מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

'אשר אם' לשון כפולה? (פ' מטות)

ביאורים ועיונים, חדושים ובירורים, בתורה בנביאים בכתובים ובתרגומים, ובמפרשיהם, ראשונים ואחרונים, ויבינו במקרא.
זקן ששכח
הודעות: 2768
הצטרף: ג' מאי 25, 2010 12:03 am

'אשר אם' לשון כפולה? (פ' מטות)

הודעהעל ידי זקן ששכח » א' יולי 31, 2016 1:03 am

במדבר פרק לב יז: ואנחנו נחלץ חשים לפני בני ישראל עד אשר אם הביאנם אל מקומם וישב טפנו בערי המבצר מפני ישבי הארץ.
האם שתי התיבות 'אשר' 'אם' אינן במשמעות זהה? ואם כן, לשם מה הכפילות?

פרי יהושע
הודעות: 3159
הצטרף: ו' יוני 10, 2016 11:36 am

Re: 'אשר אם' לשון כפולה?

הודעהעל ידי פרי יהושע » א' יולי 31, 2016 1:09 am

למה משמעות כפולה?

זקן ששכח
הודעות: 2768
הצטרף: ג' מאי 25, 2010 12:03 am

Re: 'אשר אם' לשון כפולה?

הודעהעל ידי זקן ששכח » א' יולי 31, 2016 1:14 am

פרי יהושע כתב:למה משמעות כפולה?

בא עזוב לרגע את השאלה שלי, והסבר בבקשה את התיבות: 'עד אשר אם'.

מה שנכון נכון
הודעות: 11686
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: 'אשר אם' לשון כפולה?

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » א' יולי 31, 2016 1:18 am

יש עוד פסוקים כאלו.
וכתב הרד"ק: אשר אם - כפל ענין לחזק הדבר, כי די לו באשר או באם (בראשית כח, טו). ואמר אשר ואמר אם שפירושו כי כפל הענין במלות שונות כמנהג הלשון לחזק הענין (ישעיהו ו, יא).

זקן ששכח
הודעות: 2768
הצטרף: ג' מאי 25, 2010 12:03 am

Re: 'אשר אם' לשון כפולה?

הודעהעל ידי זקן ששכח » א' יולי 31, 2016 1:22 am

מה שנכון נכון כתב:יש עוד פסוקים כאלו.
וכתב הרד"ק: אשר אם - כפל ענין לחזק הדבר, כי די לו באשר או באם (בראשית כח, טו). ואמר אשר ואמר אם שפירושו כי כפל הענין במלות שונות כמנהג הלשון לחזק הענין (ישעיהו ו, יא).

הוי אומר: אכן כפול, אבל יש לכך הסבר. תודה רבה.
[ועדיין ראוי להתבונן, מה בדיוק היו מעוניינים לחזק בדבריהם].


חזור אל “מקרא ותרגום”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 132 אורחים