נשאלתי במי שהתפלל מנחה וחשב שצריך לקרוא פרשיות התפילין שלא קראם בבוקר.
וקרא בתפיליו קדש והיה כי יביאך ושכח לקרוא שמע והיה אם שמוע.
והסתפק האם להניח תפילין ולקרוא שמע והיה אם שמע?
והשבתי שכיוון שהשער הציון הורה לא לקרוא כי חשיב כת"ת א"כ מי שאכל שום וריחו נודף יחזור ויאכל שום.
אך שוב הסתפקתי שהרי יש המקילים לקרוא ד' פרשיות התפילין, וא"כ אם ייעשה כדבריי נמצא שלא עשה כהוגן אליבא דכו"ע, ואם ימשיך ויקרא שמע והיה אם שמוע אף שלא נהג כשער הציון מ"מ יצא ידי חובת אותם פוסקים.
האם למישהו ידועה הוראה בזה מאחד הפוסקים?