ביקורת תהיה כתב:בדבר ההגדרה של השם 'כִּנָּם' מובא במאמר דעותיהם של פרשנים מפרשנים שונים (גורדון, קאסוטו וכו'), ורק דעתו של רבנו שלמה יצחקי – יוק.
כדכד כתב:ומהי דעתו?
כדכד כתב:שאלתי מהי דעתו והתכוונתי לדעתו של רש"י שצוינה בהודעה לפני
ביקורת תהיה כתב:נשמע מוזר. בשלמא בבעלי חיים יש זכר ויש נקבה, אבל לשון זכר לביצה למה לי?
זאב ערבות כתב: וכן מביא שם שיש מחלוקת מהי צורת היחיד של כנים? כנה או "כֵּן" כמובא בישע' (נא ו) "וישביה כמו כן ימותון", וראיה מבמד' (יג לג) "ונהי בעיננו כחגבים וכן היינו בעיניהם" כלומר בעיניהם היינו כ"כן" (מלשון כנים) שהם קטנים יותר מחגבים.
זאב ערבות כתב:ביקורת תהיה כתב:נשמע מוזר. בשלמא בבעלי חיים יש זכר ויש נקבה, אבל לשון זכר לביצה למה לי?
שמות ח יד ברש"י: אין השד שולט על בריה פחותה מכשעורה. כיצד ידעו בלי מיקרוסקופ שיש זכר ונקבה בכינים?
זאב ערבות כתב:וראיה מבמד' (יג לג) "ונהי בעיננו כחגבים וכן היינו בעיניהם" כלומר בעיניהם היינו כ"כן" (מלשון כנים) שהם קטנים יותר מחגבים.
ע"כ. אך השאלה נשארת בעינה. בקונקורדנציה אבן שושן מביא בערך כן אך במילונו בערך כנה.
חגי פאהן כתב:זאב ערבות כתב:ביקורת תהיה כתב:נשמע מוזר. בשלמא בבעלי חיים יש זכר ויש נקבה, אבל לשון זכר לביצה למה לי?
שמות ח יד ברש"י: אין השד שולט על בריה פחותה מכשעורה. כיצד ידעו בלי מיקרוסקופ שיש זכר ונקבה בכינים?
מי אמר שיש?
לכא' מרמב"ם שבת פי"א ה"ב-ג משמע שאין.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 16 אורחים