האם יש מקור בחז"ל לטענה שחמשת הדברות הראשונים עניינם הוא בין אדם למקום, וחמשת הדברות האחרונים עניינם הוא בין אדם לחברו?
הראשונים והאחרונים דנים מדוע "כבד את אביך ואת אמך" נמצא בחמישייה הראשונה וכתוב על הלוח הראשון, ועונים בכל מיני דחוקים. ונראה מדבריהם שזו הייתה אצלם הנחה פשוטה שהלוח הראשון וחמשת הדברות הראשונים עוסקים בבין אדם למקום.
אבל מה המקור לזה?
למה שלא נאמר שארבעה דברות עוסקים בבין אדם למקום ושישה דברות עוסקים בבין אדם לחברו, והחלוקה של הדברות בלוחות אינה מייצגת עניין זה?
אני משער שהראשונים מתבססים על דברי חז"ל, אבל בינתיים לא מצאתי.