עמוד 1 מתוך 2

ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ב' אוגוסט 08, 2011 3:56 pm
על ידי הפלא ופלא
היש מישהו שיכול להציע על ספר מתוך האוצר, שאפשר לקרוא בשעות האלו?
משהו על החורבן, או על השואה? משהו שיזעזע קצת.

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ב' אוגוסט 08, 2011 3:59 pm
על ידי נטורי קרתא
בספר "ועלהו לא יבול" חלק א, ירושלים תשנ"ט, עמ' ר, נאמר שהרב שלמה זלמן אויערבאך זצ"ל קרא בתשעה באב בספרו של ר' יונה עמנואל ז"ל "יסופר לדור", ואף המליץ לבני ביתו לקרוא בו.

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ב' אוגוסט 08, 2011 4:15 pm
על ידי שבטיישראל
על "ספר" בשם "איוב" שמעת אף פעם ?!

מחברו היה יהודי חשוב מאוד בשם משה בן עמרם ....

מנהג ישן נושן לקרוא בספר זו בת"ב

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ב' אוגוסט 08, 2011 4:20 pm
על ידי עשוי לנחת
שבטיישראל כתב:מחברו היה יהודי חשוב מאוד בשם משה בן עמרם ....

פשוט לך??
ואם כבר, יש באויצר ספר מעניין תלמוד בבלי מסכת גיטין, שם בפרק חמישי יש "אריכות גדולה בהשתלשלות ההיסטורית של החורבן", כדאי לך לעיין שם. איני יודע כמה זה יזעזע אותך, זה כבר תפקיד שלך.
[ואגב, מה עם ספרו של הרב פינקוס על ת"ב, וספרי הגרצ"מ זילברברג [בספר הישן על במדבר ובספר החדש על בין המצרים]? יש שם דברים מזעזעים]

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ב' אוגוסט 08, 2011 4:43 pm
על ידי חכם באשי
יש הקוראים ב'יוסיפון', ואם כבר הייתי ממליץ על 'מלחמות היהודים', המקורי יותר (מצוי בPDF למי שמצוי, וד"ל).
ואגב יוסיפון, אציין לדברי ר' אברהם גלאנטי בהקדמת ספרו 'קול בוכים' על איכה, שכתב (בערך כך): מעולם לא ראיתי שמישהו יתעורר מקריאת יוסיפון, אבל מקריאת ספרי [=קול בוכים] יתעוררו. עיי,ש.

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ב' אוגוסט 08, 2011 5:05 pm
על ידי ישבב הסופר
חכם באשי כתב:יש הקוראים ב'יוסיפון', ואם כבר הייתי ממליץ על 'מלחמות היהודים', המקורי יותר

ככה היית מגדיר את ההבדל לבין ספרי יוספוס פלאביוס ובין הספר הנקרא 'יוסיפון'? הרי לא מדובר באותו ספר כלל, (וגם לא אותו מחבר...) וכפי הנרה יוסיפון הוא ספר מאוחר בהרבה שדלה מספרי יוספוס הרבה חומר, והוסיף ליה מדיליה ממקורות אחרים שהיו תח"י.

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ב' אוגוסט 08, 2011 5:20 pm
על ידי חכם באשי
הספר הנקרא 'יוסיפון' התחבר במאה העשירית לערך, באיטליה, ככל הנראה.
מחברו לא ראה את החורבן שקדם לו בכ-900 שנה, אלא שאב דבריו מספרי יוסיפוס פלאביוס ומקורות שונים.
ואכן, אני יודע מהמקובל אצלנו על ספר יוסיפון, אך מה אעשה שקביעת החוקרים שכנעה אותי יותר, עיינו למשל במבואו של פלוסר למהדורתו החדשה של יוסיפון. (הדברים האחרונים 'יקפיצו' כמה, אך האמת אהובה יותר מכל)

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ב' אוגוסט 08, 2011 7:20 pm
על ידי אדמו''ר
הפלא ופלא כתב:היש מישהו שיכול להציע על ספר מתוך האוצר, שאפשר לקרוא בשעות האלו?
משהו על החורבן, או על השואה? משהו שיזעזע קצת.

