צורב מתחיל כתב:האם לפי מימרא זו היה הארון בקוה"ק בשעת החורבן?
יראה- שלם כתב:גם בבית שני היו כרובים מצוירין על קיר קוה"ק וגם שם היה הנסים של מעורין או לא מעורין.
סגי נהור כתב:בפשטות אין מדובר בכרובים שעל הארון, עיין בגמרא ובפרש"י.
גם שמעתי פעם שהכרובים שבארון מוכרחים להיות פניהם איש אל אחיו תמיד, שהרי זה חלק מצורת הכלי ובלא"ה הכלי פסול.
צורב מתחיל כתב:יראה- שלם כתב:גם בבית שני היו כרובים מצוירין על קיר קוה"ק וגם שם היה הנסים של מעורין או לא מעורין.
היה לי מחשבה שמא מדובר בכרובים שעשה שלמה, דהיינו שגם כשנגנז הארון לא נגנז עמהם כרובים אלו. (אע"פ שהיה מקום להבין כי כל הכרובים שייכים רק כשיש ארון). ומכח זה התקשיתי למה לא עשו כן גם בבית שני.
ואתה פתרת שני השאלות, כי אכן היה כרובים גם בבית שני.
תוכל לציין לי מקור לזה?
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 4 אורחים