דרומי כתב:מה כל כך תמוה. הייליגע זיידע של כולנו.
דרומי כתב:אסביר יותר את כוונתי. אליעזר עם כל מעלותיו, היה 'ארור' מעצם תולדתו. ואילו לבן עם כל חסרונותיו, היה שייך למשפחה ברוכה. ואם יעקב בא ונשא את בנותיו לנשים, כלומר: על ידו התגלגלה הזכות הנפלאה של העמדת כל בית ישראל, למה נתפלא כל כך על זה שהוא זה שהברכה לאליעזר עברה דרכו?
יש אנשים שרצים להתברך מפי בעלי זכויות, ומפחדים מקפידתם.
ולעומתם, יש הסבורים שכח הברכה והקללה נתון בידי "משפחות". מפחדים מקללות של נכדי הצדיקים הקדושים ממרוקו (גם כשהנכדים רחוקים מקדושת אבותיהם), ורצים לקבל ברכות מפי "באבות" מיחוסים.
אבל האמת היא שהברכה והקללה תלויים במעשי האדם לטוב ולמוטב, כמש"נ "ראה נתתי לפניך וגו'".
וכך היה אומר רבי ירוחם ממיר:
החפץ חיים זצ"ל היה רגיל להשיב לבאים אצלו לבקש ברכות: מריה דאברהם מה רבו הברכות ללומד פרק אחד במשניות, ומה אתם באים אצלי.
ודאי כי החפץ חיים זצ"ל לא היה ח"ו מונע טוב מבעליו, אלא הבקורת שלו היה עליהם על סברם כי ברכה מאיש צדיק תפעול יותר מלימוד התורה, והרי היא הלא מקור הברכה. ברכות לא נמצאות בקופסאות של צדיקים לחלקם לכל הבא אחריהם לברכה. צריכים להיות מותאמים לה
(דעת תורה, פרשת ויחי עמוד רע"ד)