עמוד 1 מתוך 1

ההבדל בין 'מצות תאכלו' ל'תאכלו מצות'.

פורסם: ו' יוני 23, 2017 12:10 pm
על ידי אִיךְ-מֶיְין
"שבעת ימים מצות תאכלו" - לכאורה אינו חובה (וידועה שיטת הגר"א).

"בערב תאכלו מצות" - חובה.

האם זה קשור לשינוי הלשון, שכאן כתיב תאכלו קודם וכאן אחרי?
אודה מאד למי שיחכימני בזה.

Re: ההבדל בין 'מצות תאכלו' ל'תאכלו מצות'.

פורסם: ו' יוני 23, 2017 12:26 pm
על ידי הרע במיעוטו
מצות תאכלו פירושו הטעמת העניין הנרצה, סוג האוכל שלכם הוא מצות
תאכלו מצות הוא הציווי ההלכתי

Re: ההבדל בין 'מצות תאכלו' ל'תאכלו מצות'.

פורסם: ו' יוני 23, 2017 12:27 pm
על ידי אִיךְ-מֶיְין
הרע במיעוטו כתב:מצות תאכלו פירושו הטעמת העניין הנרצה, סוג האוכל שלכם הוא מצות
תאכלו מצות הוא הציווי ההלכתי


ולכן?

Re: ההבדל בין 'מצות תאכלו' ל'תאכלו מצות'.

פורסם: ו' יוני 23, 2017 12:29 pm
על ידי הרע במיעוטו
אם נכונים הדברים מובן שלשון מצות תאכלו אינו ציווי לאכול מצות, אלא לכשתאכל יהא מאכלך מצות

Re: ההבדל בין 'מצות תאכלו' ל'תאכלו מצות'.

פורסם: א' יוני 25, 2017 1:35 pm
על ידי אִיךְ-מֶיְין
כעת חיפשתי וראיתי שיש לשונות שונים בתורה לגבי אכילת מצות (וכן שינויים בין לשון יחיד ללשון רבים).
האין מי שעמד בזה? (באוצר ל"מ).
אשמח לכל בדל מידע!

שִׁבְעַת יָמִים מַצּוֹת תֹּאכֵלוּ .
בָּעֶרֶב תֹּאכְלוּ מַצֹּת.
בְּכֹל מוֹשְׁבֹתֵיכֶם תֹּאכְלוּ מַצּוֹת.
שִׁבְעַת יָמִים תֹּאכַל מַצֹּת .
מַצּוֹת יֵאָכֵל אֵת שִׁבְעַת הַיָּמִים.
שִׁבְעַת יָמִים תֹּאכַל עָלָיו מַצּוֹת.

[אולי ניתן להוסיף גם קרא דמנחה:
וְהַנּוֹתֶרֶת מִמֶּנָּה יֹאכְלוּ אַהֲרֹן וּבָנָיו מַצּוֹת תֵּאָכֵל].

Re: ההבדל בין 'מצות תאכלו' ל'תאכלו מצות'.

פורסם: ה' אפריל 11, 2024 6:26 pm
על ידי אִיךְ-מֶיְין
הקפצה.
אולי השתא תמצא התשובה?