לייטנר כתב:הגם שאין דעתי נוחה מדרשנויות כאלה - משום שמלבד החשיבה העומדת מאחוריהן, עומדת מאחוריהן גם חוסר בקיאות בפסוקים מפורשים - אציין שבהחלט מצינו ישיבה אצל מלאכים:
המלאך שבא לגדעון
ישב תחת האלה.
אחר כתבי זאת, חיפשתי ומצאתי שכבר נכתב כן בשמות רבה כה ב:
ר' סימון בשם ר' אליעזר פתח: "וה' אלהי הצבאות ה' זכרו"- שהוא עושה צביונו במלאכיו, כשהוא מבקש הוא עושה אותם יושבים, שנאמר: "ויבא מלאך ה' וישב תחת האלה", ופעמים עושה אותן עומדים, שנאמר: "שרפים עומדים", וכתיב: "ונתתי לך מהלכים בין העומדים האלה", ופעמים עושה אותן בדמות נשים, שנאמר: "והנה שתים נשים יוצאות ורוח בכנפיהם," ופעמים בדמות אנשים, שנאמר: "והנה שלשה אנשים", ופעמים עושה אותן רוחות, שנאמר: "עושה מלאכיו רוחות", ופעמים אש, שנאמר: "משרתיו אש לוהט"
אינני מכירך, אבל הגאון הנ"ל מזקני ת"ח, בקי עצום, ודאי גם בתנ"ך, לא זקוק לך ול..., וכך ממש שמעתי ממנו.
מה שהבאת מגדעון דשו בה רבים, ובל"נ כפי מיסת הפנאי אציין בענין בהזדמנות אחרת.
והמדרש, אדרבה, ממקום שבאת, המדרש מציין שהקב"ה עושה צביונו במלאכיו, על אף שאי"ז דרך הרגיל. (וקצת ראיה לדבר ממה שכותב שעושה אותן בדמות נשים, ואין ענין נשים במלאכים, וכמ"ש הפוסקים עפ"י הפסוק עיר גברים, וכמוש"כ בשבת 'כלום אשה יש ביניכם, ובכל זאת מוזכר כאן שעושה אותם בדמות נשים, אם כי היה אפשר לפרש שבהגיעם לעולם הזה הם נראים לעינים כיושבין, וכן כמדומה הצעתי בפני הגאון בשעה שאמר דברי אלו) ואין סיבה מיוחדת לומר שהקב"ה יעשה ענין כזה בביאת המלאכים לאברהם.