רש"י כתב דהיינו מלשון עוגה
הכתב והקבלה כתב דהיינו מלשון חילול, שהחלק המורם קרוי חלה, ע"ש שמוציא את העיסה לחולין (וכמו מאכלת הקרויה כך ע"ש שמאכילה בשר)
ועוד כתב שזה מלשון התחלה, וכך פירש אאמו"ר והסביר עפי"ז 'היא אבדה חלתו של עולם' דהיינו התחלתו. (ורש"י בשבת לב. פירש דהיינו אדה"ר שנתרם כחלה).
הכתב והקבלה מסביר את שורש המילה, שאפשר שזה מהשורש 'חילול' ואפשר משורש 'התחלה', וזה לשונו:
הכתב והקבלה במדבר פרשת שלח פרק טו פסוק כ
"כי שם חלה יתכן שהוא מן הכפולים ששרשו חלל, והדגש מורה על חסרון אות הכפל והה"א לנקיבה, ואפשר הוא מנל"ה, וה"א שרשית, והה"א הכתובה היא לנקיבה, והדגש לסימן שהוא ממשקל השמות הכבדים, והראוי בתשלומו חלהה, ע"מ בקשה"
הבנתי את החצי הראשון, וממש לא את המילים המודגשות, אשמח מאוד לעזרה !!!
תודה