חפץ חיים הלכות לשון הרע. מותר לכו"ע.

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ב' אוגוסט 08, 2011 8:37 pm
על ידי בדיעבד
חכם באשי כתב:יש הקוראים ב'יוסיפון', ואם כבר הייתי ממליץ על 'מלחמות היהודים', המקורי יותר.


אם כי ספר מלחמות היהודים חשוב מאד ומומלץ לקריאה, אינני יודע מי התיר לך לקרות בו בתשעה באב. ומה שזכרו הפוסקים את ספר יוסיפון אין לך בו אלא חידושו.
שהרי בין ספרי הפלאבי ישנו הרבה פרשנות על החורבן ונימוקים למה הביא ה' על עמו כל הרעה הזאת. לדוגמה בקדמוניות XX 8:5 הוא כותב שלא חרבה ירושלים אלא מפני מעשה שהיו שודדים שרזחו לשומרי המקדש, ומעולם לא נוקמו דמם.
ובמלחמות IV 5:2 הוא כותב שהאלקים החריב את ביתו מפני שהרגו הקנאים את עננוס הכהן הגדול.
ומי יודע אם דברים אלו טובים הם בעיני חז"ל?
רק ספר יוסיפון אשר תדע כי עץ מאכל הוא, ומקובל בידינו שמחברה היה ירא ושלם, וראוי לקרותו בט' באב.

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ב' אוגוסט 08, 2011 10:10 pm
על ידי ישבב הסופר
בדיעבד, לדבריך מה בין תשעה באב לשאר ימים לענין איסור קריאת ספרי יוספוס פלביוס? אטו משום דברים המשמחים אתה בא לאסור הקריאה בו? הרי קבלת עליו על שחלק על קבלות חז"ל והביא גירסאות שונות לדברים שקיבלנו מחז"ל שכל דבריהם כגחלי אש. ואי הכי, מי שנוהג לקרוא בו בשאר ימות השנה ואינו חושש לדברים שבתוכו שמנוגדים לפעמים לדברי חז"ל, קורא בה בתשעה באב מפני שהוא מדבר מענינו של יום ומרבה האבילות.

ולגופו של ענין לא הבנתי דבריך, מה שטענת נגדו על שחולק על מדרשי חז"ל. עדיין אין די בזה סיבה לאסור הקריאה בו ולשוותו כספרי בן לענה, שהרי אינו אלא כמדרש חיצוני, וחז"ל באו וקבעו מדוע חרבה ירושלים, וכדברי אותו ילד טוב רואי שהשיב לרבי יהושע בן חנניה, אבל לפני שקבעו חז"ל גרם החורבן היו הרבה שיטות בדבר בלי ספק, זה בכה וזה בכה, ומיום שאמרו חז"ל שחרבה ירושלים על שנאת חינם דקמצא ובר קמצא נהפכו כל התליות האחרות לדברי כפירה ומינות? אתמהה!

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ב' אוגוסט 08, 2011 10:57 pm
על ידי מורה צדק
אדמו''ר כתב:
הפלא ופלא כתב:היש מישהו שיכול להציע על ספר מתוך האוצר, שאפשר לקרוא בשעות האלו?
משהו על החורבן, או על השואה? משהו שיזעזע קצת.

חפץ חיים הלכות לשון הרע. מותר לכו"ע.


מנין לך?

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ב' אוגוסט 08, 2011 11:23 pm
על ידי בן המחבר
מורה צדק כתב:
אדמו''ר כתב:
הפלא ופלא כתב:היש מישהו שיכול להציע על ספר מתוך האוצר, שאפשר לקרוא בשעות האלו?
משהו על החורבן, או על השואה? משהו שיזעזע קצת.

חפץ חיים הלכות לשון הרע. מותר לכו"ע.

מנין לך?

מורה צדק אינו יודע שאין שואלים אדמו"ר מנין לו?

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ג' אוגוסט 09, 2011 3:07 am
על ידי אוצרניק

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ג' אוגוסט 09, 2011 7:10 pm
על ידי מורה צדק
אני לא מבין מי התיר לקרוא את הדברים האלה בט' באב?
כתוב כבר בספרים שההולך בטל כישן דמי (לעניין ר"ה), וכך גם לגבי ט' באב, שיש חיוב ללמוד כבכל יום, רק שיש ללמוד דברים המצערים, ולקרוא את משפט אייכמן זה לא נקרא ללמוד.

