ביקורת תהיה כתב:שמר כתב:וכך מפורש בהמשך הפיוט "כְּהוֹשַׁעְתָּ טְפוּלֶיךָ הוֹרוּ הֲכָנָה בְּמַדָּעָם, יִשַּׁר כֹּחָם וְהוֹדָה לָמוֹ רוֹעָם".
יואיל נא מר לבאר לנו פירושו של חרוז זה.
כהושעת טפוליך - היינו בנ"י או הנשיאים.
הורו הכנה במדעם - היינו שהורו לבנ"י דין והכינו ביום השישי, ועשו זאת במדעם כלומר מדעתם.
ישר כחם - הורו נכון.
והודה למו רועם - והצדיק דבריהם משה רועם "זה הדבר אשר צוה ה'". כנעל"ד.
העולה מחרוז זה ומחרוז הנ"ל שלא באו הנשאים להתייעץ עם משה מה לעשות בכמות הכפולה של המן אלא ידעו מדעתם מה לעשות ולא באו אל משה אלא ע"מ לקבל אישור להוראתם (ללקוט כפול, ולהכין מיום השישי את כל הנצרך לשבת), וזו דרכו הייחודית של רבי מנחם בן מכיר וכמש"נ.