקשה הר"ח על המג"א סק"ח שכ' דגם בשאל מצוייצת רשאי לברך כמו הנשים והקשה הד"ח כיון דהציצית שאולין הוי כמו אתרוג השאול דליכא סברא שיהי' מותר לברך עליו אם ירצה ע"כ ולע"ד דברי המג"א נכונים דבאמת טעמא בעי למה לא יברך על אתרוג השאול אם ירצה כמו הנשים אלא דע"כ לא כתבו התוס' והרא"ש ז"ל דיכול לומר וצונו אלא באינו מחויב ועושה אבל במחויב ואינו עושה כדין איך יאמר וצונו ולכן אינו יכול לברך באתרוג השאול אם ירצה כיון דמחויב לטול אתרוג שאינו שאול אבל בשואל טלית מצוייצת דהוא אינו מחויב ורק מה שהבעלים חיבים יכול לברך אם ירצה א"כ אף שהציצית שאולין יכול לברך כן ברור לדעתי ויצא לנו מזה דאשה יכולה לברך על אתרוג השאול
וראה שו"ת דברי יעקב ח"ב [להגר"י בלוי בעל הפתחי חושן] שדן בזה וכתב בתו"ד:
הביא בשם תהילה לדוד..ראיתי בשם בכורי יעקב שכתב להזהיר להקנות, ואחר שדן בזה הוסיף-
למעשה לא ראיתי ולא שמעתי שמקפידים להקנות לאשה את הד' מינים, ובדרך כלל אין הנשים מבינות בדרכי ההקנאה.. ועכ"פ בתורת לימוד זכות נראה שסמכו על התהילה לדוד