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ג' אוגוסט 09, 2011 10:22 pm
על ידי זקן ששכח
שבטיישראל כתב:על "ספר" בשם "איוב" שמעת אף פעם ?!

מחברו היה יהודי חשוב מאוד בשם משה בן עמרם ....

מנהג ישן נושן לקרוא בספר זו בת"ב



אם כבר, ישנו ביאור נפלא לספר איוב בשם 'פצעי אוהב', מאת ר' שמעון גלבשטיין.

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ג' אוגוסט 09, 2011 11:57 pm
על ידי יתר10
מורה צדק כתב:אני לא מבין מי התיר לקרוא את הדברים האלה בט' באב?
כתוב כבר בספרים שההולך בטל כישן דמי (לעניין ר"ה), וכך גם לגבי ט' באב, שיש חיוב ללמוד כבכל יום, רק שיש ללמוד דברים המצערים, ולקרוא את משפט אייכמן זה לא נקרא ללמוד.
לשיטתך מי התיר לבטל תורה עד חצות, באמירת הקינות,

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ד' אוגוסט 10, 2011 12:03 am
על ידי יאיר.
יתר10 כתב:
מורה צדק כתב:אני לא מבין מי התיר לקרוא את הדברים האלה בט' באב?
כתוב כבר בספרים שההולך בטל כישן דמי (לעניין ר"ה), וכך גם לגבי ט' באב, שיש חיוב ללמוד כבכל יום, רק שיש ללמוד דברים המצערים, ולקרוא את משפט אייכמן זה לא נקרא ללמוד.
לשיטתך מי התיר לבטל תורה עד חצות, באמירת הקינות,

לא קרב זה אל זה.

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ד' אוגוסט 10, 2011 12:09 am
על ידי מורה צדק
באמירת הקינות אין ביטול תורה,
ולשיטתך תפילות יום כיפור במשך כל היום הם גם ביטול תורה?

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ד' אוגוסט 10, 2011 12:13 am
על ידי יתר10
הוא אשר דיברתי, יום הכיפורים הוא יום מיוחד לתשובה ותפילה, ות"ב מיוחד לקינה ובכי על חורבן בית המקדש ועל כל שאר צרות הגלות הארוכה, לכן קריאת ספרים המתארים את צרות ישראל השואה וכדומה הם מעניינא דיומא, ואין בזה ביטול תורה
(להעיר, ש'משפט איכמן' איני יודע מה תוכנו, ודיברתי על הכלל)

"לכן יום נשרף מקדשי יקראנו כל איש עברי"
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?143706&&page=13

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ד' אוגוסט 10, 2011 12:20 am
על ידי יאיר.
יתר, הרי דובר על משפט אייכמן וזה בכלל לא כמו לקרוא ספרים המתארים את השואה.

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ד' אוגוסט 10, 2011 12:28 am
על ידי יתר10
יאיר. כתב:יתר, הרי דובר על משפט אייכמן וזה בכלל לא כמו לקרוא ספרים המתארים את השואה.

כבר כתבתי שאינני יודע את תוכנו של משפט אייכמן, (אני מנותב ב"ה ואין לי גישה לאתר ההוא) ומ"מ אני משער שבספר מובאים עדויות שונות של ניצולים המספרים על תלאותיהם בימי הזעם, לא כן?

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ד' אוגוסט 10, 2011 12:32 am
על ידי יאיר.
לא בדקתי אך גם אם כן, ודאי שאינן רוב המשפט.

