אריה הכהן כתב:ספר ויקרא נקרא בחז''ל 'תורת כהנים'. והשאלה המתבקשת היא מדוע אין בכל החומש את הציווי למצות ברכת כהנים, וזה רק בחומש במדבר.
על שאלתך
מהצד הנגדי - הרי יש בו בחומש זה ריבוי מצוות שלכאורה
אינם קשורים לכוהנים ?
וע"כ אומר החזקוני בסוף בחוקותי וז"ל :
ספר זה נקרא
תורת כהנים, על ידי
שכל המצות שייכי בכהן, כגון הלכות
קרבנות, ואיסורי מאכלות דשייכא בהו הוראה שהיא על ידי כהן, כדכתיב יורו משפטיך ליעקב וגו',
והלכות
טומאות וטהרות שלא לאכול דבר טמא להיות נבדל
מליכנס למקדש, והלכות זבים ומצורעים ונגעים ובעלי קריין ויולדות, שבתות וימים טובים שיש בהם
קרבנות הקרבים על ידי כהן, והלכות ערכים ש
הכהנים מעריכים ומחרימין שהם כהנים,
ושביעית ויובל שכהנים
מקדשים השנים ותוקעים ביובל כדכתיב ובני אהרן יתקעו וגו'.
ןלבסוף מוסיף שאצל הנוכרים ובלטינית יקראוהו ספר
בני לוי "ובלשון לאטי״ן נקרא
ליויטיק״ו על שם הספר שהוא תורת כהנים בני לוי, לשון נופל על לשון."
נשלם ספר ויקרא תהלה לאל עליון נורא
[ בוולגטה LEVITICUS].