yankev כתב:עָרְלָה בל' רבים ערְלות או ערָלות?
לבי במערב כתב:לפו"ר ל"מ כן ברד"ק שם.
לבי במערב כתב:היכן דבריו ב'שרשים'?
במסתרים כתב:לבי במערב כתב:לפו"ר ל"מ כן ברד"ק שם.
רד"ק יהושע ה ג
ונקראת 'גבעת הערלות' בעבור הערלות שנכרתו שם. ומלת העֲרָלות הוא משקל אחר , כי מן 'עָרלה' יאמר 'עָרלות' , כמו מן 'חָכמה' - 'חָכמות'.
עכ"ל.
yankev כתב:במסתרים כתב:לבי במערב כתב:לפו"ר ל"מ כן ברד"ק שם.
רד"ק יהושע ה ג
ונקראת 'גבעת הערלות' בעבור הערלות שנכרתו שם. ומלת העֲרָלות הוא משקל אחר , כי מן 'עָרלה' יאמר 'עָרלות' , כמו מן 'חָכמה' - 'חָכמות'.
עכ"ל.
דברי רד"ק צ"ע שמא אין לדון מחכמה לערלה, לכאו' כ וע מתנהגות באופן שונה זה מזה (זסשרצ לעומת גיכק)
עזריאל ברגר כתב:לא הכ' והע' מתחלפות, אלא הח' התחלפה בע' - ושתיהן מהגרון, והכ' בר'.
במסתרים כתב:yankev כתב:עָרְלָה בל' רבים ערְלות או ערָלות?
כמו חכמה חכמות
גבעת הערלות הוא משקל אחר, כ"כ רד"ק במקומו ובשרשים
yankev כתב:במסתרים כתב:yankev כתב:עָרְלָה בל' רבים ערְלות או ערָלות?
כמו חכמה חכמות
גבעת הערלות הוא משקל אחר, כ"כ רד"ק במקומו ובשרשים
מה כוונתך במשקל אחר? מהרד"ק שהבאת מאוחר יותר אני מבין שכך וכך כשר, אלא שערָלות משקל נוסף (אחר). לכן אם מדבריך שרק אחת מהצורות כשרה לפי רד"ק נראה שאין זה כוונת רד"ק.
במסתרים כתב:עָרלה במשקל חכמה. וברבים נאמר עָרלות [אף שלא מצינוה במקרא] כמו שמחכמה נאמר חָכמות.
היחיד מן "גבעת הערָלות" הוא משקל אחר: ערָלה, כמו ברָכה.
במסתרים כתב:מה שכתבת על ר' וכ' אין לו שחר, ומן התימה שעל בלי-מה תחשוב לדחות את הרד"ק.
יאיר אתמר כתב:מכלול קנח ב. (באואר-ליאנדר 604g ובעקבותיהם גזניוס 95d [ומילון ב"י] כתבו שעָרְלות היא צורת הנסמך.)
yankev כתב:ולגופה של פרשנות "כשרד"ק אומר שהוא ממשקל אחר, פירוש דבריו שהוא על משקל ברכה", ושמא פירוש דבריו שהוא משקל אחר לצורת הרבים בלבד?
yankev כתב:עזריאל ברגר כתב:לא הכ' והע' מתחלפות, אלא הח' התחלפה בע' - ושתיהן מהגרון, והכ' בר'.
אדרבה, כוונתי לומר שהן לא מתחלפות והן ממוצאות שונים, ולכן יש בהן ניקוד שונה. חכְמות וערָלות. יש לי בזיכרון שיש הבדל ביניהם ואין לי כרגע איך להוכיח את זה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 89 אורחים