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ד' אוגוסט 10, 2011 1:38 am
על ידי מורה צדק
יתר10 כתב:הוא אשר דיברתי, יום הכיפורים הוא יום מיוחד לתשובה ותפילה, ות"ב מיוחד לקינה ובכי על חורבן בית המקדש ועל כל שאר צרות הגלות הארוכה, לכן קריאת ספרים המתארים את צרות ישראל השואה וכדומה הם מעניינא דיומא, ואין בזה ביטול תורה
(להעיר, ש'משפט איכמן' איני יודע מה תוכנו, ודיברתי על הכלל)

"לכן יום נשרף מקדשי יקראנו כל איש עברי"
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?143706&&page=13


מי אמר שקריאת ספרים על השואה אינם בגדר ביטול תורה בכל השנה, ויכול להיות שאין בזה היסח הדעת מהאבילות על החורבן, אך ביטול תורה יש בזה.

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ד' אוגוסט 10, 2011 7:01 am
על ידי בדיעבד
ישבב הסופר כתב:בדיעבד, לדבריך מה בין תשעה באב לשאר ימים לענין איסור קריאת ספרי יוספוס פלביוס? אטו משום דברים המשמחים אתה בא לאסור הקריאה בו? הרי קבלת עליו על שחלק על קבלות חז"ל והביא גירסאות שונות לדברים שקיבלנו מחז"ל שכל דבריהם כגחלי אש. ואי הכי, מי שנוהג לקרוא בו בשאר ימות השנה ואינו חושש לדברים שבתוכו שמנוגדים לפעמים לדברי חז"ל, קורא בה בתשעה באב מפני שהוא מדבר מענינו של יום ומרבה האבילות.

ולגופו של ענין לא הבנתי דבריך, מה שטענת נגדו על שחולק על מדרשי חז"ל. עדיין אין די בזה סיבה לאסור הקריאה בו ולשוותו כספרי בן לענה, שהרי אינו אלא כמדרש חיצוני, וחז"ל באו וקבעו מדוע חרבה ירושלים, וכדברי אותו ילד טוב רואי שהשיב לרבי יהושע בן חנניה, אבל לפני שקבעו חז"ל גרם החורבן היו הרבה שיטות בדבר בלי ספק, זה בכה וזה בכה, ומיום שאמרו חז"ל שחרבה ירושלים על שנאת חינם דקמצא ובר קמצא נהפכו כל התליות האחרות לדברי כפירה ומינות? אתמהה!



בדיעבד כתב:ומי יודע אם דברים אלו טובים הם בעיני חז"ל?

אני לא החרצתי שדבריו הם אכן נגד חז"ל.
מי דיבר מכפירה ומינות?
איפה בדברי רמזתי שיהא כבן לענה?
מה זה קשור לדברים המשמחים את הלב?!
בתשעה באב יש איסור להסיח דעת מאבילות, אלא יש לו לאדם לשום אל לבו שמפני חטאינו באה לנו זאת. ע"כ התירו לקרות בספר יוסיפון. ולא הוצרכו להיתר זה, שהוא מדבר בענין החורבן, מפני איסור בדברי תורה! אלא משום היסח הדעת.
ובודאי שמטעם איסור היסח הדעת מאבילות יש לאסור לקרות בכל ספר שאינו מענין זה. ובספר הנ"ל התירו רק מפני שהוא מדבר בענינים אלו, והחי יתן אל לבו.
אני רק מעורר על פרשנות שלו על החורבן. שאין ידוע לנו אם טובים הם בעיני חז"ל. וא"כ שמא יש בו משום היסח הדעת. והגע בעצמך, לו כתב טיטוס הרשע בעצמו בדברי ימיו את כל ענין החורבן ואיך גבה לבו על עושהו, בחירופין וגידופין והיתול וכולהו, היית מתיר את קריאתו בט"ב?!

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ד' אוגוסט 10, 2011 8:08 am
על ידי אוצר החכמה
מי אמר שקריאת ספרים על השואה אינם בגדר ביטול תורה בכל השנה, ויכול להיות שאין בזה היסח הדעת מהאבילות על החורבן, אך ביטול תורה יש בזה


אולי למישהו יש הוכחה לשאלה הזאת האם בת"ב שאסורים בדברי תורה יש דין בטול תורה משום שמותרים בדברים הרעים, או שלא כי למעשה ההגדרה היא שאסורים בד"ת, מסברא גם אני חושב שכן אבל אני שואל על הוכחה.

