אינני בטוח שהבנתי את כוונתך, אולי ר"ל כעין זה -
אבן האזל הלכות גירושין פרק ח (בהשמטות) כתב:והנה קיי"ל דכל תנאי דאם הוא כלאחר, ותנאי דע"מ הוא כמעכשיו ויש לומר דהוא מטעם הנ"ל דלשון אם הוא סבה להגירושין ולשון ע"מ הוא תליה, ולכן בתנאי שהוא סבה אמרינן דהוא כלאחר ובתנאי שהוא תליה הוי כמעכשיו, ולכן אפי' אמר מעכשיו אם אף דהוא כמעכשיו אינו אלא בגדר למפרע וכנ"ל ולא מעכשיו ממש.
-
בקידושין ד"ח. איתא
"אמר רבי אלעזר התקדשי לי במנה ונתן לה דינר הרי זו מקודשת וישלים מאי טעמא כיון דאמר לה מנה ויהב לה דינר כמאן דאמר לה על מנת דמי ואמר רב הונא אמר רב כל האומר ע"מ כאומר מעכשיו דמי", לא הבנתי מה האריכות, י"ל בקיצור דכוונתו 'מעכשיו', ולמה צריך לומר שכוונתו "על מנת", וע"מ זה כמעכשיו. אולי יש כאן איזה מפתח להבנת הענין.