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ד' אוגוסט 10, 2011 2:05 pm
על ידי יאיר.
אוצר החכמה כתב:
מי אמר שקריאת ספרים על השואה אינם בגדר ביטול תורה בכל השנה, ויכול להיות שאין בזה היסח הדעת מהאבילות על החורבן, אך ביטול תורה יש בזה


אולי למישהו יש הוכחה לשאלה הזאת האם בת"ב שאסורים בדברי תורה יש דין בטול תורה משום שמותרים בדברים הרעים, או שלא כי למעשה ההגדרה היא שאסורים בד"ת, מסברא גם אני חושב שכן אבל אני שואל על הוכחה.

http://beta1.shofar-tv.com/player.php?id=670

כאן מדבר בזה ומביא דעת יחיד (שיצאו נגדו) שאין דין ביטול תורה בט' באב מפני שיוצא י"ח בק"ש שחרית וערבית.

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ד' אוגוסט 10, 2011 2:55 pm
על ידי תולעת ספרים07
ביביע אומר יש תשובה אם בת"ב חייבים בתלמוד תורה.

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ד' אוגוסט 10, 2011 2:56 pm
על ידי אוצר החכמה
אולי תציין באיזה דקה מדובר

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ד' אוגוסט 10, 2011 3:02 pm
על ידי אוצר החכמה
חיפשתי רגע באוצר ומצאתי שמביאים מהגרש"ז אויערבאך לגבי אבל שפטור והביא ראייה מהריטב"א

כאן

ולכאורה היינו הך

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ד' אוגוסט 10, 2011 3:12 pm
על ידי תולעת ספרים07
בזה גופא הנידון של הרב עובדיה וכתב שם לדון במידה ואין חיוב תלמוד תורה מדוע עליו לברך ברכת התורה והביא שם כל הפוסקים בעניין ת"ב ובעניין אבל ל"ע

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ד' אוגוסט 10, 2011 3:23 pm
על ידי יאיר.
אוצר החכמה כתב:אולי תציין באיזה דקה מדובר

http://beta1.shofar-tv.com/player.php?id=670
דקה 43.

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ד' אוגוסט 10, 2011 3:37 pm
על ידי תולעת ספרים07
תשובה מתוך יביע אומר אם יש חיוב תלמוד תורה בת"ב

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ד' אוגוסט 10, 2011 9:26 pm
על ידי נוטר הכרמים
בנושא האם הלימוד של דברים הרעים בת"ב הוא חיוב גמור או רק היתר, ראה
http://www.shtaygen.co.il/?CategoryID=1 ... cleID=9229

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ה' אוגוסט 11, 2011 6:48 am
על ידי בדיעבד
איך שיעלה לך בספק זה אם יש חיוב ת"ת בט' באב, עכ"ז אין כאן איסור ביטול תורה.
שהרי בט' באב וכן באבל רמיא חיובא אגברא להתאבל. והוא מצוה בזמנה כלולב ונר חנוכה. וכי תאמר שבנטילת לולב יש ביטול תורה.
וה"ה בט' באב שאם הוא מתאבל ע"י קריאתו בעניני חורבן ירושלים וביתר, הא מצות היום קעביד! ולא גרע מאמירת קינות.
וכן בנוגע לקריאת עניני השואה. לא גרע הוא משאר פורעניתן של ישראל.כגון אתרנגול ותרנגולתא חרבה טור מלכא, שלומדין אותו, למרות שלא אירע בת"ב. וכן י' הרוגי מלכות, שמהנהגינו לקונן עליהן. וכן פרעות נושאי הצלב של תתנ"ו. הרי לנו שמצוה להתאבל גם עליהן.

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ה' אוגוסט 11, 2011 11:11 am
על ידי תלמיד מובהק
איני יודע מיהו יוסיפוס הזה, אך ראה ראיתי עדות עצמו על עצמו אשר בראותי זה הדברים זיעזעוני עד מאוד, בספרו האחרון חיי יוסף [נמצא באוצר] שם מדבר הוא דברי סרה ברבן שמעון בן גמליאל נשיא ישראל ומעיד הוא בעצמו כי רשב"ג נגדו וניסה לסלקו מהיות מפקד המרד בגליל ותמך באוייבו יוחנן בן לוי מגוש חלב אשר לפי דברי יוסף ביוסיפון היה יוחנן זה רשע גדול וטיטוס היה צדיק ממנו, (ולכן היה רשב"ג נגוע בשופטו עפ"ל) וכאשר קבלתי עדות עצמו על עצמו נשארתי בכך כי רשב"ג נגד יוסיפון ואם כן אין עוד מה להוסיף
למותר לציין כי ספר זה לא היה בידי הראשונים ז"ל, ואילו ראוהו י"ל שהיה משתנה דעתם עליו. וראה לדוגמא מש"כ האברבנאל בפירושו לאבות כי רבי יוסי הכהן מחמשת תלמידי ריב"ז זהו יוסף בן גוריון הכהן והדברים מוזרים מאוד למי שקורא את הספר חיי יוסף בעדותו על עצמו בכל מהלך חייו היכן הסתובב ובצל מי הסתופף

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ו' אוגוסט 12, 2011 4:32 am
על ידי בדיעבד
האברבנאל לא היה לו את ספרי יוסיפות פלאוויוס? מי גילה לתלמיד ותיק רז זה?
הלא ר"א זכותא, בן דורו של האברבנאל, היה לו ספרי יוסיפוס, כאשר נראה מספרו בעליל.
ובכלל, מה בכך שרשב"ג רצה להורידו ממשמרתו כמנהל המרד בגליל. מלבד מה שזה לא היה בגלל קובלנות אישיות, רק חשבון תכסיסי שחשדוהו שאינו נאמן להקנאים ואין לפוסלו בשביל זה. הרי גם רבן גמליאל העבירוהו מנשיאותו ור' אליעזר שמותי וכן הרבה, ולא נפסלו בזה.
והאמת אגיד שישנם חוקרים שמספרים אחרי מטתו של יוסיפות, ובראשם ר' יצחק אייזיק הלוי ב'דורות הראשונים'. שם האריך להוכיח שיוםיפוס נמנה בין שונאיו של החכמים. ומשער שהוא היה מן ה'חיצונים' שנזכרו במשנה פ"ד מתענית שהיו מניחין תפילין על בית אונקלי שלהם, שלא כדעת חכמים. ומחשף שם הרבה פעמים שסילף ושינה סיפור הדברים כדי להבאיש ריח חכמינו בעיני הקורא.
אבל באמת על רוב דברי הריא"ה יש תשובה, ודברים הרבה כתב בדרך ויכוח נגד פוקרי זמנו. וגם יש לשים לב שרוב דברי יוסיפוס אינם דברי עצמו. רק ע"פ רוב, העתיק ענינים שלמים(כמעט מלה במלה) מספרים אחרים, כידוע ליודעים. ע"כ קשה לברר מספריו את דעתו האישי בשום נושא.

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ג' יולי 24, 2012 11:50 pm
על ידי עשוי לנחת
יצאו השנה ספרים חדשים או שהאשכול נשאר כמו שנה שעברה?

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ד' יולי 25, 2012 12:01 am
על ידי יורה דעה
תלמיד מובהק כתב:איני יודע מיהו יוסיפוס הזה, אך ראה ראיתי עדות עצמו על עצמו אשר בראותי זה הדברים זיעזעוני עד מאוד,

תלמיד מובהק אינו יודע שאין אדם משים עצמו רשע, ואדם קרוב אצל עצמו?

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ד' יולי 25, 2012 1:02 am
על ידי צביב
אולי בבקשה מישהו יבאר לי על מה מדובר

בספר יוסיפון
ענין החורבן כמעט אינו מבואר שם
אומנם יש שנים או שלשה פרקים בסוף הספר על החורבן
אבל רוב הפרקים בחלק זה מדברים על מאה השנים האחרונות של הבית
האם זה גם נכלל בהיתר?

או שאכן כל ההיתר הוא לכחצי שעה בלבד
ושאר היום דברי תורה המותרים?
בתודה

Re: ספר לקריאה בערב ת"ב

פורסם: ד' יולי 25, 2012 1:48 am
על ידי אליהוא
היו עוד צרות לעם ה' בין חורבן הבית לשואה.
ראה למשל כאן http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?15096& ג' כרכים.